هفته نامه عصر ارتباط
اولیـن و پرتیـراژتـرین هفتـه نـامه ICT کشـور

اخبار بازی

به‌روزرسانی ۱٫۲۷ عنوان Rocket League منتشر شد

حدود دو سال از عرضه عنوان فوق‌العاده محبوب (پدیده سال ۲۰۱۵) Rocket League می‌گذرد و استودیوی سایانیکس، سازنده این بازی همچنان به تولید محتوا و پشتیبانی از بازی ادامه می‌دهد. با این کار نه تنها بازی‌بازان این عنوان به قوت خود باقی می‌مانند بلکه بازی به بیماری تکراری شدن مبتلا نمی‌شود. حال، به‌روزرسانی ۱٫۲۷ این عنوان منتشر شده است.
 

استودیوی سایانیکس، به تازگی یک به‌روزرسان جدید با شماره ۱٫۲۷ برای عنوان Rocket League و برای همه پلتفرم‌های بازی منتشر کرده است که کمی برف و سرما به بازی اضافه می‌کند.

به‌روزرسانی ۱٫۲۷ به طور اساسی فقط یک رفع کننده باگ است اما با این حال، زمین مسابقه Utopia Coliseum برفی را به بازی اضافه می‌کند. این به‌روزرسانی کوچک تنها ۹۱ مگابایت برروی پلتفرمپلی‌استیشن ۴، ۱٫۱ گیگابایت برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و ۱٫۷ گیگابایت برروی پلتفرم ایکس‌باکس وان حجم دارد. شما می‌توانید در زیر، فهرست تغییرات و اضافات به‌روزرسانی ۱٫۲۷ بازی Rocket League را مشاهده کنید:

اضافه شدن زمین مسابقه Utopia Coliseum برفی در لیست روز برفی بازی.

رفع شدن ایرادهای گل شدن توپ

حذف شدن حمله GO! در تمرینات شخصی سازی شده

جایگزینی هوش مصنوعی یکپارچه در بازی‌های آنلاین حال، به صورت اریجینال کار می‌کند

رفع شدن ایرادی که بازی‌بازان پس از حذف کردن چند فیلم ضبط شده از بازی، در منوی این بخش گیر می‌کردند

رفع شدن ایرادی که انتخاب کردن بازی آزاد را با لودینگ همراه می‌کرد

رفع شدن ایرادی که ورودی اموجی ها در ایکس‌باکس وان بعضی مواقع نشان داده نمی‌شد.

تنظیمات اندازه رابط کاربری هم‌اکنون برروی پلی‌استیشن ۴ ذخیره می‌شود

رفع شدن اپدیت شدن لیبل‌های رنک برای نوشته‌ها و رنگ‌ها

با وجود این به‌روزرسانی، بسیاری از بازی‌بازان پس از نصب آن گزارش‌هایی مبنی بر تغییراتی در کنترل ماشین‌های بازی یا پرش‌های اتوموبیل‌ها داده‌اند و استودیوی سایانیکس قول داده است که این گزارشان را دنبال و ایرادات به وجود آمده را رفع نماید.

پس از موفقیت فوق‌العاده بازی Rocket League در سال ۲۰۱۵، این عنوان در سال ۲۰۱۶ نیز به عنوان پر طرفدار ترین (بیشترین دانلود) بازی فروشگاه پلی‌استیشن شناخته شد.

 

انتشار جزئیاتی از بازی Halo Wars 2 برای رایانه‌های شخصی

Industries و THQ Nordic از دو نسخه‌ی استاندارد (Standard) و آلتیمیت (Ultimate) عنوان Halo Wars 2 که تا یک ماه دیگر منتشر می‌شود، رونمایی کرده‌ و محتویات‌شان را مشخص نمونده‌اند.

نسخه‌ی استاندارد عنوان Halo Wars 2 که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید، دارای بازی اصلی با قیمت ۵۹٫۹۹ دلار است که همچنین از طریق قابلیت Xbox Play Anywhere برروی کنسول ایکس‌باکس وان قابل بازی خواهد بود.

نسخه‌ی Ultimate این عنوان نیز بازی اصلی می‌شود با این تفاوت که ۴ روز زودتر به آن دسترسی خواهید داشت و تجربه‌اش خواهید کرد. همچنین در این نسخه، Halo Wars Definitive Edition و سیزن پس Halo Wars 2 وجود دارند. در مجموع، قیمت آن ۷۹٫۹۹ دلار است و در ۱۷ فوریه (۲۹ بهمن) و زودتر از نسخه‌های معمولی عرضه می‌گردد.

نسخه‌های معمولی رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان Halo Wars 2 در ۲۱ فوریه‌ی ۲۰۱۷ مصادف با ۳ اسفند ۱۳۹۵ منتشر خواهند شد.

 

بازیکنان جوان در حال دوری از کنسول‌ها هستند

با نگاه به وضعیت عرضه‌ی کنسول‌های میان نسلی پلی‌استیشن پرو ۴ و ایکس باکس وان اس، برخی از فعالان صنعت بازی‌های ویدئویی عقیده دارند که این مهم، آغازی بر اتمام دوره‌ی کنسول‌های بازی‌ست. با اینکه پیش از این بارها افراد زیادی به این مورد اشاره کرده بودند، این دفعه یکی از افراد شاخص و تاثیر گذار این صنعت دست به پیش‌بینی در خصوص این مورد زده که از متوسط تحلیلگران بینش بالاتری دارد.

تیم سویینی (Tim Sweeney)، موسس شرکت اپیک گیمز (Epic Games) و خالق موتور بازی‌سازی آنریل (Unreal)، در جریان گفتگویی که با وب‌سایت Glixel داشته در مورد افکارش پیرامون دوری بازیکنان جوان از کنسول‌های بازی صحبت کرده است.

“افراد جوان با استفاده از تلفن‌های همراهشان رشد می‌کنند. آن‌ها به طریق مختلفی به تجربه‌ی بازی‌ها می‌پردازند، بازه‌ی بازی کردنشان کوتاه مدت و در طول نیز پخش است و جریان دارد. این مشابه تجربه‌ی نشستن پای یک بازی و بازی کردنش برای بیش از ۴ ساعت نیست. من فکر می‌کنم بازیکنانی که وارد این صنعت می‌شوند بیشتر به سمت رایانه‌های شخصی می‌روند. رایانه‌های شخصی تبدیل به راهی راحت برای تجربه‌ی یک بازی‌ شده است.”

البته باید اشاره کنیم که برخی در گذشته معتقدند بودند که کنسول‌های بازی به دست فراموشی سپرده خواهند شد اما در واقعیت و با فروش بالای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان شاهد خلاف این پیش‌بینی بودیم. البته دیگر بیشتر از قبل به نسل نهم کنسول‌ها نزدیک هستیم و باید منتظر بمانیم تا در رابطه با سرگذشت کنسول‌ها بیشتر آگاهی یابیم.

 

شناسایی محیط‌های غیرقابل دسترس در بازی Final Fantasy 15

همانطور که می‌دانید بازی Final Fantasy XV دارای یک دنیای بسیار بزرگ می‌باشد با این حال به‌نظر می‌رسد سازندگان از قبل شرایطی را در بازی ایجاد کرده‌اند که این قابلیت وجود داشته باشد که دنیای بازی از وسعت بیشتری نیز در صورت نیاز برخوردار شود زیرا در حال حاضر مناطق زیادی در بازی مشخص شده که در دسترسی بازیبازان قرار نگرفته است.

به‌تازگی کاربری با نام مستعار Fotm Hero در شبکه یوتیوب مشغول به نمایش درآوردن نقاط و مکان‌هایی از بازی Final Fantasy XV می‌باشد که دسترسی به آن‌ها در حال حاضر غیرممکن است.

این کاربر به بررسی دقیق مناطق Cartanica ،Eusciello ،Pagla و Tenebrae پرداخته و در این رابطه عنوان کرده است که فقط منطقه Cartanica بصورت کامل در اختیار بازیبازان قرار داده شده است و سایر مناطق بصورت کامل بارگذاری نمی‌شوند، به گفته او:

فقط مناطق اطراف Cartanica بصورت کامل در دسترسی ما قرار گرفته است و به همین خاطر است که جزییات بسیار زیادتر و بهتری نسبت به سایر منطق دارد. زمانی که سعی داشتم به یک سری مکان‌های ناشناخته در سایر مناطق بازی بروم، این عمل برای من میسر نمیشد.

هنوز مشخص نشده است که چرا این مناطق مبهم در بازی طراحی شده است، شاید به این دلیل می‌باشد که سازندگان در ابتدا قصد داشتند از این مناطق استفاده کنند اما بنابر دلایلی دسترسی این مناطق از بازی حذف گردید البته این احتمال نیز وجود دارد که سازندگان در آینده با انتشار محتواهای جدید این مناطق را در دسترسی بازیبازان قرار بدهند زیرا شرکت Square Enix همواره توجه ویژه‌ای به حمایت از عناوین خود پس از انتشار داشته است.

 

خرده‌فروشی خبر از عرضه‌ Pokemon برای Nintendo Swicth داد

عرضه‌ی نسخه‌ای از سری محبوب Pokemon در این بازه‌ی زمانی برای کنسول نینتندو سوئیچ انتظاری زیادی‌ست؛ چراکه چند هفته‌ایست دو بازی Pokemoon Sun و Pokemon Moon برای کنسول نینتندو ۳Ds عرضه شده‌اند و فروش خوبی را نیز تجربه می‌کنند. با این حال مدتی‌ست که شاهد انتشار شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی نسخه‌ای از سری Pokemon تحت عنوان Pokemon Stars برای کنسول نینتندو سوئیچ هستیم و روز به روز نیز منابع خبری بیشتری از این امر خبر می‌دهند؛ برخی از منابع می‌گویند این بازی، همان Pokemon Sun/Moon هستند که برای این کنسول بهینه شده‌اند و عده‌ای دیگر نیز بر این باورند که شاهد نسخه‌ی جدیدی از این سری هستیم.

اخیراً یکی از خرده‌فروشی‌های صاحب نام صنعت بازی‌های ویدئویی، یعنی فروشگاه گیم‌استاپ (GameStop)، صفحه‌ی محصول جدیدی را برای کنسول نینتندو سوئیچ به وب‌سایتش اضافه کرده که به صورت مستقیم در آن بیان شده Pokemon از طریق این سیستم جدید در خانه قابل بازی خواهد بود. به نظر می‌رسد که این مهم مهر تائیدی بر عرضه‌ی Pokemon برای کنسول نینتندو سوئیچ باشد.

چه از این بازی در جریان رویداد روز پنج شنبه که در آن شاهد رونمایی کامل نینتندو سوئیچ و نشر اطلاعات تکمیلی آن هستیم، رونمایی گردد و چه نگردد، واضح است که بالاخره روزی شاهد عرضه‌ی نسخه‌ای از سری Pokemon برای کنسول‌های خانگی خواهیم بود. البته عده‌ای بر این باورند که با توجه به فروش خوب Pokemon Sun و Pokemon Moon در این چند وقت اخیر و این مورد که این دو بازی اخیراً عرضه شده‌اند، به نظر می‌رسد نینتندو در این لحظه اقدامی به رونمایی از نسخه‌ای جدید از این سری نکند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این بابت تا روز پنج شنبه و رویداد معرفی نینتندو سوئیچ منتظر بمانید.

 

دستیابی به کنسول Nintendo Switch در زمان عرضه سخت خواهد بود

یکی از مشکلاتی که در طی این دوسال بارها گریبان‌گیر شرکت نینتندو (Nintendo) بوده، ناکافی بودن موجودی محصولات عرضه شده توسط این شرکت در زمان عرضه‌ی آن‌هاست. مشکلی که در هنگام عرضه‌ی محصولاتی نظیر آمیبو‌ها (Amiibo)، مدل جدید نینتندو ۳DS XL، نسخه‌ی ویژه‌ی Fire Emblem Fates، مدل NES Classic Mini و همچنین مدل جدید نینتندو ۳DS که در جریان روز جمعه‌ی سیاه (Black Friday) با قیمت ۹۹ دلار به فروش می‌رسید، شاهد بودیم.

ظاهراً این مشکل نینتندو قرار نیست برای عرضه‌ی جدیدترین کنسول این شرکت، یعنی نینتندو سوئیچ (Nintendo Switch) رفع گردد و وضعیت مشابه گذشته است. طبق گزارش وب‌سایت GoNintendo، منبعی داخلی اعلام کرده که دستیابی به کنسول نینتندو سوئیچ، هنگام عرضه‌اش، امری سخت خواهد بود چرا که نینتندو تصمیم دارد تعداد کمی از این کنسول را بدست خرده فروشان برساند؛ به خصوص فروشگاه‌های گیم‌استاپ (Gamestop).

با توجه به گذشته‌ی نینتندو و همچنین اهمیت این شایعه، بهترین حالت این است که فرض کنیم دیگر خرده فروشی‌هایی که با نینتندو در خصوص عرضه‌ی نینتندو سوئیچ همکاری می‌کنند از جمله بِست بای (Best Buy)، Toys R Us، آمازون و والمارت نیز مانند گیم‌استاپ موجودی کمی از این کنسول خواهند داشت، بنابراین اگر جزو کسانی هستید که ضمن علاقه به تهیه‌ی این کنسول، این توانایی را دارند تا آن را از طریق این فروشگاه‌ها پیش خرید کنند، پیشنهاد می‌کنیم بلافاصله پس از اعلام رسمی جزئیات عرضه‌ی کنسول مذکور در اواخر این هفته اقدام به پیش خرید آن کنید.

 

شایعه – City of the Dead نام دومین گسترش‌دهنده‌ Dark Souls 3 خواهد بود

می‌دانیم که دومین گسترش‌دهنده‌ی Dark Souls 3 در اواخر سال جاری عرضه می‌گردد و همچنین می‌دانیم که قرار است باندای نامکو و فرام سافت‌ور اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند، ولی ظاهرا این اطلاعات زودتر لو رفته‌اند.

طبق گفته‌ی یوتیوبری به نام Sanadsk، چندین بار در کُدها و فایل‌های Dark Souls 3 به دومین گسترش‌دهنده‌اش اشاره شده است و ظاهراً نام آن City of the Dead خواهد بود که اشاره به شهر Landor دارد.

خوشبختانه، قرار است که دومین گسترش‌دهنده‌ی Dark Souls 3، بهتر از Ashes of Ariandel باشد که کمی کوتاه بود و بیشتر از تعامل بازیکن با محیط، برروی نبردهای تک‌ به تک تمرکز و کار شده بود. Dark Souls 3 هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هشتمِ پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان در دسترس قرار دارد.

 

هفت بازی جدید به برنامه پشتیبانی از نسل قبل ایکس‌باکس وان اضافه شدند

همان‌طور که فیل اسپنسر در ماه دسامبر گفته بود، ژانویه یک ماه قدرمتند برای برنامه‌ی پشتیبانی از نسل قبل ایکس‌باکس وان خواهد بود و به‌تازگی نیز هفت عنوان جدید به این برنامه راه یافته‌اند که تازه در اول ماه هستیم.

در حال حاضر، بازی‌های Strania ،The Splatters و Ghostbusters از طریق برنامه‌ی پشتیبانی از نسل قبل ایکس‌باکس وان برروی این کنسول قابل بازی هستند. علاوه بر این‌ها، امروز عناوین Battlefield 2: Bad Company ،Dragon Age: Origins و Battlefield 3 به این برنامه افزوده شدند.

طبق معمول، اگر بازی‌ها را برروی ایکس‌باکس ۳۶۰ داشته و خریداری کرده باشید، به راحتی قادر به دانلود آن‌ها از بخش بازی‌های کنسول ایکس‌باکس وان خود هستید. در غیر این صورت، باید برای خرید عناوین مورد نظرتان اقدام کنید.

(Battlefield: Bad Company 2 ($20; 4.88 GB

Battlefield 3 (نیاز به دیسک)

(Dragon Age: Origins ($15; 6.44 GB

(Ghostbusters ($15: 6.18 GB

(Scrap Metal ($15; 130.06 MB

(The Splatters ($10; 505.95 MB

(Strania ($10; 206.86 MB

از نوامبر ۲۰۱۵ تاکنون، بیش از ۳۰۰ بازی به برنامه‌ی پشتیبانی از نسل قبل ایکس‌باکس وان راه یافته‌اند که سه نسخه‌ی سری BioShock آخرین اضافات این برنامه در سال ۲۰۱۶ به حساب می‌آیند.

درج دیدگاه

بررسی بازی