فناوری، چگونه فرایند خرید و فروش خانه را تغییر داده است؟

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –

 

فناوری، چگونه فرایند خرید و فروش خانه را تغییر داده است؟

آسیه فروردین- اکنون، آن روزها، تمام شده، زیرا فناوری، فرایند خرید خانه را برای مشتریان و آژانس‌های املاک آسان کرده است. اکنون خریداران می‌توانند تقریبا هر مرحله از فرآیند خرید خانه را با لمس یک دکمه انجام دهند و اکثر کارها را می‌توان بدون ترک خانه انجام داد. اگر قصد خرید یک خانه جدید را دارید، احتمالا درباره این نوآوری­های شگفت­انگیز مانند توانایی مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد فروشندگان، امضای اسناد از هرجای ممکن و نحوه مشاهده خانه­ای که قصد خرید آن را دارید، بدون خارج شدن از منزل­تان، هیجان­زده خواهید شد.

  • اپلیکیشن­ های املاک و مستغلات

شاید یکی از قابل تشخیص‌ترین پیشرفت‌ها در فرآیند خرید خانه این باشد که همه با وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مفیدی مانند Zillow و Redfin به تمام جزئیات ضروری املاک دسترسی دارند. با استفاده از این برنامه‌ها، خریداران بالقوه می‌توانند در چند لحظه پس از فهرست شدن خانه‌های جدید با هشدارهای الکترونیکی، از آنها مطلع شوند. اگر خانه برای نیازهای آنها جذاب باشد، خریدار می تواند با مشاور املاک تماس بگیرد تا درخواست نمایش دهد.

یکی از جنبه­های عالی این برنامه­ها، امکان تنظیم پارامترها برای انواع خانه­هایی است که خریداران می خواهند ببینند. به عنوان مثال، خریداران می توانند فیلترها را برای مواردی مانند تعداد اتاق خواب، اگر خانه دارای گاراژ باشد، متراژ مربعی که به دنبال آن هستند و مهم­تر از همه، میزان پولی که می­خواهند برای خانه خرج کنند، تنظیم کنند. سپس، فقط همان موارد برای بررسی ارسال می­شود. بسیاری از این برنامه‌ها حتی دارای ماشین‌حساب وام مسکن هستند، بنابراین می‌توانید دقیقاً ببینید که پس از کارمزد و بیمه، پرداخت وام مسکن شما چقدر خواهد بود. علاوه بر یافتن خانه‌هایی که با پارامترهای شما مطابقت دارند، می‌توانید تصویر واضح‌تری از محله بالقوه‌ای که ممکن است به زودی در آن ساکن شوید، به­دست آورید.

بسیاری از این برنامه­ها در مورد پیشنهادهای خرید و سرگرمی محلی، میزان جرم و جنایت و حتی بررسی مدارس در منطقه به شما اطلاعات می­دهند. در حالی که بسیاری از نمایندگان ممکن است از تاکتیک‌های هوشمندانه‌ای استفاده کنند تا دارایی‌های خود را به بالای فهرست برسانند، این برنامه‌ها به خریداران اجازه می‌دهند تا پیشنهادهای بالقوه را به راحتی مشاهده کنند.

  • دسترسی به اطلاعات

تکامل اینترنت یک نقطه عطف بزرگ است که به خریداران بالقوه مسکن، مزیت­های زیادی می­دهد. اکنون، به‌جای اینکه به سادگی اظهارات نمایندگان و فروشندگان املاک و مستغلات را بپذیرید، به عنوان یک خریدار با جستجوی آنلاین می‌توانید جزئیات بیشتری را مشاهده کنید و تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید. به عنوان مثال، یک مصرف‌کننده می‌تواند یک جستجوی آنلاین ساده برای میانگین ارزش‌های دارایی آن منطقه انجام دهد و تصمیم بگیرد که آیا خانه‌ای که به آن توجه دارد، قیمتی بالاتر از حد لازم دارد یا خیر. اگر زیاد به نظر می رسد، خریداران می­توانند با نماینده خود تماس بگیرند تا ببینند آیا دلیلی برای هزینه بیشتر وجود دارد یا اینکه این تصمیم، نیاز به تغییر دارد.

این مزیت برای فروشندگان نیز صدق می کند. اگر کسی به فکر عرضه خانه خود به بازار است، می‌تواند فروش اخیر خانه‌های مشابه را به صورت آنلاین جستجو و مشاهده کند که این خانه‌ها، چقدر فروخته شده‌اند و همین موضوع را برای فروش مسکن خود در نظر بگیرد. این دسترسی بهبودیافته به اطلاعات، همچنین به خریداران بالقوه کمک می­کند تا علائم هشداردهنده‌ای را که هنگام بررسی ملک باید از آنها اجتناب کنند، درک نمایند. احتمالا بزرگ­ترین پرچم قرمز که خوشبختانه در طول سال‌ها کاهش یافته است وجود آزبست به عنوان یک ماده شیمیایی مضر است که اغلب در لوازم ساختمانی خانه‌هایی که قبل از سال 1980 ساخته شده‌اند، یافت می‌شود. قبل از ظهور اینترنت، بسیاری از مردم از خطرات آزبست اطلاعی نداشتند. این خطرات، شامل بیماری­های ریوی و نظایر آن می­شد و به همین دلیل اغلب، این موضوع، مخفی می­ماند. حالا ما بهتر می دانیم. اگر خانه قدیمی‌تری خریداری می‌کنید و بازرسی اعلام می‌کند که آزبست در ملک وجود دارد، پس از آن دوری کنید.

  • خرید مسکن با فناوری VR

فناوری در طول سال‌ها به­قدری پیشرفت کرده که اگر کسی تمایل داشته باشد، تقریبا می‌تواند کل فرایند خرید خانه را از ابتدا تا انتها بدون ترک اتاق نشیمن خود طی کند. مزایای زیر نه تنها به دلیل راحتی، بلکه از منظر اقدامات ایمنی ناشی از شیوع کرونا، عالی به شمار می­روند. اکنون، افرادی که در کلاس‌های پرخطر هستند، مجبور نیستند به مکان‌های عمومی مانند خانه‌ها و دفاتر وام بروند تا بدین وسیله از خطر ابتلا به ویروس جلوگیری کنند. شاید بزرگ­ترین مزیت در این زمینه، امکان گشت­وگذار در داخل خانه بدون گام برداشتن از درب ورودی باشد.

پیشرفت­های فناوری AR/VR، به خریداران اجازه می­دهد در هر بخش خانه یک تور مجازی داشته باشند. این امر، می‌تواند به سادگی مشاهده تصاویر هر مترمربع از خانه یا شامل رویکرد پیشرفته‌تری با فناوری VR باشد که در آن می‌توانید با قرار دادن یک هدست در یک خانه قدم بزنید؛ انگار واقعاً آنجا هستید. در نهایت، اگر خانه رویایی خود را پیدا کردید، می­توانید تمام قراردادهای لازم را از راه دور نیز امضا کنید. به جای حضور در دفتر، می­توانید مدارک لازم را از طریق رایانه یا تلفن هوشمند دریافت کنید تا در اوقات فراغت، بررسی و امضا نمایید. علاوه بر این، فناوری API دستگاه شما می‌تواند به اطلاعات بانکی شما متصل شود و تکمیل و امضای مدارک پایانی شما را تسریع کند. همان­طور که مشاهده می­کنید، تکنولوژی، خرید مسکن را آسان­تر از همیشه کرده است. نکات یادشده را لحاظ کنید و درباره یک خانه بالقوه به طور کامل، تحقیق نمایید تا برای خود و خانواده­تان به منظور خرید مسکن مناسب، بهترین تصمیم را بگیرید.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin