بیشتر مردم مایل به حذف اطلاعات‌شان از اینترنت هستند

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – درصد بالایی از شرکت‌کنندگان نظرسنجی شرکت NordVPN با جامعه آماری ۱۰۰۲ نفر مایل به حذف کامل ردپایشان از دنیای اینترنت هستند.

به گزارش تسنیم، اینترنت مزیت‌ها و ضررهای خود را دارد، هم می‌تواند بسیارمفید باشد و همزمان می‌تواند به‌ضرر شخص استفاده‌کننده باشد، در حقیقت اینترنت تأثیر بسزایی بر هر شخصی دارد طوری که اگر یک روز به آن دسترسی نداشته باشد خود را ناتوان می‌یابد، به‌زبان ساده اینترنت یک رسانه است که امکان دسترسی به جهان را می‌دهد و مانند یک سلاح قدرتمند به هرکسی توانایی انجام هرکاری را خواهد داد. اینترنت همه نوع استفاده‌ای دارد از خرید کردن گرفته تا انجام دادن تکالیف تا سفارش غذا تا انجام کارهای بانکی رزرو بلیط، کارهای مربوط به بیمه، و هرچیزی می‌تواند تنها با یک کلیک در این فضا انجام شود.

با تمام این تفاصیل طبق نظرسنجی انجام‌شده توسط شرکت NordVPN با جامعه آماری 1002 پاسخ‌دهنده نتایج به‌گونه‌ای رقم خورد که نشان داد بیش از نیمی‌ از آمریکایی‌ها تمایل دارند هیچ رد و نشانه‌ای از آنها در وب و دنیای اینترنت نباشد.

در پرسش این سؤال که دلیل اصلی این نتایج به‌چه‌صورت می‌تواند باشد به موضوع عدم اعتماد کاربران اشاره شد که 47 درصد از موارد را به خود اختصاص داد، در این میان، 42 درصد از پاسخ‌دهندگان نیز ترس از هک‌شدن را به‌عنوان یکی از علل اصلی تمایل آنها برای حذف نامشان از فضای وب عنوان کردند.

با توجه به اخباری که از خطرات موجود در دنیای آن‌لاین وب منتشر می‌شود و در دسترس کاربران قرار می‌گیرید می‌توان گفت که نگرانی کاربران بی‌مورد نیست، اما نکته جالب در این نظرسنجی ثبت‌شده آنجا بود که 18 درصد از پاسخ‌دهندگان علاقه خود را به وجود نداشتن اینترنت ابراز کردند و 8 درصد نیز اعلام کردند که هرگز از اینترنت استفاده نکردند.

بخش مهم این نظرسنجی این سؤال بود که کاربران علاقه دارند چه اطلاعاتی از آنها در فضای آن‌لاین حذف شود که بیش از نیمی‌از آن‌ها اطلاعات مالی، 26 درصد محتوای حریم خصوصی و 26 درصد پروفایل‌های قدیمی شبکه‌های اجتماعی، 24 درصد تصاویر و ویدیوهای نامناسب و 23 درصد نیز سوابق کاری گذشته را عنوان کردند.

اما در بخش متفاوت این نظرسنجی از کاربران پرسیده شد که در صورت امکان به چه اطلاعات شخصی از افرادی که می‌شناسند، دست‌یابند که سوابق جنایی، بیشترین درخواست را داشت و به‌دنبال آن، حساب‌های کاربری افراد در شبکه‌های اجتماعی و اطلاعات مالی محبوب‌ترین‌ها بودند.

در نهایت طبق آمار به‌دست‌آمده به‌نظر می‌رسد که کاربران اینترنت تمایل دارند هزینه زیادی بپردازند تا در این محیط ناشناس بمانند، تقریباً 31 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که برای این کار تا 100 دلار، 12 درصد بین 101 تا 500 دلار، 8 درصد نیز بین 500 تا 1000 دلار و 3 درصد نیز اعلام کردند که برای ناشناس ماندن بیش از 1000 دلار را پرداخت خواهند کرد.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin