به همت معاونت علمی ریاست جمهوری تور فن آورانه ای جهت بازدید خبرنگاران از شرکت های دانش بنیان استان فارس فراهم شد، که در طی آن از پنج شرکت بازدید گردید. که بشی از این بازدید به شرح ذیل خدمتتان ارائه می گردد:

تولید محصول دانش بنیان، سنسور نور و باران خودروئی در کشور:

  • توسط نویسنده
  • ۱ ماه پیش
  • ۰

محمد احسان خضری مدیرعامل شرکت رای شید صنعت:

 

این شرکت در سال1391 تاسیس شده و در زمینه حوزه اپتیک و الکترونیک فعالیت می کند. این مجموعه در سال 1402 به واسطه سنسور نور و باران دانش بنیان شد.

رای شید صنعت ابتدای کارخود را  با چهار نفر فارغ التحصیل دانشگاه شیراز در رشته فیزیک و برق آغاز نمود، بعدا تخصص های دیگر را نیز اضافه نمود.

بررسی فعالیتهای این شرکت:

آغاز فعالیت این مجموعه مربوط به اقداماتی بود که برای سازمان های تحقیقاتی در صنایع های تک انجام می گرفته.

و البته درحوزه اپتیک نمونه سازی پروژه ای برای سازمان تحقیقاتی بوده و درسال نود و شش وارد صنعت خودرو می شوند.

مشتری اصلی این مجموعه، زنجیره تامین شرکت سابکو هست.

محصولات شرکت:

انواع کروز کنترل و مالتی مدیای خودروهای دنا، تارا، پارس و البته متعلقات آن  برد و دسته سیم .

از سال هزار و چهارصد و یک هم یک پروژه رو برای سنسور نورو باران درست کردیم که از صفر تا صد یعنی طراحی اولیه، بادریافت نیاز خودروساز آغاز شد. طراحی نمونه اولیه نمونه مهندسی شروع شده و در حال حاضر به مرحله پیش تولید رسیده.

اصلی ترین مشکلی که شرکت دانش بنیان که بخواهند با خودرو سازها کار کنند، سیستم تامین سرمایه در گردش است، چون که خواب پول بسیار زیادی دارند ((بین صد و بیست تا صد و پنجاه روز خواب پول دارند. )) خب، برای شرکت دانش بنیان این کار سختی هست .

عملکرد سنسور نور و باران:

با تجه به اینکه در استاندارد هشتاد و پنج گانه سنسور نور و باران  الزامی هست. عملکرد آن به این ترتیب است که،  به محض اینکه بروی سطح بیرونی شیشه خودرو قطرات باران قرار می گیرد. دستور می دهد تا شیشه پاک کن شیشه رو پاک کند که حالا این وابسته به مارکت ایران داردکه شیشه ها خودرو و غیره و شرایط محیطی چطوری هستند؟ البته با محصول وارداتی تفاوت هایی دارد((که سازنده به آن ها اشاره ای نکرد))و سنسور نور و ظیفه آن این است که به  محض این که شدت میزان نور از یک میزان کمتر شود به چراغ های جلو فرمان روشن شدن می دهد و در شبکه مرزی خاموش شوند.((در تونل و پارکینگ به محض ورود روشن گردند و به محض خروج خاموش گردند.))

جوری که خطاپذیری کاربر راننده دیگر مطرح نباشد و ایمنی رانندگی تامین شود حداقل در این دوحوزه  استاندارد لازم را برخوردار است.

طبق گفته آقای خضری در حال حاضر تا جایی که اطلاع دارم تماما این قطعه وارداتی است که مشکلاتی نیزدارد.

شاید بتوان مهمترین تفاوت تولید داخل با محصولات نمونه خارجی را دراین زمینه بهای تمام شده آن و تطبیق با خودرو های ایرانی و همچنین به دلیل رعایت استاندارد آی تی اف که معمولا در قطعات وارداتی رعایت نمیشود، محصول داخلی کیفیت بهتری دارند.

 

شرکت دانش بنیان فن آوری نوین سلامت اردیبهشت

این شرکت ، فعال در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و تولید دستگاه آندوسکوپی و کاونوسکپی می باشد.

که در این راه نیز موفقیتهای ارزش مندی کسب نموده است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *