پلیس به سامانه جامع انبارها دسترسی کامل ندارد

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – سخنگوی ناجا با بیان اینکه دسترسی به سامانه جامع انبارها نقش به سزایی در مبارزه با احتکار دارد، گفت: ۳۰۰ تن روغن خوراکی و ۳۱۸ تن آرد و گندم در ۴۸ ساعت گذشته کشف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در گفتگوی زنده با شبکه خبر، افزود: بایستی ایجاد یک سامانه جامع کنترلی برای شناسایی کالاها از مبدا تا زمان مصرف، توسط مسئولان و سازمان‌ها پیگیری شود و در خصوص مبارزه با قاچاق و احتکار کالا همکاری و تصمیم جدی داشته باشند. پلیس به معنای واقعی، می‌بایست دسترسی به سامانه جامع انبارها داشته باشد و کالاها را کنترل و صحت‌سنجی کند، تا این لحظه پلیس دسترسی کامل و جامع به این سامانه را ندارد.

وی گفت: وقتی که کارشناسان و مسئولان نهادهای مرتبط با قاچاق و احتکار کالا از انبارها بازرسی می‌کنند، به این معناست که این سامانه جامع وجود ندارد و اگر سامانه جامع و کاملی در خصوص ورودی و خروجی‌ها کالاها در دسترس بود، نیاز کمتری به بازدید از انبارها وجود داشت.

حاجیان اظهار کرد: برابر قانون برای مبارزه با قاچاق، می‌بایستی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و وزارت صمت، سامانه شناسایی کالاهای قاچاق و سامانه جامع تجارت را راه اندازی کنند و دسترسی به پلیس بدهند که با گذشت ۸ سال هنوز این مهم انجام نشده است. مردم انتظار دارند که سیستم‌های نظارتی مثل پلیس بتواند به معنای واقعی و اثرگذار در حوزه مبارزه با قاچاق و احتکار کالا ورود کند و اگر سامانه جامع داشته باشیم اما داده‌ها را در اختیار نداشته باشیم چگونه می‌توان به طور کامل با این معضل به معنای واقعی مبارزه کرد.

وی گفت: برای صحت‌سنجی و تحلیل خاص داده‌ها در خصوص کالاها می‌بایست دسترسی ادمین به پلیس داده شود و اگر این مهم محقق نشود با عدم دسترسی به سامانه تفاوت چندانی ندارد.

سردار حاجیان با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه روزی در حال مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز می‌باشد، خاطر نشان کرد: در این راستا و در ۴۸ ساعت گذشته ۳۰۰ تن روغن خوراکی و ۳۱۸ تن آرد و گندم در سطح کشور کشف شده که برای تحقق کامل مبارزه با قاچاقچیان کالا، همکاری و تعامل مستمر سایر دستگاه‌ها می‌تواند نقش به سزایی را ایفا کند.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin