تعمیرات کولر گازی

عیب‌یابی برای تعمیرات کولر گازی

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – تعمیرات کولر گازی ها بیشتر در نیمسال اول سال انجام می شود، با اینکه کولر گازی ها دارای سیستم سرمایش و گرمایشی هستند ولی از سیستم گرمایش آن زیاد استفاده نمی شود. معمولا بیشتر سیستم سرمایشی آن مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو بیشتر در فصل گرما نیاز به تعمیرات  می باشد.

تعمیرات کولر گازی

تعمیرات کولر گازی نیاز به ابزارهایی  دارد که این ابزارات به سه دسته زیر تقسیم می شود:

  1. ابزار عمومی
  2. ابزار تخصصی
  3. ابزار تعمیر برد اینورتر کولرگازی

کولر گازی به خاطر کارایی که دارد  و استفاده بیشتر آن در مناطق گرمسیر به عنوان دستگاه سرمایشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تعمیرات کولر گازی چون امروزه نیاز به تخصص و ابزار مناسب دارد بهتر است در تعمیر آن از متخصصان در این زمینه استفاده کنید . خدمات کولر های گازی در فصل تابستان تقاضای زیادی دارد از این رو باید قبل از شروع گرما حتما دستگاه خود را سرویس کنید تا بتوانید از آن در روزهای گرم استفاده کنید.

 

تعمیرات کولر گازی

 

تعویض کمپرسور

تعویض کمپرسور نیاز به فرد متخصص دارد و کار افراد مبتدی نیست ، کمپرسور  قلب کولر گازی به حساب می آید . دلایلی مانند نوسانات برق ، کمبود شارژ، سرویس نکردن به موقع و عوامل دیگری باعث خرابی این قطعه می شود.

شارژ گاز

شارژ گاز نیاز به یک فرد متخصص دارد زیرا اختلالی در آن باعث به وجود آمدن مشکلات جبران ناپذیری می شود. شارژ گاز به صورت شارژ گاز وزنی ، شارژ گاز آمپری ، شارژ گاز با وسیله گیج مانوفیلد انجام می شود.

سرویس کندانسور

سرویس کندانسور هر شش تا یک سال نیاز است که این عمل باعث کنترل مصرف برق و همچنین بازدهی خوبی از کولر گازی می شود.

تعمیر برد

برای تعمیر برد باید این نکته را توجه کرد که برد مغز کولر به حساب می آید، مشکلی که در برد به وجود می آید یک مشکل جدی است. و باید توجه داشت این کار ، کار یک فرد مبتدی نیست و حتما باید از متخصص کمک گرفته شود.

نشتی لوله ها

نشتی لوله ها در کولر گازی ممکن است از لوله های داخل و یا بیرونی باشد که این نشستی عملکرد دستگاه را پایین می آورد. این کار باعث میشود سیستم سرمایشی آن به درستی کار نکند برای رفع نشتی کولر گازی در حتما از متخصص تعمیرات کمک بگیرید.

 

 خدمات تعمیرکولر گازی

 

عیب یابی برای تعمیر کولر گازی

مرحله اول برای تعمیرات، عیب یابی کولر گازی می باشد. در اینجا به چند مورد از عیب هایی که باعث عدم کار مناسب این دستگاه می شود می توانیم اشاره کنیم :

  • کار نکردن فن کولر گازی : یکی از اجزای مهم کولر گازی فن آن می باشد. این سیستم دارای دو فن است. چنانچه هر کدام آن ها خراب شود باعث افت عملکرد دستگاه می شود و سرمای مناسبی تولید نمی کند. اگر فن کولر گازی به مشکل بخورد باید سریعتر در جهت تعمیر و رفع عیب ان اقدام کنیم زیرا باعث به وجود آمدن مشکلات جدی تر می شود.
  • خرابی موتور فن کولر گازی : برای تعمیر ان باید ابتدا چند مورد مانند پروانه ، بلبرینگ موتور ، فن پروانه را بررسی کرد. اگر این قطعات سالم بودند باید موتور باید تعویض شود.
  • خاموش شدن ناگهانی کولر گازی : وقتی کولر گازی روشن نمی شود باید به عواملی مانند ،نوسانات برق ،خراب بودن فیوز مینیاتوری کولر گازی ، خرابی برد کولر گازی و خرابی کمپرسور ان توجه کرد. کمپرسور کولر گازی یکی از اصلی ترین قطعات است. زیرا این قطعه شروع کننده کار کولر گازی می باشد.که با سرویس به موقع آن می توانیم از خرابی آن جلوگیری کنیم .
  • قدرت کم پرتاب باد: در تعمیرات کولر گازی وقتی قدرت باد کم می شود باید در مرحله ی اول فیلتر ها را چک کرد زیرا وجود گردو خاک روی آن ها باعث کم شدن قدرت پرتاب باد می شود.
  • یخ زدن کولر گازی در تابستان: در تعمیرات کولر گازی هنگام یخ زدگی آن هم در فصل تابستان باید قطعه کویل اپراتور و فیلترهای کولر گازی مورد بررسی قرار گیرند.
  • کثیف بودن بلور فن: تعمیرات کولر گازی هنگام یخ زدگی قطعه مهم آن بلوور فن حتما چک شود. زیرا این قطعه باعث ورود هوای گرم به پنل می شود.
  • تنظیم نبودن گاز مبرد دستگاه: در مواقعی که کولر دچار اختلال سرما می شود باید گاز آن چک شود و دلایل نشتی آن مشخص شود و در صورت نیاز مجدد گاز کولر شارژ شود.
  • داغ شدن موتور کولر گازی : یکی از مشکلات فراوان داغ کردن زیاد آن می باشد. که می تواند دلایلی مثل نبود جریان هوای مناسب ، معیوب بودن موتور ، وجود خازن نامناسب ، تیغه فن با سایز نامناسب باشد. این ها باعث می شوند جریان ورودی افزایش پیدا کند و سبب داغ شدن موتور کولر گازی و نیاز به موتور ان به تعمیر گردد.
  • نرفتن کولر گازی روی موتور: این مشکل ممکن است دلایل مختلفی از جمله خرابی خازن ، برد کولر گازی می باشد .

زمانی که هر یک از عیوب برای کولر گازی شما پیش آید حتما باید برای تعمیرات و رفع ان عجله کنید. زیرا تعمیر نکردن آن باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری می شود. بهتر است در این مواقع از خدمات مراکز مختلف بهره مند شوید که به صورت تخصصی مشکلات شما را حل کنند. تهران تعمیرگاه  می تواند گزینه خوبی برای ارائه خدمات به شما باشد. این مرکز با داشتن متخصصان بسیار می توانند به شما کمک کنند و مشکل دستگاه شما را به درستی تشخیص دهند.

تعمیرات  و سرویس کولر گازی

 

چرا تهران تعمیرگاه؟

برای خدماتی که انجام می دهند شش ماه گارانتی می دهند. شما می توانید در صورت ناراضی بودن مشتری  از تعمیرات کولر گازی  خود تا شش ماه از خدمات گارانتی استفاده کنید.

متخصصانی که در این مجموعه فعالیت دارند، تایید شده می باشند و از فیلتر متخصصین عبور کرده اند.

هزینه هایی که بابت تعمیرات از شما دریافت می کنند طبق مصوب شرکت می باشد.

پشتیبانی 24 ساعته دارد و می توانید شبانه روز از خدمات این شرکت بهره مند شوید.

پشتیبانی از تمامی برند ها مثل خدمات کولر گازی جنرال برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت https://tehrantamirgah.com مراجعه کنید .

 

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *