آغاز ثبت نام وام اشتغال‌زایی برای کسب و کارهای حوزه فاوا

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۱

آی‌سی‌تی نیوز – ثبت‌نام وام اشتغال‌زایی برای کسب و کارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، فرهاد سنجری، مدیرکل دفتر همکاری‌های فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه از آغاز ثبت‌نام وام اشتغال‌زایی خبر داد و در مورد خاستگاه قانونی آن توضیح داد: تسهیلات مذکور از محل بند الف تبصره 18 ماده واحده قانون بودجه سال 1400 در راستای ایجاد اشتغال و توانمند سازی نیروی انسانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اعطا می‌شود. سهم وزارت ارتباطات از محل بند الف تبصره 18 به میزان هشت هزار و 500 میلیارد ریال است که از محل هدفمند سازی یارانه ها به حساب دستگاه بصورت ماهیانه واریز می‌شود. با توجه به تکلیف قانون‌‌گذار مبنی بر اهرمی سازی منابع، مقرر شده است به میزان آورده دستگاه موسسات عامل نیز حداقل به همین میزان در برنامه های اشتغال‌زایی مشارکت نمایند.

به عبارت دیگر منابع در دسترس وزارت ارتباطات در این خصوص هجده هزار میلیارد ریال برای ایجاد هفده هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است. به این ترتیب مذاکرات با پست بانک و صندوق کارآفرینی امید نهایی و مقرر شده برای مشارکت با یک یا دو بانک خصوصی نیز تعاملاتی انجام شود که به محض نهایی سازی مورد اطلاع رسانی قرار می‌گیرد.

سنجری در خصوص محورهای شش گانه برنامه وزارت ارتباطات در خصوص اجرایی سازی بند الف تبصره 18 اظهار داشت: سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات برنامه ای در شش محور تهیه کرد که پس از تصویب در کارگروه تخصصی ملی وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت اجرا به ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها ابلاغ شده است.

به گفته وی، جزییات محورها و اعتبار برنامه تهیه شده عبارت است از: حمایت از اشتغال‌زایی شرکت‌های نوپا و غیر نوپا چهار هزار میلیارد ریال برای ایجاد چهار هزار فرصت شغلی، حمایت از پلتفرم‌های برتر و عرضه کنندگان روی پلتفرم هزار میلیارد ریال شامل 300 میلیارد ریال برای توسعه پلتفرم و 700 میلیارد ریال برای عرضه کنندگان روی پلتفرم برای ایجاد 300 فرصت شغلی در پلتفرم‌ها و یک هزار و 400 فرصت شغلی جهت عرضه کنندگان روی پلتفرم، حمایت از آموزش، توانمندسازی و هدایت شغلی نیروی انسانی و برگزیدگان رویدادهای نوآوری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پنج هزار میلیارد ریال برای ایجاد پنج هزار فرصت شغلی و حمایت از 50 رویداد برگزیده در حوزه ارتباطات، حمایت از توسعه بسترهای آنلاین ارائه محصولات و خدمات در واحدهای صنفی و کسب‌وکارهای متداول و سنتی پنج هزار میلیارد ریال و برای ایجاد پنج هزار فرصت شغلی، سرمایه در گردش یک هزار میلیارد ریال و برای ایجاد یکصد فرصت شغلی و حمایت از طرح های ملی سه هزار میلیارد ریال است.

بر اساس این خبر، برنامه ها در دو بخش ملی و استانی تدوین شده و در بخش استانی برش هر استان جهت سهم ریالی اشتغال مشخص شده و سرانه ایجاد هر فرصت شغلی بصورت متوسط یکصد میلیون تومان است. تسهیلات اعطایی با سود 10 درصد، یکسال تنفس و دوره ساخت و 36 ماه بازپرداخت و به عبارت واضح‌تر چهار ساله است. درحال حاضر سه محور اشتغال‌زایی، سرمایه در گردش و حمایت از طرح های ملی از فردا آماده ثبت نام متقاضیان در سامانه توان آفرین است و سه محور باقی مانده از اواخر هفته آینده در دسترس متقاضیان خواهد بود.

متقاضیان جهت ثبت نام می‌توانند به نشانی tavanafarin.ito.gov.ir مراجعه نمایند.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

1 نظر در حال حاضر

  1. اشتغال ضایی دروغه یک سال دوندکی بودجه تمام شد اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *