تحول رایانه مک و آیفون با کمک هوش مصنوعی اپل

  • توسط نویسنده
  • ۱۵ روز پیش
  • ۰

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در کنفرانس جهانی سالانه توسعه دهندگان اپل که حدود ۲ ساعت طول کشید، مدیران اجرایی از جمله تیم کوک (مدیر ارشد اجرایی شرکت) قابلیت های دستیار صوتی برای استفاده از اپ های پیامک ها، ایمیل، تقویم و همچنین اپلیکیشن های طرف ثالث را معرفی کردند. سیری با کمک هوش مصنوعی می تواند ایمیل بنویسد و لحن صدا را برحسب موقعیتش تغییر دهد.

اپل که به حفظ ایمنی کاربران مشهور است، با حفظ ایمنی در مرکز ویژگی های جدیدش سعی دارد خود را از رقبای دیگر مانند گوگل و مایکروسافت متمایز کند.

ویژگی های هوش مصنوعی اپل که در این مراسم اعلام شدند در جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS برای دستگاه ها عرضه می شود.

به نوشته انگجت هوش مصنوعی در iOS18 و iPad و همچنین mac OS Seqioa به شکل ابزارهایی کاربری ارائه می شود که بیشتر افراد می توانند به طور منظم از آنها استفاده کنند. این ویژگی ها شامل ابزارهایی برای نوشتن است که به کاربر کمک می کند متونی مانند ایمیل ها و دیگر پیام ها را بازنویسی، بررسی و خلاصه کند. همچنین نسل جدید ایموجی ها ارائه می شود که Gemoji نام دارند و به کاربر اجازه می دهند با تایپ کردن توصیف ها ایموجی های خود را بسازد.

سیری نیز با هوش مصنوعی یکپارچه و با مدل های زبانی بزرگ فعال می شود. کاربران می توانند از دستیار صوتی بخواهند یک ایمیل را حذف یا عکسی را اصلاح کند. علاوه بر آن دستیار صوتی برحسب درخواست کاربر می تواند مقالات و صفحات وب را در سافاری خلاصه کند و حتی اطلاعات خصوصی را از تصویر کارت شناسایی استخراج کند تا بتواند یک فرم آنلاین را پر کند.

این شرکت روی اهمیت بستر خصوصی Apple Intelligence تاکید کرده است که در قابلیت هایی مانند استفاده از زبان طبیعی برای جستجوی عکس هایی حاوی افراد خاصی از خانواده یا دوستان به کار می رود.

قفل کردن و مخفی کردن اپ های آیفون

آپدیت نرم افزار آتی آیفون در پاییز امسال برای کاربران عرضه می شود و طبق پیش بینی ها یکی از بزرگترین تغییرات آن پشتیبانی از سرویس ارتباطات غنی یا RCS است. این یک پروتکل ایمن تر ارسال پیام است که ارتقاهای متعددی نسبت به اس ام اس دارد از جمله رمزگذاری سربه سر، اشتراک گذاری بهتر محتوا و پشتیبانی از گروه های چت.

اپل قبلا اعلام کرده بود پشتیبانی از این قابلیت را با هدف پیروی از قوانین اتحادیه اروپا از ۲۰۲۴ میلادی فراهم می کند. کاربران آیفون کنترل بیشتری بر صفحه خانه دستگاه خود خواهند داشت زیرا در iOS18 دیگر سیستم شبکه ای وجود نخواهد داشت. کاربران می توانند ایکون های اپ را به طور آزادانه تر جابه جا کنند و خواهند توانست رنگ آیکون ها را انتخاب کنند.

اپلیکیشن فتوز نیز با یک بازطراحی عظیم روبرو می شود که تاکید این فرایند روی گروهی از عکس های تنظیم شده به طور هوشمند است. این طراحی جدید پس زمینه طبقه بندی شده قدیمی را تغییر می دهد و یک طراحی تمام صفحه ایجاد می کند که تمام عکس های کاربر به طور جداگانه یا به صورت مجموعه نشان داده می شوند.

چند ویژگی جدید حریم خصوصی محور در iOS18 نیز خودنمایی می کند ازجمله توانایی قفل و مخفی کردن اپ ها. کاربران می توانند اپلیکیشنی که حاوی اطلاعات حساس است را با فیس آی دی یا تاچ آی دی قفل کنند و به این ترتیب هیچ کسی نمی تواند اطلاعات را مشاهده کند. مخفی کردن اپ نیز همانطور که از نامش پیداست برنامه را در یک فولدر مخفی حفظ می کند که افراد دیگر نمی توانند آن را مشاهده کنند.

کنترل آیفون با رایانه مک

نسخه آینده نرم افزار اپل برای رایانه ها نیز macOS Sequoia نامیده می شود. علاوه بر آنکه بسیاری از ویژگی های اپلیکیشن ها در iOS18 و iPad OS بخشی از Apple Intelligence هستند، آپدیت آتی آن نیز شامل قابلیت iPhone mirroring است که به کاربران اجازه می دهد نمایشگر آیفون خود را روی نمایشگر دستگاه مک ببینند و آن را کنترل کنند. همچنین کاربران می توانند از کیبورد برای کنترل نمایشگر آیفون روی لب تاپ شان استفاده کنند.

یک اپلیکیشن جدید پسوردز نیز براساس فناوری آی کلود ساخته شده که تمام پسوردهای کاربر و اطلاعات مربوط به ورود سایت های مختلف در دستگاه ها را و پلتفرم ها را حفظ می کند. این اپ می توانند کدهای احراز هویت و غیره نیز ذخیره کند.

همچنین اپل ویژگی های هوش مصنوعی جدیدی برای سیستم عامل watch OS11 و vision OS2 ارائه کرده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *