کانال تلگرام هفته نامه عصر ارتباط

اخبار بازی

  • 9 اردیبهشت 1396
  • سینا مظفری یزدی



    سازندگان Star Wars: Battlefront 2 اطلاعات جدیدی منتشر کردند

    اخبار بازی

    هفته گذشته بود که طی جشن بزرگ Star Wars در ارلاندو فلوریدا، بازی Star Wars: Battlefront 2 به صورت کامل معرفی و به همراه یک تریلر زیبا، اطلاعات هیجان انگیز بسیاری نیز از آن منتشر شد؛ این اطلاعات شامل رونمایی از بخش تک نفره و داستانی بازی، یک سیستم کلاس جدید در بخش چند نفره و امکان مبارزه در ۳ دوره مختلف فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای می‌شد حال، سازندگان بازی، اطلاعات جدید دیگری از Star Wars: Battlefront 2 منتشر کرده‌اند.

    در یک مصاحبه جدید با ‌سایت یوروگیمر، بعضی از اعضای تیم سازنده بازی Star Wars: Battlefront 2 در مورد جنبه‌های مختلفی از بازی توضیح دادند و بخش‌هایی که شاید کمی واضح و روشن نبود، مشخص کردند. در ابتدا، کارگران بخش تک نفره بازی، یعنی مارک تامپسون (Mark Thompson)، در مورد بخش کمپین بازی صحبت کرد و توضیح داد که این بخش تا چه حد خطی است. پیش از معرفی بازی، بسیاری از طرفداران تصور می‌کردند که بخش تک نفره بازی، به مانند بخش کمپین عنوان Battlefield 1 خواهد بود؛ به طوری که چند خط داستانی، برروی چند شخصیت به خصوص تمرکز می‌کنند و خبری از بازی با یک شخصیت تا انتها نیست. تامپسون این گونه توضیح می‌دهد:

    ما تمام منابع خود را جمع کردیم تا ببینیم چطور می‌توان یک داستان جنگ ستاره‌ای تعریف کرد. ما با گروه داستانی لوکاس فیلم کار کردیم، فیلم‌ها را تحلیل کرده و ضرب‌آهنگ و ریتم روایی داستان‌های Star Wars را بررسی کردیم. پس بله، این یک داستان ادامه دار همراه با یک آغاز، وسط و پایان است و شما سفر Iden را به مدت ۳۰ سال از پایان Jedi تا Force Awakens در پایگاه Starkiller دنبال می‌کنید. این خط داستانی به مانند Battlefield 1 زنجیره‌ای از ماموریت‌ها یا داستان‌های جنگی جداگانه نیست. شما در این سفر، Iden را طی بازه‌های زمانی دنبال می‌کنید و داستان را از دید یکی از ماندگار ترین قهرمانان پیش می‌برید زیرا این بخشی از DNA بازی Battlefront است.

    تامپسون پس از این موضوع، بیشتر برروی ایدن ورسیو (Iden Versio)، شخصیت اصلی بازی Star Wars: Battlefront 2 متمرکز شد و پروسه ساخت این شخصیت را توضیح داد:

    اگر شما به دیگر داستان‌هایی مانند رمان Twilight Company اثر الکساندر فرید، که قرار بوده یک Imperial باشند و بخشی از قسمت اول Battlefront را شامل می‌شدند دقت کنید، یک فصل فوق‌العاده در آن در رابطه با یک Stormtrooper وجود دارد که از جنگ باز می‌گردد و جزئیات داستانی زیادی گفته می‌شود که شما آن‌ها را در فیلم‌ها نمی‌بینید؛ مانند این که شما کجا و چه زمانی می‌توانید کلاه‌خود را بر دارید و پوشیدن یا نپوشیدن یونفرم، چه معنی و مفهومی دارد و این که او تا چه اندازه یک سرباز متفاوت بوده است. خواندن این داستان شگفت انگیز و البته بسیار الهام بخش بود. این یک مکان فوق‌العاده خوب برای ما است که در بین شخصیت‌ها و داستان جست و جو کنیم.

    این گفت و گو به سمت بخش چند نفره و آنلاین بازی کشیده شد و تغییراتی که در این بخش صورت گرفته، توضیح داده شد. مارک وبستر (Mark Webster) از استودیوی کرایتریون (Criterion) که برروی بخش چند نفره بازی کار می‌کند، در مورد سیستم کلاس جدید بازی صحبت کرد:

    چهار کلاس Trooper در بازی وجود دارد و آن‌ها به راحتی قابل بازی هستند و وسایل معمولی و ساده‌ای دارند؛ رنج (دور برد) و فایر پاور (نبرد نزدیک). یکی از قابلیت‌هایی که آن ها به ما می‌دهند، این است که بازی تیمی را آسان کنیم که بخش بسیار مهمی در چند نفره DICE به حساب می‌آید. با بازی کردن Trooper ها در کنار یکدیگر؛ آن‌ها می‌توانند یک قهرمان بسازند و این حالت «سنگ – کاغذ – قیچی» به ما این اجازه را می‌دهد که لحظات مبارزه‌ بسیار خوبی داشته باشیم.

    وبستر در ادامه توضیح داد که نشان‌های آبی که شما می‌توانستید آن‌ها را در قسمت اول Battlefront انتخاب کنید، این بار به صورت خودکار انجام خواهند شد. زمانی که از ایشان دلیل این کار پرسیده شد، وبستر پاسخ داد:

    به دلیل این که زمانی که شما به یک قهرمان تبدیل می‌شوید، این یک لحظه شگفت انگیز است اما این تنها برای افراد محدود و خوش اقبال، یک تجربه رودگذر و خلاصه به حساب می‌آمد یا بازی‌بازان تنها به فکر شکار و کمین کردن در محل‌های زنده شدن بودند تا نشان بدست آورند. بنابراین ما می‌خواستیم که قهرمان بودن در یک مبارزه را گسترش دهیم. ما می‌خواستیم این فرصت را افزایش دهیم اما در عین حال می‌خواهیم بازی‌بازان به جای برداشتن نشان، به صورت مناسب تبدیل به قهرمان شوند.

    در پایان این مصاحبه، وبستر اشاره کرد که در تاریخ‌ ۱۰ تا ۱۲ ماه ژوئن، اطلاعات بسیاری از بازی Star Wars: Battlefront 2 در EA Play منتشر خواهد شد.

    عنوان Star Wars: Battlefront 2 در تاریخ ۱۷ ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

     

    جدیدترین بسته الحاقی عنوان Dragon Ball Xenoverse 2 عرضه می‌شود

    اخبار بازی

    شرکت باندای نامکو (Bandai Namco)، اعلام کرده که جدیدترین بسته الحاقی عنوان Dragon Ball Xenoverse 2 با نام «DB Super Pack 3»، در تاریخ ۲۵ آپریل (سه‌شنبه ۵ اردیبهشت) منتشر می‌شود.

    این بسته الحاقی شامل محتویات زیر خواهد بود.

    • ۳ شخصیت قابل بازی اضافی: Goku Black Rose ،Zamasu و Bojack
    • ۳ ماموریت موازی جدید
    • ۵ مهارت اضافی
    • ۴ لباس جدید
    • ۵ ابر روح
    • ۲ شکلک جدید
    • قرارگیری Bojack در نقش یک استاد، که به ایجاد شدن ماموریت‌های جدید برای باز کردن مهارت‌ها، سخنان، اهداف و لقب‌های جدید، می‌انجامد.

    علاقمندان به این بسته الحاقی، می‌توانند پس از عرضه‌اش آن را به صورت جداگانه و با قیمت ۹.۹۹ دلار، و یا آنکه هم‌اکنون و به صورت بخشی از سیزن‌پس این عنوان با قیمت ۲۹.۹۹ دلار، که شامل تمامی محتویات اضافی عرضه شده برای Dragon Ball Xenoverse 2 خواهد بود، تهیه نمایند.

    عنوان Dragon Ball Xenoverse 2 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی، قابل دسترسی است. نسخه‌ نینتندو سوییچ این عنوان نیز هم‌اکنون در دست توسعه قرار دارد.

     

    به روزرسانی رایگان نسخه Ultimate Edition عنوان ++N

     اخبار بازی

    نسخه Ultimate Edition عنوان ++N، هم‌اکنون به صورت یک به‌روزرسانی رایگان برای رایانه‌های شخصی عرضه شده، و قرار است به زودی برای نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ این عنوان نیز منتشر شود.

    سازنده این عنوان استدیوی Metanet، در توصیف به‌روزرسانی Ultimate Edition این بازی گفته که این ‌به‌روزرسانی «به قدری بزرگ بوده که انگار یک نسخه جدید از ++N عرضه شده است». این نسخه شامل ۶۰ طرح رنگ داینامیک جدید، مراحل تازه (که تعداد مراحل کلی این عنوان را به ۴۳۴۰ می‌رساند)، سربندهای نینجایی جدید، رازهای تازه، بخش Hardcore Mode جدید که «باعث می‌شود دید شما نسبت به بخش تک نفره کاملا تغییر کند»، و محتویات بیشتر خواهد بود.

    به مناسبت انتشار این به‌روزرسانی جامع، نسخه رایانه‌های شخصی این عنوان از الان به مدت ۴۸ ساعت، در شبکه استیم با ۵۰٪ تخفیف به فروش می‌رسد. در کنار نسخه رایانه‌های شخصی، عنوان ++N هم‌اکنون بر روی پلتفرم پلی‌استیشن ۴ نیز قابل دسترسی است.

     

    ساخت بازی‌های AAA ناپایدار است

    اخبار بازی

    همه ما می‌دانیم که در سال‌های اخیر، هزینه ساخت و توسعه یک بازی چقدر بالا و دست نیافتنی است. حال، فرض کنید که ساخت بازی‌های AAA و بزرگی مانند ندای وظیفه یا میدان نبرد، چقدر هزینه دارد و شرکت‌های ناشر، چقدر پول صرف بازاریابی و ساخت آن‌ها می‌کنند. کلیف بلزینسکی، موسس استودیوی Boss Key Productions به تازگی در مور همین موضوع صحبت‌های جالبی را ارایه کرده است و ساخت و توسعه بازی‌های AAA را به نوعی ناپایدار توصیف می‌کند.

    در یک کنفرانس توسعه در کرواسی، کلیف بلزینسکی در مورد ساخت و توسعه بازی‌های بزرگ و AAA صحبت کرد. او صحبت‌های خود را با مقایسه سازندگان بازی‌های AAA با رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکا آغاز کرد:

    AAA در حال رسیدن به نقطه‌ای است که حس رستوران‌های آمریکایی را می‌دهد. شما [در محله خود] بسیاری از این رستوران‌ها دارید مانند Applebee ،Steakhouse ،Cheesecake Factory و Olive Garden. آن‌ها بد نیستند اما آن قدر هم خوب نیستند. آن‌ها فقط یک جورهایی وجود دارند.

    او این رستوران‌ها را به گروهی از بازی‌های AAA مانند Madden ،Uncharted ،Call of Duty و Battlefield مقایسه می‌کند و می‌گوید:

    به نظر می‌رسد که یک دسته هشت تایی از بازی‌های وجود دارند که مرتبا تکرار می‌شوند و ما آن‌ها را پشت سر هم می‌بینیم. آن‌ها بازی های خوبی هستند اما برای ساخت و بازاریابی، صدها میلیون دلار هزینه در بر دارند.

    کلیف ادامه می‌دهد که دلیل بزرگی که باعث می‌شود این راه به وجود آید، نام و تثبیت جایگاه بازی‌ها است. عناوینی مانند Madden و Grand Theft Auto، برند های خود را به خوبی ثبت کرده‌اند و مشتری‌ها به خوبی از آن‌ها آگاهی دارند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که یکی از بازی‌های یک سری موفق را خریداری کنند زیرا با نسخه‌های پیشین آن سری آشنایی دارند. بلزینسکی می‌گوید مشتری‌ها کمتر به دنبال خرید یک آی پی کاملا جدید هستند زیرا پیشتر هیچ نامی از آن نشنیده‌اند و هیچ نوستالژی خاصی به نام آن بازی وصل نشده است؛ نوستالژی و خاطره‌ای که فرانچایزی مانند Halo در ۱۵ سال گذشته آن را به دست آورده است.

    کلیف از عنوان Horizon Zero Dawn یاد می‌کند و می‌گوید که شرکتی مانند سونی منابع و امکانات کافی را دارد که یک استودیو مانند گوریلا گیمز، نزدیک به ۵ سال برروی بازی آن‌ها کار کند؛ این در حالی است که استودیو‌هایی مانند Irrational Games پس از ساخت بازی Bioshock Infinite تعطیل می‌شوند زیرا نتوانستند به نسبت مدت زمان ساخت بازی، پول نصیب ناشر کنند.

    به عنوان سخن آخر باید بگویم که این یک مدل ناپایدار است، مگر این که شما یکی از همین برندهای تثبیت شده یا شرکت‌هایی مانند اکتیویژن، ۲K یا سونی باشید.

    کلیف بلزینسکی به عنوان راه حل برای این موضوع، از اصطلاح AA استفاده می‌کند. طبق نظر او، بازی‌هایی مانند Rocket League ،Warframe و Rust در این دسته قرار می‌گیرند؛ او حتی از بازی در دست ساخت خود، یعنی Lawbreakers نام کرد و آن را نیز در همین دسته قرار داد. کلیف اشاره می‌کند که حرکت کلیدی درباره این موضوع این است که به بازی‌بازان، تجربه‌ای AAA را با بازی‌هایی با قیمت کمتر و ارزش بازی‌های AA بدهیم. با این که تامین هزینه همین بازی‌ها نیز کار سختی است اما بلزینسکی پیشنهاد می‌دهد که شرکت های خارجی مانند Tencent و Nexon علاقه مند به همکاری با سازندگان و توسعه دهندگان غربی هستند.

    کلیف بلزینسکی که به عنوان کارگردان سابق سری محبوب و مشهور Gears of War هم شناخته می‌شود، به غیر از بازی‌های AAA در مورد موضوعات مختلفی مانند فناوری واقعیت مجازی نیز صحبت کرد و گفت و گویی خواندنی و فوق‌العاده را به وجود آورد.

    بازی استودیوی Boss Key که به سرپرستی کلیف بلزینسکی ساخته می‌شود، Lawbreakers نام دارد و قرار است در تاریخی نا مشخص در سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شود.

     

    دیدگاه خود را وارد کنید:

    ثبت دیدگاه

    ویژه نامه

    ویژه نامه الکامپ 2017 (4)

    تبلیغات

    گرین - Green
    SUHD TV SAMSUNG