دستمزد کارکنان چینی با یوان دیجیتالی پرداخت شد

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –

شرکت JD که یک شرکت چینی فعال در عرصه تجارت الکترونیک است از ابتدای سال جاری دستمزد شماری از کارکنانش را با یوان دیجیتال پرداخت کرد و بخشی از معاملاتش را از طریق پرداخت الکترونیک پول دیجیتال انجام داد.

به گزارش بازار یکی از شرکتهای مطرح چینی که در عرصه تجارت الکترونیک فعالیت می کند اعلام کرد برای پرداخت دستمزد نیروهای خود از یوان دیجیتال استفاده می کند. شرکت JD.com در وب سایت خود نوشت:« بانک مرکزی چین برای تکنیل فرایند آزمایشی در زمینه یوان دیجیتال از چندین شرکت خواسته است تا در این طرح مشارکت کنند و ما از جمله شرکتهایی بودیم که در این عرصه وارد شدیم.

بر طبق این طرح شرکت جی دی دستمزد شماری از کارکنان خود را در ماه های ژانویه، فوریه و مارس سال جاری با ارز دیجیتال پرداخت کرد و به آنها اعلام کرد که می توانند آن را در فروشگاه ها و مراکز خاصی استفاده کنند. از طرف دیگر این شرکت بزرگ فعال در عرصه تجارت الکترونیک برای پرداخت هزینه های معاملاتی با شرکتهای دیگر از DC/EP (پرداخت الکترونیک پول دیجیتال) استفاده کرده است. این اولین گام بزرگ بانک مرکزی چین در استفاده عمومی از یوان دیجیتال است و می تواند کارایی آن را به خوبی نشان دهد.»

بانک مرکزی چین از ابتدای امسال سیستم پرداخت الکترونیک پول دیجیتال را نیز راه اندازی کرده است و فعلا شرکتهای بزرگ شرکت کننده در طرح های آزمایشی یوان دیجیتال به این سیستم دسترسی دارند. بانک مرکزی اعلام کرد از ابتدای سال بعد تمامی مردم می توانند یک حساب بانکی پول دیجیتال نزد بانکهای دولتی چین داشته باشند و از سیستم پرداخت الکترونیک پول دیجیتال DC/EP نیز استفاده کنند.

بانک مرکزی چین از سال ۲۰۱۴ پروژه ایجاد یوان دیجیتال را در دستور کار قرار داده است و تا کنون بارها اقدام به استفاده از آن در شهرهای بزرگ چینی کرده است. این اخرین مرحله مطالعاتی یوان دیجیتال است و انتظار می رود ظرف یک سال آینده یوان دیجیتال رسما وارد اقتصاد این کشور پهناور آسیایی شود.

باید در نظر داشت یوان دیجیتال یک رمز ارز مانند بیت کوین نیست بلکه یک پول دیجیتال است که توسط بانک مرکزی چین صادر می شود و اولین پول دیجیتال دولتی در دنیا محسوب می شود. چین توانسته است گوی سبقت را از دیگر کشورهای دنیا در ایجاد پول دیجیتال بانکی برباید و در روزگاری که بسیاری از بانکهای مرکزی برای ورود به این حوزه برنامه ریزی می کنند، چینی ها از استفاده انبوه ان در سال ۲۰۲۲ صحبت می کنند. سی ان بی سی این موفقیت چین را نشان دهنده اقتدار این کشور در عرصه تکنولوژی به خصوص تکنولوژی های مالی ذکر کرد و نوشت:«چین به سرعت به سمت تبدیل شدن به یک ابرقدرت بزرگ اقتصدی در دنیا حرکت می کند.»


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *