پلی استیشن وی آر در راه است

در شرایطی که اکثر توجه‌ها به سمت پلی استیشن 5 جلب شده، نباید فراموش کرد که این کنسول نسل نهمی تنها محصولی نیست که مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد. سونی هم اکنون مشغول کار روی پلی استیشن وی آر جدید است تا بتواند خود را برای رقابتی بزرگتر آماده کند.

پلی استیشن وی آر در راه است

در شرایطی که اکثر توجه‌ها به سمت پلی استیشن 5 جلب شده، نباید فراموش کرد که این کنسول نسل نهمی تنها محصولی نیست که مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد. سونی هم اکنون مشغول کار روی پلی استیشن وی آر جدید است تا بتواند خود را برای رقابتی بزرگتر آماده کند.

دومینیک مالینسون، مدیر ارشد بخش تحقیق و توسعه پلی استیشن، طی مصاحبه‌ اخیرش با وبسایت VentureBeat درباره پلی استیشن وی آر جدید و مدل‌های مختلف آن صحبت کرد. مالینسون ارزش خاصی برای هدست واقعیت مجازی بدون سیم قائل است و عقیده دارد هدست‌های سیم دار می‌تواند برای کاربران غیر حرفه‌ای دردسر ساز شود.

مالینسون پیرامون این موضوع گفت: «برای مثال، درباره [مدل] بدون سیم صحبت کردم. یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد این است که سیم را حذف و وایرلس را جایگزین آن کنیم. و سپس، می‌توانید در محیط وسیع تری حرکت کنید. پس می‌توان یک مدل ابتدایی و یک مدل پیشرفته تر داشت. این کار را [به نوعی] با پلی استیشن 4 انجام دادیم و اکنون می‌توان با پلی استیشن وی آر انجام داد.

مدیر ارشد بخش تحقیق و توسعه پلی استیشن در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره ردیابی چشم و بهبودهایی صحبت کرد که این تکنولوژی می‌تواند در پلی استیشن وی آر ایجاد کند. مالینسون معتقد است استفاده از چنین تکنولوژی در هدست می‌تواند میزان غوطه وری کاربر در دنیای مجازی را بیشتر کند:

خب، منظور من از ردیابی چشم چیست؟ منظور من تکنولوژی است که تشخیص می‌دهد شما در حال نگاه به چه چیزی در دنیای مجازی هستید. تمرکز خود را روی چه چیزی قرار داده‌اید. اندازه مردمک‌ها چطور تغییر می‌کند. با استفاده از زیست سنجی می‌توانیم بسنجیم به چه کسی نگاه می‌کنید. و می‌توانیم فاصله بین مردمک‌های شما را اندازه بگیریم. این ویژگی برای هدست واقعیت مجازی خیلی مهم است، چون اجازه می‌دهد چشمی‌ها و میزان رندرینگ را دقیق تر تنظیم کنیم تا راحتی شما را به حداکثر رسانده و همچنین فواصل و مقیاس‌ها را به شکل صحیح تری به نمایش در بیاوریم. پس با چنین تکنولوژی می‌دانیم شما در وی آی به چه چیزی نگاه می‌کنید. این مسئله به ما اجازه می‌دهد تا به تعداد بی شماری احتمالات مرتبط با رابط کاربری و تجربه استفاده کننده دسترسی داشته باشیم.