داده‌های استخراج شده از نتایج یک نظرسنجی معتبر نشان داد

بیش از 10درصد بزرگسالان آمریکایی با رمزارزها غریبه‌اند

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – بر اساس یک نظرسنجی جدید که توسط کمپانی هریس به انجام رسید، بیش از یک نفر از هر 10 بزرگسال آمریکایی، هرگز نام ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین را نشنیده‌اند. این داده‌ها در طول یک هفته زمانی که ارزش بيت‌كوين برای اولین بار از مرز 52000دلار عبور کرد، در اختیار بلومبرگ قرار گرفت.

بر اساس نظرسنجی انجام شده از 1،984 نفر که از 12 تا 14 فوریه انجام شد، تقریبا نیمی از پاسخ‌دهندگان فقط نام این سکه‌ها را شنیده بودند؛ در حالی که 16درصد گفتند که با ارزهای رمزنگاری شده کاملا آشنا هستند و 28درصد نیز اظهار داشتند که تا حدودی با موارد مربوط به این حوزه آشنایی دارند.

اکثر افرادی که درباره ارزهای رمزنگاری شده شنیده‌اند، به‌طور تمام و کمال از پیچ و خم‌هاي اخبار مربوط به این حوزه مطلع نیستند. 61درصد از افراد هم که در خصوص این سکه‌ها شنیده بودند، اظهار داشتند که درک کمی از نحوه کار آنها دارند و برخی دیگر حتی اندکی اظهار كرده بودند كه درخصوص ماهیت و شیوه کار آنها اطلاعاتي ندارند. این درحالی است که تنها 14درصد از افرادی که با رمزنگاری آشنا هستند، ادعا دشتند كه میزان اطلاعات “بسیار خوب” در خصوص طرز کار آنها دارند.

همچنین از میان افرادی که با ارزهای رمزنگاری شده، آشنا هستند، 4درصد معتقد بودند كه بيت‌كوين به میزان صفردلار کاهش خواهد يافت، در حالی که 8درصد اطمینان دارند قیمت آن بالاتر از 100هزاردلار نيز مي‌رود.

مقوله “اعتماد”، یکی دیگر از عواملی به نظر می‌آید که در میان افرادی که با ارزهای رمزنگاری شده آشنایی دارند، مورد بحث و جدل است. حدود 43درصد درخصوص مشروعیت این شیوه از پرداخت، به عنوان یک نوع پرداخت کاملا مورد اطمینان اظهار تردید کردند. 29درصد معتقدند ارز رمزنگاری شده تا 10 سال دیگر، تا حد زیادی فراموش خواهد شد و 34درصد نیز معتقدند که این شیوه، به یک روش پرداخت استاندارد تبدیل می‌شود.

در ماه‌هاي اخیر، شرکت‌هایی از جمله Mastercard Inc و Tesla Inc اعلام کرده‌اند که قصد دارند پردازش پرداخت‌ها را با ارزهای رمزنگاری شده آغاز کنند. در حالی که افراد کمی در واقع از بيت‌كوين برای خرید استفاده می‌کنند. همچنین تنها 10درصد از افرادی که با ارز رمزنگاری آشنا هستند، مدعی بودند که به‌طور مرتب با آن خرید می‌کنند.

در بین گروه‌هاي جمعیت شناختی، “سن” لزوما بزرگ‌ترین شاخص اعتقاد به رمزنگاری نبود. به عنوان مثال، در حالی که 58درصد از پاسخ‌دهندگان Gen Z (بین 18 تا 24 سال سن داشتند) که درخصوص رمزنگاری اطلاعات داشتند، می‌گفتند که فکر می‌کنند ارزهای دیجیتال به عنوان یک نوع پرداخت، “بسیار” یا “تا حدودی” مشروع هستند؛ اما این رقم برای افراد یک نسل بالاتر، به 69درصد افزایش یافته است (بین 25 و 40 سال).

بنابراین، در روزهایی که مانور رسانه‌هاي بزرگ جهان بر بازارهای کریپتوکارنسی یا همان ارزهای رمزنگاری شده، بیش از پیش به چشم می‌آید کمی جالب توجه است که تنها حدود 10درصد از مردم ایالات متحده آمریکا که از قضا بزرگسال نيز هستند، به‌طور قابل اطمینانی از این حوزه فعالیت‌ها اطلاع داشته باشند.

درحالی که سایر کشورهای ابرقدرت جهان همچون چین و روسیه، با رویکرد ضددلاری خودشان، این واحد پولی را از چرخه معاملات حذف کرده‌اند، موضع نسبتا سختگیرانه‌ای هم نسبت به استفاده از رمزارزها و بازار ارزهای دیجیتال از خود نشان داده‌اند. اما اکثر کسب و کارهای بزرگ و شناخته شده همچون مک دونالد و سینمای RMC در ایالات متحده، این ارزها را کاملا به عنوان یک شیوه پرداخت قابل اعتماد پذیرفته‌اند. بنابراین، با آن حجم از گردش آزاد اطلاعات و دسترسی اکثر قریب به اتفاق بزرگسالان به رسانه‌هاي دیجیتال، این‌گونه بی‌خبری نشان از عدم اعتماد مردم به بازار ارزهای رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین، اتریوم، سولانا و معاملات‌شان دارد.

از طرف دیگر، در جدیدترین اخبار این حوزه نیز یک شرکت ژاپنی به نام SBI HOLDING صرافی تائوتائو را خریداری کرده و قرار است پلتفرم معامله‌گری خود را با استفاده از این صرافی راه‌اندازی کند. حالا این صرافی قرار است ریپل را به عنوان ارز پرداخت و وسیله مبادله بپذیرد. طبق بیانیه رسمی این شرکت، خرید این صرافی کمک می‌کند تا این شرکت خدمات بهتری در خصوص ارزهای دیجیتال به مشتریانش ارايه دهد. در این بیانیه، جمله‌ای جلب توجه می‌کند: «صرافی که خریداری شده، قرار است مرکزی برای راه‌اندازی پلتفرم معاله‌گری و حرفه‌ای شرکت ما باشد.»

ارز دیجیتال ریپل در یک ماه گذشته تغییر چندانی نداشته و بین محدوده یکدلار تا ۱/۴۰دلار نوسان کرده است. این ارز به دلیل شکایات کميسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا محبوبیت خود را از دست داد؛ اما توانست در دادگاه پیروز شود و حالا پذیرش این ارز در صرافی‌ها و شرکت‌ها به شدت بیشتر شده و صرافی‌هایی که بعد از شکایت از ریپل، معاملات این ارز را متوقف كرده بودند، دوباره ریپل معامله می‌کنند. این ارز در رتبه ششم مارکت‌‌کپ قرار دارد و بسیاری از کارشناسان عقیده دارند پروژه این ارز، جزو پروژه‌های برتر بازار رمزارزها است.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *