آمریکا نقش هوش مصنوعی در ارتش چین را بررسی کرد

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

آی‌سی‌تی نیوز – محققان آمریکایی مدعی هستند ارتش چین هوش مصنوعی را در هفت حوزه مجزا پیگیری می‌کند.
به گزارش سایبربان؛ بر اساس گزارشی جدید، به نظر می‌رسد ارتش چین به‌اندازه ارتش آمریکا برای هوش مصنوعی هزینه می‌کند و در تهیه سیستم‌های هوش مصنوعی برای عملیات‌های رزمی و پشتیبانی پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است.

مرکز امنیت و فناوری‌های نوظهور، (CSET) در دانشگاه جورج تاون آمریکا (Georgetown) با بررسی ده ها هزار پرونده خرید ارتش چین، کشفیات خود را در گزارش جدیدی به نام رعدوبرق مهارشده (Harnessed Lightning) منتشر کرد که توضیحاتی در مورد نحوه به‌کارگیری هوش مصنوعی در ارتش چین ارائه می‌دهد.

طبق نتایج به‌دست‌آمده چین به‌سرعت در حال حرکت است تا هوش مصنوعی را به بخشی جدایی‌ناپذیر از تلاش‌های مدرن سازی ارتش خود تبدیل کند.

نویسندگان این گزارش نوشتند: رهبران چینی هوش مصنوعی را کلید تبدیل ارتش این کشور به یک نیروی نظامی کلاس جهانی که توانایی رقابت جهانی دارد می‌دانند. ارتش چین از هوش مصنوعی برای ایجاد مزیت‌های نامتقارن در مقابل آمریکا استفاده می‌کند.

محققان 343 قرارداد مرتبط با هوش مصنوعی را که توسط واحدهای ارتش چین و شرکت‌های دولتی دفاعی اعطا شده بود، تجزیه‌وتحلیل کردند تا متوجه استراتژی هوش مصنوعی ارتش چین شوند. ازجمله، تجزیه‌وتحلیل اولویت‌های هزینه‌ کردها که نشان می‌دهد ارتش چین به‌ویژه بر توسعه وسایل نقلیه خودران و استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تقویت تجزیه‌وتحلیل اطلاعات، جنگ اطلاعاتی و شناسایی هدف متمرکز است.

اطلاعات به‌دست‌آمده حتی اگر عمومی هم باشند، سرنخ‌های قوی در مورد راهبرد و تصمیمات ارتش چین ارائه می‌دهند، زیرا ارتش‌ها معمولاً منابع نامحدودی ندارند، بنابراین ردیابی جایی که رهبران تصمیم می‌گیرند پول خود را خرج کنند می‌تواند هم معنادار و هم آموزنده باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، CSET بیش از 66 هزار پرونده تدارکاتی از درخواست‌های پیشنهادی گرفته تا قراردادهای منعقدشده بین 30 مارس تا 1 دسامبر 2020 را موردبررسی قرار دارد و به این نتیجه کلی رسید که واحدهای ارتش چین خودشان خریدهایشان را انجام نمی‌دهند بلکه به نظر می‌رسد شرکت‌های دولتی مانند شرکت صنعت هوانوردی چین (Aviation Industry Corporation) و شرکت فناوری و علوم هوافضای چین (China Aerospace Science and Technology Corp) و شرکت‌های تابعه آن‌ها اکثر خریدهای هوش مصنوعی را تائید می‌کنند.

این مطالعه نشان داد ارتش چین در حال استفاده از هوش مصنوعی در هفت حوزه مجزا است:

وسایل نقلیه هوشمند و خودمختار (به‌ویژه وسایل نقلیه هوابرد و زیردریایی)
نگهداری از تجهیزات و لجستیک‌ها
جاسوسی، نظارت و شناسایی
اطلاعات و جنگ الکترونیک
شبیه‌سازی و آموزش
فرماندهی و کنترل
تشخیص خودکار هدف
طبق این گزارش حدود 120 قرارداد برای وسایل نقلیه خودران و 60 قرارداد برای جاسوسی، نظارت و شناسایی منعقدشده است.

گرچه تعیین میزان دقیق هزینه کرد ارتش چین برای هوش مصنوعی به دلایل امنیتی دشوار است؛ اما محققان CSET بر این باورند که ارتش چین سالانه بین 1.6 تا 2.7 میلیارد دلار برای فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی هزینه می‌کند که با هزینه‌های هوش مصنوعی ارتش ایالات‌متحده برابری می‌کند.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *