۶۰ درصد مردم دنیا اینترنت دارند

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

آی‌سی‌تی نیوز – بررسی ها نشان می دهد تعداد کاربران فعال در اینترنت در دنیا ۴.۸۰ میلیارد نفر است که این رقم با نرخ سالانه ۵.۷ درصد در حال رشد است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ طبق بررسی های انجام شده 4.80 میلیارد نفر در سراسر جهان در ژوئیه 2021 از اینترنت استفاده می کنند – این تقریبا 61 درصد از کل جمعیت جهان است. این تعداد همچنان در حال افزایش است و آخرین داده ها نشان می دهد که 257 میلیون کاربر جدید در دوازده ماه گذشته آنلاین شده اند.

کاربران اینترنت در حال حاضر با نرخ سالانه 5.7 درصد در حال رشد هستند که معادل روزانه بیش از 700000 کاربر جدید است. با این حال ، همه گیری کروناویروس تأثیر زیادی بر تحقیقات کاربران اینترنت داشته است ، بنابراین ارقام واقعی ممکن است بسیار بیشتر باشد.

اکثر کاربران اینترنت (92.1 درصد) حداقل در برخی مواقع از دستگاه های تلفن همراه برای آنلاین شدن استفاده می کنند ، اما رایانه ها نیز سهم مهمی از فعالیت های اینترنتی را به خود اختصاص می دهند. تقریباً دو سوم کاربران اینترنت در اقتصادهای بزرگتر جهان حداقل از طریق برخی از فعالیت های مرتبط از طریق لپ تاپ و رایانه رومیزی آنلاین می شوند. به طور متوسط کاربر جهانی اینترنت تقریباً 7 ساعت آنلاین در روز می گذراند.

امروزه 4.48 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در جهان وجود دارد – معادل تقریباً 57 درصد از کل جمعیت جهان. تعداد کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان در 12 ماه گذشته 520 میلیون نفر افزایش یافته است

در سطح جهانی ، کاربران رسانه های اجتماعی با نرخ 13.1 درصد در سال در حال رشد هستند ، به طور متوسط کاربران رسانه های اجتماعی هر ماه از 6.6 پلتفرم اجتماعی مختلف بازدید می کنند یا از آنها استفاده می کنند. آمارها نشان می دهد یک کاربر جهانی روزانه 2 ساعت و 24 دقیقه در شبکه های اجتماعی صرف می کند ، به این معنی که جهان روزانه بیش از 10 میلیارد ساعت را صرف استفاده از رسانه های اجتماعی می کند.

بین جولای 2020 و جولای 2021، 520 میلیون کاربر جدید به رسانه های اجتماعی پیوستند که برابر با رشد بیش از 1.4 میلیون کاربر جدید در هر روز است.

بر اساس گزارش اعلامی مرکز پژوهشی «بتا» تعداد کاربران ایرانی در واتس‌اپ بیش از سایر شبکه‌های اجتماعی است. این شبکه اجتماعی در ایران حدود 50 میلیون کاربر دارد. رتبه دوم شبکه اجتماعی پرطرفدار برای کاربران ایرانی تلگرام است با حدود 49 میلیون کاربر و در نهایت مقام سوم شبکه‌های اجتماعی به اینستاگرام با 47 میلیون کاربر می‌رسد.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *