راهکارهای صادرات ICT ایران به کنیا بررسی شد

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – رییس و دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در راستای بررسی راهکارهای رسیدن به اهداف صادراتی حوزه ICT در کنیا با سفیر ایران در این کشور دیدار کردند.

به گزارش اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران (IRICTU)، داوود ادیب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و فریبرز نژاددادگر دبیر این اتحادیه در نشست مشترکی با جعفر برمکی سفیر ایران در کنیا با بحث درخصوص فعالیت پایگاه صادراتی این اتحادیه در کنیا، راهکارهای مختلف رسیدن به اهداف صادراتی حوزه ICT در کنیا را بررسی کردند.

دفتر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران ۸ بهمن ۱۳۹۹، همزمان با افتتاح مرکز نوآوری فناوری ایران و مصادف با برگزاری دومین نشست تجاری – فناوری شرکت‌های دانش بنیان در نایروبی پایتخت کنیا با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری راه‎‌اندازی شد و قرار است این دفتر به عنوان پایگاه دائمی ایران در کنیا برای تسهیل صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان در حوزه ICT به بازار شرق آفریقا فعالیت کند.

کنیا به عنوان تجاری‌ترین کشور شرق آفریقا، دروازه ورود به این بخش از قاره آفریقا محسوب می‌شود و نایروبی به عنوان پایتخت این کشور یکی از سه مقر سازمان ملل متحد است و علاوه بر این، بندر مومباسا مهم‌ترین بندر ورودی به شرق قاره آفریقا در این کشور قرار دارد؛ تمامی این عوامل می‌تواند به افزایش سطح مبادلات تجاری و بالا بردن میزان صادرات ایران منتج شود.

طبیعتا برگزاری دومین جلسه مجازی شرکت‌های خصوصی دو کشور می‌تواند موثر باشد و نتایج مفیدی برای دو کشور رقم بزند؛ چون در حال حاضر مهم‌ترین مشکل کالاهای ایرانی برای ورود به بازار کنیا، ضعف بازاریابی و ناشناخته بودن ظرفیت و توانمندی‌های کشورمان برای تجار کنیا است و تاکنون به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است.

مجموعه‌هایی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت‌های بلاعوض و تسهیلاتی را برای امور صادراتی شرکت‌ها در نظر گرفته‌اند؛ به عنوان مثال اگر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای ورود به بازارهای خارجی نیاز به هرگونه استاندارد داشته باشند، می‌توانند هزینه دریافت آن استانداردها را به صورت بلاعوض از این صندوق دریافت کنند.

پس اگر هر شرکتی بخواهد اختراع خود را ثبت کند می‌تواند از حمایت‌های صندوق برخوردار شود و با وجود پیچیدگی‌های فرایند ثبت در کشور دیگر، می‌توانند از کارگزاران صندوق برای ثبت هم استفاده کنند.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *