وزیر علوم از مجریان پروژه پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی تجلیل کرد

  • توسط نویسنده
  • ۱۶ روز پیش
  • ۰

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، نشست کارگروه هوشمندسازی و دولت الکترونیک وزارت علوم به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوزی برگزار شد و تخصیص 690 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سامانه‌ها و نرم افزارهای هوشمند‌سازی معاونت‌ها و ادارات کل این وزارتخانه به تصویب رسید.

در ادامه این نشست، آغاز پروژه سکوی هوشمند آموزش عالی با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه تامین زیرساخت فنی و پشتیبانی مالی با محوریت دانشگاه رازی به عنوان مجری مورد تصویب قرار گرفت.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت علوم گفت: در این جلسه مصوباتی داشتیم که مهم‌ترین آن اجرای طرح سکوی هوشمند آموزش عالی است.

محمدعلی زلفی‌گل توضیح داد: طبق این طرح بازاری شکل می‌گیرد که در آن تمام بخش‌های خصوصی کشور با توجه به داده‌های آموزش عالی می‌توانند خدماتی را تعریف کنند که به کل کشور و آموزش عالی ارائه شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد برنامه‌ریزی شود تا سازمان‌هایی که هنوز به پنجره خدمات هوشمند متصل نشده‌اند نیز به پنجره خدمات هوشمند متصل شوند و وزارت ارتباطات بستر لازم را برای قرارگیری اطلاعات و داده‌های وزارت علوم در آن ایجاد کند و در اختیار آموزش عالی کشور قرار دهد.

وزیر علوم یادآور شد: از طرح سکوی هوشمند آموزش عالی می‌توان برای حکمرانی یکپارچه آموزش عالی و سیاست گذاری‌های کلان استفاده کرد؛ چرا که سکوی هوشمند می‌تواند اطلاعات و داده‌های همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری را یکپارچه کند و دسترسی به اطلاعات و آمار به منظور برنامه‌ریزی راحت‌تر باشد.

محمدهادی زاهدی مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم نیز در این نشست ضمن اشاره به موفقیت پنچره خدمات دانشگاهی در اتصال 250 دانشگاه و 450 سامانه دانشگاهی به آن گفت: این پروژه یکی پروژه‌های پیشران دولت الکترونیک در دولت سیزدهم بود.

زاهدی افزود: پنچره خدمات هوشمند دانشگاهی در رقابت جهانی جامعه اطلاعاتی 2024 در بخش آموزش الکترونیک شرکت و به عنوان یکی از پنچ پروژه نهایی انتخاب شد که افتحار بزرگی برای آموزش عالی کشور است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و فضای مجازی در خصوص سکوی هوشمند آموزش عالی نیز گفت: این پروژه باعث می شود کلیه تبادل داده، اطلاعات و خدمات آموزش عالی اعم از وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت علمی ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد و … در یک پلتفرم واحد صورت گیرد.

وی تاکید کرد: این پروژه زمان بر و نیازمند حمایت مالی زیاد است و در صورت تحقق باعت بی نیازی دانشگاهها از راه اندازی سامانه‌های متعدد می شود و حتی می تواند در قبال ارائه خدمت  برای دانشگاهها درآمد نیز داشته باشد.

در پایان  این نشست وزیر علوم از محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات،  محمد نبی احمدی رئیس دانشگاه رازی و  محمدهادی زاهدی مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم و دست‌اندرکاران توسعه پروژه پنچره خدمات دانشگاهی با ارائه لوح سپاس قدردانی کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *