هفته نامه عصر ارتباط
اولیـن و پرتیـراژتـرین هفتـه نـامه ICT کشـور

اخبار بازی

بازی Prey در رایانه‌های شخصی مشکل نخواهد داشت

 

همانطور که می‌دانید بازی Dishonored 2 یکی از ضعیف‌ترین عناوین بهینه سازی شده برای پلتفرم رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۶ بوده است. این بازی که بوسیله موتور بازیسازی Void Engine توسعه یافته بود نمایش بسیار ضعیفی بر روی رایانه‌های شخصی داشت، به همین خاطر این موضوع منطقی به‌نظر می‌رسد که دارندگان این پلتفرم در مورد عنوان در دست توسعه جدید این شرکت، بازی Prey بسیار نگران باشند، به دنبال این موضوع به‌تازگی طراح این شرکت، رافا کلانتنیو مدعی شده است که بازی Prey ازاین قبیل مشکلات در زمان عرضه بر روی رایانه‌های شخصی رنج نخواهد برد.

رافا کلانتنیو در رابطه با این موضوع در مصاحبه خود با سایت GameInformer عنوان کرده است:

ما تجربه بد و دور از انتظاری در زمان انتشار بازی Dishonored 2 بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی داشته‌ایم. در زمان توسعه یک بازی بسیار سخت است که پیش‌بینی صحیحی از عملکرد آینده بازی خود بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی با توجه به انبوهی از قابلیت‌ها و تنظیمات داشته باشید. متاسفانه این اتفاق رخ داد و بازی Dishonored 2 از لحاظ بهینه‌ سازی دور از انتظار ظاهر شد اما پس از عرضه بروزرسانی‌های مختلف در این رابطه شما مشاهده کردید که مشکلات به حداقل رسیده بودند و بازی به‌ خوبی بر روی این پلتفرم اجرا میشد. این اطمینان را به شما می‌دهم که در رابطه با بازی Prey ما این‌بار حواسمان بیشتر از همیشه نسبت به این موضوع جمع است تا عنوان جدید ما عملکرد بی‌نقصی بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی داشته باشد.

وقتی که از کلانتنیو در این رابطه سوال شد که استودیوی آرکین چگونه اطمینان حاصل می‌کند که بازی Prey  نیز همانند بازی Dishonored 2 از مشکلات اساسی بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی رنج نخواهد برد، در جواب عنوان کرد:

من برای پاسخ کامل به این سوال نیاز به زمان بیشتری دارم با این حال ما از یک موتور بازیسازی دیگر برای توسعه بازی Prey استفاده می‌کنیم و محدودیت‌های ما نسبت به موتور بازیسازی قبلی متفاوت است. برای ساخت بازی Dishonored 2 ما از یک موتور جدید استفاده کرده بودیم اگرچه اساس و پایه اصلی موتور از موتور idTech بود اما ما بیشتر قسمت‌های آن را دوباره طراحی کرده بودیم. این‌بار ما با چنین ریسکی مواجه نیستیم، ما برای توسعه بازی Prey از موتور بازیسازی CryEngine استفاده می‌کنیم و این موتور بارها پیش از این امتحان خود را پس داده است و به همین خاطر جای نگرانی در این باره نیست. با این حال ما نسبت به این موضوع بسیار آگاهانه عمل خواهیم کرد تا دوباره شاهد بروز مشکلات مشابه در بازی Prey نباشیم.

بازی Prey در سال جاری منتشر خواهد شد.

 

نسخه جدید Call of Duty توسط Sledgehammer معرفی شد؟

 

همانند بسیاری از شرکت‌های توسعه دهنده بازی‌های ویدیویی، شرکت Sledgehammer Games نیز به‌تازگی در قالب یک پست در شبکه اجتماعی توییتر به جامعه بازی‌بازان سال جدید میلادی را تبریک گفته است، حال نکته جالب توجه عکسی است که به همراه این توییت به اشتراک گذاشته شده است، تصویری که کاملا مربوط به سری محبوب Call of Duty می‌باشد!

در این تصویر شما می‌توانید یک اسلحه کلت را مشاهده کنید که البته شباهت چندانی به یک اسلحه مدرن و پیشرفته نسبت به اسلحه‌هایی که در آخرین نسخه منتشر شده از سری Call of Duty دیده بوددیم ندارد، در واقع این اسلحه بیشتر شبیه کلت‌های دوره جنگ جهانی دوم می‌باشد، آیا این بدین معناست که شرکت Sledgehammer Games در نظر دارد تا سری جدید بازی بازگشتی به زمان گذشته داشته باشد و ما بار دیگر طعم نبردهای کلاسیک سری را خواهیم چشید؟ توجه داشته باشید که نسخه جدید سری Battlefield از همین روش استفاده کرده است و سازندگان با انتخاب دوره جنگ جهانی اول برای بازی Battlefield 1 توانستند به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کنند.

نظر شما درباره عنوان Advanced Warfare از این سری چیست؟ بازی که در سال ۲۰۱۴ تحت نظر شرکت Sledgehammer Games برای اولین بار منتشر شد، این عنوان پتانسیل بسیار بالایی از خود نشان داده بود و شاید در سال جاری شاهد معرفی قسمت جدید Advanced Warfare باشیم.

حدس و گمان‌های بسیار زیادی در این رابطه وجود دارد اما باید منتظر بمانیم تا بصورت رسمی از سری جدید بازی رونمایی شوید و به‌نظر می‌رسد این اتفاق قرار است در ماه می امسال رخ دهد.

 

عناوین رایگان جدید اکس باکس لایو در دسترس قرار گرفتند

 

بالاخره ماه ژانویه نیز از راه رسید و به همراه سال نوی میلادی، عناوین رایگان جدیدی را نیز برای کاربران گلد اکس باکس با خود آورده است.

طبق رسم همیشگی مایکروسافت تعدادی از این عناوین از اول تا اواسط ماه، و نیم دیگر آن‌ها از نیمه ماه تا پایان آن در دسترس قرار خواهد گرفت و علاقه‌مندان به دریافت این عناوین می‌بایست در بازه زمانی مشخص شده اقدام به دریافت بازی مورد نظر خود کنند؛‌ در غیر این صورت باید مبلغ کامل را برای دریافت بازی بپردازند.

پیش از این اعلام شده بود که عنوان‌های رایگان ماه ژانویه اکس باکس وان Deathtrap: World of Van Helsing و Killer Instinct Season 2 هستند. علاوه بر این عنوان Outlast نیز که از پانزده روز پیش، شانزدهم دسامبر، رایگان شده بود تا یک هفته دیگر نیز در دسترس باقی خواهد ماند و سر انجام در بیست و ششم دی ماه از بخش عناوین رایگان کنار گذاشته خواهد شد. برای دریافت Deathtrap: World of Van Helsing تا آخر ماه ژانویه، یعنی دوازدهم بهمن ماه، زمان خواهید داشت و Killer Instinct Season 2 نیز از ۲۷ دی ماه تا دوازدهم بهمن ماه رایگان خواهد شد.

کاربران اکس باکس ۳۶۰ نیز می‌توانند از امروز تا بیست و ششم دی ماه عنوان The Cave را به رایگان دریافت و تجربه کنند و از ۲۷ دی نیز عنوان بسیار محبوب و دوست داشتنی Rayman Origins برای کاربران گلد اکس باکس رایگان خواهد شد. این عناوین از قابلیت برگردان جانبی (Backward Compatibility) اکس باکس وان پشتیبانی شده و بر روی این کنسول نیز قابل اجراء هستند.

کاربران پلاس پلی استیشن هم، البته این ماه عناوین رایگانی همچون کاربران گلد اکس باکس دریافت خواهند کرد که از فردا، سوم ژانویه، با اولین refresh پلی استیشن استور در دسترس قرار خواهند گرفت.

در اخبار دیگر فروش فصلی بزرگ مایکروسافت، که به Countdown معروف است، هفته‌ی دوم خود را سپری می‌کند و تخفیفات شگفت انگیز آن همچنان ادامه دارد. در ادامه می‌توانید لیست کوتاه شده‌ی عناوین گلد رایگان این ماه و مهلت دریافت آن‌ها را مشاهده کنید.

Xbox One:

Deathtrap: World of Van Helsing / یک دی – دوازده بهمن

Killer Instinct Season 2 / بیست و هفت دی – بیست و هفت بهمن

Outlast / بیست و پنج آذر – بیست و شش دی

Xbox 360:

The Cave / دوازده دی – بیست و شش دی

Rayman Origins / بیست و هفت دی – ۱۲ بهمن

 

هیدئو کوجیما به سال ۲۰۱۶ واکنش نشان می‌دهد

 

با پایان سال ۲۰۱۶، خالق افسانه‌ای سری Metal Gear Solid، آقای هیدئو کوجیما، نظر خود را در رابطه با اتفاقات سال ۲۰۱۶ بیان کردند و در واقع نسبت به سال ۲۰۱۶ واکنش نشان دادند.
 

آقای کوجیما امروز در حساب شخصی توییتر خود پیامی به مناسبت پایان سال ۲۰۱۶ به اشتراک گذاشتند. ایشان بابت پشتیبانی طرفداران در سال ۲۰۱۶ که منجر به افتتاح استودیوی جدید ایشان شد، تشکر کردند و در یک جمله زیبا بیان کردند که «همه چیز از  صفر آغاز شد، به غیر از پشتیبانی گرم شما».

سال ۲۰۱۶ برای من یک آزمایش به قصد یک سفر جدید بود. همه چیز از صفر آغاز شد، به غیر از پشتیبانی گرم شما».

— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) December 31, 2016

من این کار را انجام دادم به خاطر این که امید داشتم. از شما متشکرم. برای کسانی که رویایی دارند و تا رسیدن به آن تلاش می‌کنند، سال خوبی را آرزو می‌کنم.

— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) December 31, 2016

سال ۲۰۱۶ برای هیدئو کوجیما سال مهم، منحصر به فرد و البته غم انگیزی بود. ایشان از شرکت کونامی و استودیوی کوجیما پروداکشنز جدا شدند و کار خود را با پشتیبانی سونی و البته بازی‌بازان از صفر آغاز کردند. کوجیما هم‌اکنون برروی یک عنوان جدید به نام Death Stranding کار می‌کند که به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. به تازگی دوست آقای کوجیما، یغنی گیلرمو دل تورو در صفحه شخصی خود به کونامی توهین کرده بودند.

 

نینتندو «سوییچ» متمایز از تجربه‌های پیشین شما خواهد بود

 

بر اساس گفته‌ی مدیرعامل «انویدیا» (Nvidia)، کنسول «نینتندو سوییچ» (Nintendo Switch) مانند هیچ چیز دیگری که قبلاً تجربه کرده باشید نیست.

مدیرعامل شرکت سخت‌افزاری انویدیا، «جن-سان هوانگ» (Jen-Hsun Huang) بر این عقیده است که شما از نینتندو سوییچ شگفت زده خواهید شد. در گزارش سه‌ماهه‌ی سوم سال شرکت انویدیا، از جن-سان هوانگ در مورد سود افزایش یافته‌ی بخش بازی شرکت، در قسمت پرسش و پاسخ پرسیده شد.

“حدس می‌زنم که شما می‌توانید بگویید نینتندو در این رشد سهم نسبتاً خوبی داشته است،” این جواب اوست. “و علاوه بر این- همان‌طور که می‌دانید، طراح معماری نینتندو و شرکت تمایل دارند که برای یک زمان طولانی به یک این معماری پایبند باشند. پس این شد که ما دو سال است که بر روی این قضیه کار می‌کنیم.”

وی هم‌چنین ادامه داد: “نتیجه‌ی هفتصد سال مهندسی برای توسعه‌ی این کنسول بازی شگفت انگیز صرف شده است. من معتقدم هنگامی که همه آن را ببینند و از آن لذت ببرند، از آن شگفت زده خواهند شد. این مانند هیچ چیزی که قبلاً تجربه کرده باشند نیست. و البته برند، امتیازات آن‌ها و محتوای بازی اعجاب آور است. بنابراین من فکر می‌کنم که این رابطه‌ای است که دو دهه به طول خواهد انجامید و من در مورد آن بسیار هیجان زده‌ام.”

جالب است که هوانگ از “دو دهه‌ی آینده” صحبت می‌کند و شاید قصد او این بوده که قبل از تغییر بحث به معماری نینتندو، به آن اشاره کند.

نمایش کامل از این کنسول در روز 12 ژانویه‌ی 2017 (23 دی) خواهد بود، پس برای شگفت‌زده شدن آماده باشید.

 

The Legend Of Zelda: Breath of the Wild در ماه مارس منتشر می‌شود

 

یکی از معدود عناوینی که انتشار آن برای نینتندو سوئیچ تایید شده، The Legend of Zelda: Breath of the Wild است که مشخص نیست همزمان با عرضه‌ی کنسول سوئیچ انتشار می‌یابد یا خیر. به‌تازگی، تصویری از تبلیغ یک فروشگاه منتشر شده است که نشان می‌دهد این عنوان در ماه مارس ۲۰۱۷ و همزمان با سوئیچ عرضه می‌گردد.

یکی از کاربران رددیت با نام PMurphy1978، تصویری از تبلیغ داخل فروشگاه GAME به اشتراک گذاشته است که به وضوح نشان می‌دهد نسخه‌ی Wii U بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در ماه مارس منتشر می‌شود. همچنین نینتندو از قبل اعلام کرده است که نسخه‌ی سوئیچ و Wii U همزمان با هم عرضه می‌گردند و اگر این تبلیغات صحت داشته باشند، نسخه‌ی سوئیچ هم در ماه مارس ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار می‌شود. با این حال، باید منتظر تایید رسمی نینتندو ماند.

درج دیدگاه

بررسی بازی