5 فاکتور که سرعت وای فای شما را کاهش می دهد

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –

 

5  فاکتور که سرعت وای­فای شما را کاهش می­دهد

سعید میرشاهی- با برخورداری از مقداری دانش درونی و چند آزمایش محققانه، باید بتوانید ارتباط سریع­تری را تضمین کنید. برخی از اصلاحات، ساده هستند، اما برخی دیگر زمان و هزینه بیشتری را می­طلبند. برای اینکه زمان بارگیری حلزون­مانند را تحمل نکنید، می­توانید برای تضمین اتصال سریع، این پنج نکته را بررسی کنید.

  • محدودیت­های سخت ­افزاری

روترها عالی هستند، اما با کامل بودن فاصله زیادی دارند. اگر به طور مداوم وای­فای شما کند است، این، اولین درگاه تماس است. دو محدودیت اصلی، سرعت اینترنت شما را کاهش می­دهد:

الف- محدوده روتر: همه روترها برد محدودی دارند. می توانید قدرت اتصال خود را در بخش شبکه دسکتاپ خود بررسی کنید. سعی کنید دستگاه خود را به روتر نزدیک و دور کنید. اگر مشکل این است، بسته به مکانی که ایستاده‌اید، باید تغییر شدیدی در قدرت سیگنال مشاهده کنید. شما می توانید با خرید یک روتر با برد بیشتر یا یک تقویت­کننده سیگنال برای گسترش اتصال به نقاط دیگر خانه خود، بر این مشکل غلبه کنید.

ب- دستگاه های بسیار زیاد: محدودیت رایج دیگر برای روترها، تعداد دستگاه­هایی است که آنها پشتیبانی می­کنند. ممکن است ساده به نظر برسد، اما بسیاری این واقعیت را نادیده می گیرند که شبکه آنها تنها می­تواند ترافیک زیادی را مدیریت کند. با استفاده از گوشی‌های هوشمند، نمایشگرهای کودک، لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های اینترنت اشیا، روترها به سرعت غرق می‌شوند. به غیر از قطع اتصال، تنها راه­حل واقعی برای این مشکل، ارتقای سخت افزار است. توصیه می­شود روتر خود را هر چهار تا پنج سال یک­بار تغییر دهید. اگر به تازگی به مشکلات برخورده­اید و نکات بالا به شما مربوط است، احتمالا زمان ارتقا فرا رسیده است.

  • کانال­های وای­فای

اگر تا کنون با گزینه­های روتر خود روبه­رو شده­اید احتمالا مشاهده کرده­اید کانال های مختلفی در دسترس هستند. بیشتر شبکه‌ها به‌طور خودکار مسیریابی می‌شوند، اما اگر با این تنظیمات بازی کنید، می‌توانید به صورت دستی، تنظیمات خود را بهبود بخشید. اکثر وای‌فای­ها در حال حاضر با استاندارد جدید ۲.۴ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند و سیستم‌های عالی با ۵ گیگاهرتز کار می‌کنند. با تقسیم سیگنال بین 14 کانال مختلف عمل می­کند. به دلیل این گسترش، سیگنال های وای­فای اغلب با همدیگر هم­پوشانی دارند، که این امر، باعث کاهش سرعت شبکه می­شود. خوشبختانه کانال‌های 1، 6 و 11 به اندازه کافی از هم فاصله دارند تا از هم­پوشانی این کانال جلوگیری شود. تنظیم دستی این پیکربندی، شانس خوبی برای افزایش سرعت اتصالات شما دارد. همچنین می­توانید یک قدم جلوتر بروید. در مناطق شلوغ، ممکن است با تداخل سیگنال­های دیگر در این کانال­ها مواجه شوید. می‌توانید بین آنها جابه‌جا شوید تا آزمایش و سپس تعیین کنید کدام­یک برای شما بهترین است.

  • بودجه بسته­ های اینترنتی

همه ما عاشق یک معامله خوب هستیم؛ مخصوصا در قبوض ماهانه. متأسفانه گاهی اوقات انتخاب ارزان­ترین گزینه اینترنت می­تواند سرعت شما را کاهش دهد. ارائه­دهندگان خدمات ISP­ها با توجه به بسته­ای که خریداری می­کنید به شدت متفاوت هستند. سرعت می­تواند از 15 مگابیت بر ثانیه تا 250 مگابیت در ثانیه باشد. این استراتژی صرفا برای افزایش سود ISP طراحی شده است. اگر مشتریان مجبور باشند برای دسترسی به سرعت­های سطح بالاتر، هزینه بیشتری بپردازند، پس پول بیشتری به جیب سرمایه­گذاران وارد می­شود. خوشبختانه یک راه آسان برای بررسی اینکه آیا سرعت شما کاهش یافته یا خیر وجود دارد. در این رابطه،Internet Health Test یک وب‌سایت مفید است که اطلاعات کاملی از آنچه در ارتباط شما اتفاق می‌افتد، ارائه می‌دهد. این موضوع، یک طبقه­بندی با استفاده از درصد، همراه با ضبط سرعت فعلی شما می­دهد. هرچه امتیاز شما کمتر باشد، احتمال وقوع سرعتِ کمتر،  بیشتر است. پس از تعیین، می­توانید با ISP خود تماس بگیرید و ببینید آنها در اشتراک فعلی شما چه کاری می­توانند انجام دهند. از طرف دیگر، می­توانید بسته خود را ارتقا دهید یا به طور کامل به سرویس دیگری بروید.

  • سرورهای DNS کُند

ممکن است ISP شما مشکل داشته باشد، اما لزوماً به این دلیل نیست که آنها به آرامی کار را از بین می برند. همه ارائه‌دهندگان از سرورهای DNS برای انتقال داده‌ها بین وب‌سایت‌ها و سرورها استفاده می‌کنند و آنها را از طریق کدگذاری پشتیبان، به شیوه قابل خواندن توسط انسان تبدیل می‌نمایند. این سرورها به دور از خطا نیستند و سرورهایی که توسط برخی از ارائه­دهندگان استفاده می­شود به سادگی برای مدیریت کل ترافیک وب، بسیار کند هستند. شما می­توانید تنظیمات DNS خود را برای بهینه­سازی فرایند تا حد امکان تنظیم کنید. بیشتر کاهش سرعت در نتیجه مسافت است. اگر سرور خیلی دور باشد، پس برای انجام کار خود راه طولانی در پیش دارد. به طور مشابه، کاتالوگ­های قدیمی ممکن است منجر به مسیرهایی شوند که ناکارآمد هستند و با طی کردن مسیر طولانی، ثانیه­های پرهزینه را از دست بدهند. چندین ابزار برای کمک به شناسایی سرعت سرور DNS و تنظیمات ارتقا وجود دارد. در این زمینه، Google’s Name bench گزینه محبوبی است که اتصال شما را آزمایش می‌کند و پیشنهادهایی برای بهینه‌سازی ارائه می‌دهد.

  • راه­اندازی مجدد نامنظم

آیا شما یکی از افرادی هستید که وقتی به پشتیبانی فنی زنگ می­زنید و به شما می­گویند آن را خاموش و دوباره روشن کنید عصبانی می­شوید؟ در واقع، معلوم است این روش، با پشتوانه علمی همراه است. هیچ روتری – مانند هر وسیله الکترونیکی- طوری طراحی نشده که همیشه روشن باشد. خاموش کردن آنها برای مدت کوتاهی مشابه این است که به آنها اجازه دهید کمی چرت بزنند. تمام وسایل الکترونیکی، دولتی هستند. آنها برای شروع در یک وضعیت خاص طراحی شده­اند و فشار بیش از حد روی سیستم می­تواند اوضاع را تغییر دهد. وقتی آنها را خاموش می­کنید، به حالت پیش­فرض خود برمی­گردند. برای روترها، این بدان معنی است که آنها به اتصال بهینه باز می­گردند. برای همه، مشکلات کار نمی­کند، اما یک راه­حل سریع بالقوه و مکانی برای شروع است. بنابراین از سرعت پایین اینترنت رنج نبرید. وقتی نوبت به اینترنت شما می­رسد، شما کنترل را در دست دارید. هرگز نباید از  سرعت­های ناامیدکننده آهسته و اتصالات غیرقابل اعتماد رنج ببرید.

این پنج نکته، موارد خوبی برای شروع هستند. ابتدا ساده­ترین گزینه­ها را امتحان کنید. اگر به آن می­رسید، تغییر مشترک اینترنت خود را درنظر بگیرید. ما در دنیایی زندگی می­کنیم که وای­فای کُند، دیگر لازم نیست. راه‌های زیادی برای بهبود وضعیت وجود دارد. بنابراین به خودتان اجازه ندهید که در مسیر اتصال گرفتار شوید.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin