واکنش معاون وزیر ارتباطات به حاشیه‌های جدید رجیستری: گمرک نیاز به ایجاد شبکه جدید ندارد

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – معاون وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات با بیان اینکه تمامی ارتباطات دستگاه‌های اجرایی با مردم باید از طریق سیستم «پیام ایران» باشد، گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران برای ارتباط با کاربران و ارسال پیام‌ها باید از شبکه «پیام ایران» که بستر یکپارچه دولت است استفاده کند.

روز گذشته خبری درباره الزام استفاده از یک پیام‌رسان داخلی برای تجار، بازرگانان و همین‌طور رجیستری تلفن همراه توسط گمرک منتشر شد.

براساس آنچه در سامانه‌ی گمرک آمده است، کاربران برای دریافت کد رجیستری گوشی باید پیام‌رسان ایرانی We را نصب کنند، تا به این ترتیب کد فعال‌سازی به جای ارسال پیامک، از این طریق به دست کاربران برسد.

پس از انتشاراین خبر، سخنگوی گمرک اعلام کرد رویه رجیستری گوشی مسافری مانند گذشته از طریق پیامک انجام می‌شود، اما پیام‌رسان We برای دیگر ذی‌نفعان گمرگ مانند تجار، رانندگانی و کارگزاران گمرگی که در مبادی ورودی و خروجی گمرک اقدام به حمل بار و جابه‌جایی کالا می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«رضا باقری اصل» معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات و همینطور تاکیدی که رئیس جمهوری در اجرایی شدن مصوبات آن دارند، تمامی ارتباطات دستگاه‌های اجرایی با مردم باید از طریق سیستم «پیام ایران» از سرشماره پیامکی دولت، کارپوشه ایرانیان و USSD دولت صورت بگیرد. برخی از دستگاه‌ها نیز اکنون در حال استفاده از آن هستند.

وی افزود: بنابراین باید گفت گمرک جمهوری اسلامی ایران با ایجاد یک شبکه اجتماعی و درست کردن یک کانال ویژه، هزینه مضاعفی ایجاد کرده و حتما باید از شبکه «پیام ایران» استفاده کند.

باقری اصل تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات و دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات درباره این موضوع به گمرک تذکر داده‌اند و خیلی سریع باید ترتیبی اتخاذ شود تا مردم وصول پیام‌ها را از بستر یکپارچه دولت داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: زیرساخت این شبکه توسط سازمان فناوری اطلاعات آماده شده و گمرک برای ارتباط گرفتن با مردم نیاز به ایجاد شبکه جدید ندارد.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin