همراه ما باشید
هفته نامه عصر ارتباط
اولیـن و پرتیـراژتـرین هفتـه نـامه ICT کشـور

ورود گوگل به عرصه گیمینگ با سرمایه گذاری 140 میلیارد دلاری

ورود گوگل به عرصه گیمینگ با سرمایه گذاری 140 میلیارد دلاری

گوگل در حال برنامه ریزی برای توسعه 140 میلیارد دلاری صنعت بازی است، اما متخصصان حوزه بازی در خصوص موفقیت این طرح شکاک هستند و چندان خوشبینی نسبت به این موضوع ندارند. این در حالی است که در صورت موفقیت این طرح، رقابت مدیرعامل گوگل ساندار پیچای و مدیرعامل آمازون؛جف بیزوس جدی تر از همیشه می شود.

 گوگل با ناشران بازی، توسعه دهندگان اینترنت و بازیکنان سرشناس حوزه بازی مانند مایکروسافت و سونی تعامل و تقابلاتی خواهد داشت اما از همه این ها مهمتر و حساس تر رقابت بین آمازون و گوگل خواهد بود.

غول تکنولوژیکی سرشناس آمریکایی؛ گوگل  که به خاطر موتور جستجوی خود و سیستم عامل اندروید ویژه گوشی هایهوشمند شناخته شده است اکنون تلاش می کند تا انقلابی در صنعت 100 میلیارد دلاری بازی  که در حال حاضر توسط شرکت هایی مانند مایکروسافت، سونی و نینتندو هدایت می شود ایجاد کند. در واقع گوگل در تلاش است منابع درامد خود را تقویت کند و دنیای بازی، فرصتی بزرگ در اختیار این شرکت قرار می دهد.

به نظر می رسد گوگل قصد دارد ایده های جدید خود در مورد صنعت بازی را در جدیدترین کنفرانس توسعه بازی های خود (GDC) ارائه دهد. این احتمالا شامل یک نسخه تجاری از سرویس «پروژه جریان» و کنسول بازی «Yeti» است که هر دو می توانند رویای نهایی سرویس Streaming Netflix برای بازی های ویدئویی باشند.

 

در حال حاضر، اگر میخواهید یک بازی دریافت کنید، معمولا باید چند صد دلار برای یک کنسول مانند PlayStation 4 یا Xbox One و یا 1000 دلار یا بیشتر در  بازی های کامپیوتری سطح بالا هزینه کنید. سپس باید به فروشگاه بروید و یک دیسک بازی فیزیکی بخرید یا منتظر بمانید تا یک فایل بزرگ برای کنسول خود دانلود کنید که ممکن است چند ساعت طول بکشد.

اما سرویس جدید گوگل می تواند به کاربران اجازه دهد دستگاه هایی که دارند، مانند یک لپ تاپ، گوشی هوشمند یا... را به راحتی به تلویزیون متصل کنند. چشم انداز گوگل این است که به مردم اجازه می دهد بازی ها را هر کجا که هستند، روی تلفن یا کامپیوتر یا تبلت بدون نیاز به چیزی بیشتر از یک اتصال به اینترنت بی سیم اجرا کنند.

به طور سنتی، گیمرها نیاز به داشتن یک ، PlayStation 4، Xbox One یا Switch Nintendo داشتند تا بازی کنند. اما گوگل ثابت کرد که امکان ارائه رندر سخت در فضای ابری وجود دارد

درج دیدگاه

مطالب مشابه ICTNews.ir

  • بالا بودن آسیب پذیری ویندوز

    بالا بودن آسیب پذیری ویندوز

    محققان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بالغ بر یک میلیون سیستم رایانه مبتنی بر ویندوز دربرابر حملات بدافزارهای معروف همچنان آسیب پذیرند.

  • تعداد كاربران اينستاگرام و تلگرام در ايران

    تعداد كاربران اينستاگرام و تلگرام در ايران

    نظرسنجی گروه افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نشان می دهد که حدود نیمی از ارتباط کاربران شبکه‌های اجتماعی با دوستان و آشنایان با استفاده از اینستاگرام انجام می شود.

  • نپال بازی پابجی را ممنوع کرد

    نپال بازی پابجی را ممنوع کرد

    بر اساس درخواست دولت نپال، تمام شرکت‌های مخابراتی و ارائه دهندگان اینترنت، سرورهای پابجی را از دسترس مشترکین خود خارج کرده‌اند. این اتفاق در حالی رخ داده که هیچ حادثه مخربی که مرتبط با این بازی باشد، در نپال رخ نداده است.

  • تکنولوژی 5G مال کدام کشور است

    تکنولوژی 5G مال کدام کشور است

    دونالد ترامپ هم اکنون مشغول مذاکرات تجاری با پکن است تا اندکی شرایط بغرنج به وجود آمده با چین را بهبود بدهد و در حالی که تکنولوژی 5G یک شرکت چینی و خطرات استفاده از آن موضوعی است که آمریکا بر سر زبان دولتمردان سراسر دنیا انداخته

  • گلکسی A40 سامسونگ با دوربین دوگانه به بازار می آید

    گلکسی A40 سامسونگ با دوربین دوگانه به بازار می آید

    گلکسی A40 از یک صفحه نمایش ۵.۹ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۰۲۰ پیکسل بهره می‌برد که در بالای آن یک حفره کوچک با حاشیه‌ای باریک دیده می‌شود. سامسونگ برای گلکسی A40، یک چیپست اگزینوس ۷۸۸۵ سال ۲۰۱۷ و باتری ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. در ضمن، این گوشی از شارژ سریع ۱۵ واتی سامسونگ نیز بهره می‌برد.

  • افزایش سهمیه ایران در مسابقات موت کورت فضایی

    افزایش سهمیه ایران در مسابقات موت کورت فضایی

    مدیر مرکز روابط و همکاری‌های بین المللی سازمان فضایی ایران گفت: سهمیه ایران برای مسابقات دور آسیا و اقیانوسیه موت کورت فضایی به چهار تیم ارتقا می‌یابد.

  • ضریب نفوذ اینترنت باندپهن از ۸۰ درصد گذشت

    ضریب نفوذ اینترنت باندپهن از ۸۰ درصد گذشت

    جدیدترین آمار ارائه شده از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد که ضریب نفوذ اینترنت باندپهن از ۸۰ درصد عبور کرد و ۶۶ میلیون و ۱۷۹ هزار نفر در ایران کاربر اینترنت پرسرعت هستند.

  • ثبت گوشی مسافری فقط برای مسافران حقیقی

    ثبت گوشی مسافری فقط برای مسافران حقیقی

    از آخر هفته گذشته سایت ثبت گوشی مسافری فقط برای مسافران حقیقی که ورود و خروج برای آنها ثبت شده باز است و روی سایر گوشی‌هایی که به اسم مسافری وارد شده‌اند،‌ بسته شده است.

  • دستیار صوتی‌ گوگل به سیستم تشخیص هویت مبتنی بر چهره مجهز خواهد شد

    دستیار صوتی‌ گوگل به سیستم تشخیص هویت مبتنی بر چهره مجهز خواهد شد

    احتمالا گوگل به‌زودی برای تکمیل دستیار صوتی‌اش سیستم تشخیص هویت مبتنی بر چهره را به سرویس Assistant اضافه می‌کند. شواهد این خبر از جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی اپلیکیشن Google به‌دست آمده که کدهایی در آن به قابلیتی به‌نام تطبیق چهره (Face Match) اشاره می‌کنند

  • وسترن‌دیجیتال فلشی با ظرفیت چهار ترابایت را معرفی کرد

    وسترن‌دیجیتال فلشی با ظرفیت چهار ترابایت را معرفی کرد

    این حافظه، عرضه‌ی آن در آینده‌ی نزدیک و با قیمتی مناسب بعید به‌نظر می‌رسد. هدف وسترن‌دیجیتال از معرفی این حافظه، نمایش فناوری و توانایی‌های برند سن‌دیسک (SanDisk) در حوزه‌ی تولید حافظه‌های حجیم و سریع در ابعاد کوچک است. گفتنی است وسترن دیجیتال در سال ۲۰۱۶ و با مبلغ گزاف ۱۹ میلیارد دلار سن‌دیسک را خرید

عصــر بــازی