سرمایه‌گذاری 40میلیارد دلاري در هند علی‌رغم ممنوعیت استفاده از رمزارزها

پای چین در میان است!

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – با وجود اقدامات دولت هند برای محدودیت شدید دارایی‌های دیجیتال، گزارش شده که سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزپایه در این کشور فقط در سال ۲۰۲۰، از ۲۰۰میلیون دلار به نزدیک ۴۰میلیارد دلار افزایش یافته است. در سال‌های اخیر افرادی که در هند، سکه‌های دیجیتال را خرید و فروش می‌کنند در حال افزایش است و طبق گزارش‌ها، اکنون تعداد آنها از ۱۵میلیون نفر نيز فراتر رفته است.

این رقم به سرعت در حال رسیدن به ۲۳میلیون معامله‌گر ارز رمزنگاری شده در ایالات متحده است و بسیار بیشتر از متوسط ​​۲.۳میلیون سرمایه‌گذار ارز رمزنگاری شده در انگلیس است. گزارش شده که در میان خانوارهای هندی که بیش از ۲۵هزار تن طلا دارند، رشد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال است.

طبق شورای جهانی طلا، هندی‌های زیر ۳۴ سال به اندازه مصرف‌کنندگان مسن به سرمایه‌گذاری در طلا متمرکز نیستند. یک مقام مسوول گفت که سرمایه‌گذاری در ارز رمزنگاری شده بسیار ساده‌تر از طلاست، زیرا این فرایندی بسیار ساده است. این متخصص اضافه کرد: آنلاین می‌شوید و می‌توانید برخلاف طلا ارز رمزنگاری شده بخرید.

با این وجود، عدم اطمینان نظارتی در کشور هند در حال حاضر مانع بزرگی برای پذیرش گسترده‌تر است. سال گذشته، دیوان عالی، مصوبه سال ۲۰۱۸ را ممنوع کرد که تجارت ارز رمز نگاری شده توسط نهادهای بانکی را منع کرده و منجر به افزایش شده بود.

با این حال، در اوایل سال جاری، منابع ناشناس به نقل از رویترز گفتند که دولت هند در حال بررسی قانون جدیدی است که مالکیت، صدور و استخراج، معامله و انتقال دارایی‌های ارز رمزنگاری شده را جرم تلقی می‌کند.

گزارش شده که ارزش دارایی‌های دیجیتال در هند، این کشور را در رتبه دوم بازار بزرگ ارز دیجیتال نگه داشته که به‌طور سنتی تحت سلطه طلا قرار دارد، یک سال قبل، تجارت روزانه در چهار صرافی بزرگ ارز رمزنگاری شده از ۱۰.۶میلیون دلار به ۱۰۲میلیون دلار رسیده است.

این درحالی است که چین به عنوان دومین مقصد بزرگ صادراتی هند در سال مالی ۲۰۲۱ جایگزین امارات متحده عربی شده، با وجود این همه‌گیری، محموله‌های خروجی به کشور همسایه با ۲۷درصد افزایش به بیش از ۲۱میلیارد دلار رسیده است. اطلاعات رسمی نشان داده که ایالات متحده مهم‌ترین شریک صادراتی این کشور باقی مانده، اما میزان حمل و نقل با ۲.۷۸درصد کاهش به ۵۱.۶۳میلیارد دلار رسیده است.

سنگ آهن، مواد شیمیایی آلی و نفت علی‌رغم تنش‌های مرزی بین دو کشور، مهم‌ترین صادرات به چین بود. سهم چین از سبد صادراتی هند از ۵.۳درصد در سال قبل به ۷.۲۹درصد در سال مالی ۲۰۲۱ افزایش یافت. به گفته یک مقام مسوول: بازگشت محصولات آلی و ارزش‌افزوده مانند سبزیجات فرآوری شده و نوشیدنی‌ها مورد انتظار است که از تقاضای زیاد در خاورمیانه، خاور دور، آمریکا و انگلیس است.

صادرات کلی هند با ۷.۳درصد کاهش به ۲۹۰میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات با ۱۸درصد کاهش به ۳۸۹میلیارد دلار رسید که منجر به کسری تجاری ۹۸.۶میلیارد دلار شد. با کوچک شدن تجارت جهانی در سال ۲۰۲۰، صادرات هند نیز چنین تجربه مشابهی داشت.

صندوق بین‌المللی پول نیز اعلام کرد: هند شاهد بزرگ‌ترین جهش در تعداد حساب‌های پول دیجیتال ثبت شده از سال ۲۰۱۵ تا کنون بوده است. طبق داده‌های منتشر شده در گزارش صندوق بین‌المللی پول، تعداد حساب‌های پول دیجیتال ثبت شده در هند شاهد یک جهش کوانتومی از ۷۳نفر در هر هزار بزرگسال در سال ۲۰۱۵ به ۱۲۶۵نفر در سال ۲۰۱۹ بوده که حاکی از پیشرفت گسترده در دسترسی به خدمات مالی دیجیتال در سال‌های اخیر است.

این گزارش، پول دیجیتال را به عنوان سرویس مالی ارايه شده توسط اپراتور شبکه تلفن همراه یا نهاد دیگری که با اپراتور شبکه تلفن همراه شریک است، تعریف می‌کند و توسط شبکه‌ای از عوامل پول دیجیتال تسهیل می‌شود.

پول دیجیتال یک فناوری است که به مردم امکان می‌دهد با استفاده از تلفن همراه، پول دریافت و ذخیره و هزینه کنند. بیش از ۲۷۰ سرویس مختلف پول همراه در سراسر جهان وجود دارد، اگرچه بیشتر در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین محبوب هستند. پول همراه، جایگزینی محبوب برای پول نقد و بانک است، زیرا استفاده از آن آسان و ایمن است و در هر مکانی که سیگنال تلفن همراه وجود دارد قابل استفاده است.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *