گول جمعیت را نخورید

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – استفاده از ابزارهای گوناگون به منظور کسب شهرت برای یک شرکت، محصول، خدمت یا یک فرد از گذشته تا امروز امری مرسوم و بلااشکال بوده و هست.

اگرچه اصولا هدف از تبلیغات نیز متعدد است. در مورد یک کالا مثلا هدف معرفی و فروش بیشتر است، اما گاهی تبلیغات برای یک مدیر یا مسوول، با ۳ هدف عمده یعنی پوشاندن ناکارآمدی او، قالب کردن وی در مسوولیت‌های بالاتر و گاه نیز با هدف بالا بردن هزینه برای جلوگیری از دستگیری وی و تیم همراهش به علت مفاسد زیاد است.

خلاصه آنکه اهداف پشت تبلیغاتِ هر محصولی اعم از کالا یا فرد، می‌تواند سالم یا ناسالم باشد.

اما ضلع دیگر در تبلیغات که مقصود این نوشتار است، روش و نحوه انجام آن است که مثل بسیاری از موارد، با توجه به رها بودن آن، نیازمند بالابردن هوشیاری عمومی است.

فردی که سال‌ها پیش در ستاد تبلیغاتی یک کاندیدا فعال بود، می‌گفت برای شلوغ‌کاری، مرتبا در مکان‌های مختلف ترتیب سخنرانی برای وی را می‌دادند. اما از آنجا که سالن‌های مورد نظر هیچگاه پر نمی‌شد، تعدادی تماشاچی استخدام کرده بودند که با خود به اینطرف و آنطرف می‌بردند تا دست و جیغ و هورا بکشند. (بماند که کاندیدای مورد نظر بعد از مدتی با دیدن چهره‌های کاملا تکراری در جلسات، خسته شده و گفته بود چقدر برای خودم سخنرانی کنم؟! لذا فعلا این کار متوقف شود.)

در نمونه دیگر فردی کارش خدمات راه‌اندازی رستوران و فست‌فود بود. او توضیح می‌داد که روش تبلیغاتش به این شکل بود که تعدادی دختر و پسر جوان استخدام می‌کرد که نرخ ایشان بسته به چهره، لباس و فیزیک آنها متفاوت بود و همراه‌داشتن سگ هم امتیاز داشت. در ادامه او تعدادی ماشین مدل بالا کرایه می‌کرد و در نهایت نیز جلوی یک رستوران تجمع می‌کردند تا مثلا به رهگذران نشان دهند اینجا رستوران توپی باز شده است. یک ساعت بعد نیز جمع می‌کردند و جلوی رستوران دیگری که قرارداد داشتند، تجمع می‌کردند و….

این روزها اما مشابه همین کار با خیالی راحت‌تر و اتفاقا جمعیتی جعلی در فضای مجازی و بسترهای گوناگون از سوی برخی سیاسیون و عاشقان خدمت، در جریان است و هر روز نیز در یک پلتفورم پاتوق و دکان جدید درست می‌کنند.

خلاصه آنکه در فضای مجازی هر جا دیدید جمیعتی جمع شده، آگاه باشید که یحتمل بخشی از آنها کارکنان و شرکای مدیر مذکور هستند، برخی همان دختران و پسران استخدامی هستند و بخشی از جمعیت نیز جعلی است. لذا مراقب باشید در این بازار مکاره گول جماعت را نخورید و کارگر مفت نشوید. (منبع:فناوران)

منبع: آی‌سی‌تی نیوز


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *