بازنگری تقسیم کار در حوزه امنیت سایبری با دستور رییس جمهور

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر ارتباطات ضعف امنیت سایبری را پاشنه آشیل تحقق دولت هوشمند و توسعه فناوری اطلاعات در کشور عنوان کرد و از موافقت رئیس‌جمهور با تغییر و بازنگری تقسیم کار در حوزه امنیت سایبری خبر داد.

به گزارش وزارت ارتباطات، عیسی زارع‌پور در جلسه تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید سازمان فضایی ایران و بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات و معارفه نماینده ویژه وزیر ارتباطات در امور امنیت فاوا و نیز مشاور وزیر در تعامل با نیروهای مسلح، با اشاره به اهمیت حوزه فضایی و عنایت و اشراف مقام معظم رهبری به این حوزه، گفت: امیدواریم با حمایت تمام بخش‌ها و حرکت مجاهدانه بتوانیم صنعت فضایی را به ریل شتابان گذشته برگردانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیران سابق را سرمایه‌های نظام عنوان و بر استفاده از تجربیات و مشاوره آنها در دوره جدید تاکید کرد و با اشاره به اینکه در حوزه فضایی باید به سرعت عمل کنیم، افزود: اعتقاد دارم مسیرهای میان‌بری برای رسیدن به اهداف بزرگ این حوزه وجود دارد که باید به آنها دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به بودجه حوزه فضایی برای سال آینده، تصریح کرد: با وجود زیرساخت‌های لازم و نیروی انسانی متخصص و متعهد در این حوزه می‌توانیم صنعت فضایی را به صنعتی مترقی و پیشرفته برسانیم.

زارع پور درباره نقش بازرسی در حمایت از مدیران کارآمد و سالم، افزود: بازرسی و حراست دو بال مدیران کارآمد هستند که می‌توانند مسیر را برای حرکت این مدیران باز کنند. حراست و بازرسی باید چشم بیدار مدیر مجموعه باشند و از مدیران صیانت کنند.

وزیر ارتباطات درباره انتصاب نماینده ویژه خود در امور امنیت فاوا نیز با اشاره به اینکه این حوزه نیاز به جراحی دارد، گفت: اگر به این حوزه توجه جدی نشود می‌تواند پاشنه آشیل دولت هوشمند و توسعه فناوری اطلاعات باشد تقسیم کاری که در این حوزه در کشور انجام شده شفاف و کارآمد نیست و باید تغییر کند.

وی با اشاره به موافقت رئیس‌جمهور با تغییر و بازنگری تقسیم کار در حوزه امنیت سایبری، افزود: کار ویژه نماینده وزیر ارتباطات در امور امنیت فاوا، تهیه پیشنهادات و راه‌کارهای مناسب برای این حوزه است که باید بخش‌های مختلف وزارتخانه برای این موضوع همکاری کنند.

زارع‌پور درباره انتصاب مشاور وزیر در تعامل با نیروهای مسلح نیز افزود: این انتصاب با هدف استفاده از ظرفیت نیروهای دفاعی کشور در پیشبرد مأموریت‌های وزارت ارتباطات انجام شده است؛ چون معتقدم باید انرژی همه ارکان نظام برای تحقق مأموریت‌های مربوط به شبکه ملی اطلاعات و صنعت فضایی کشور به کار گرفته شود.

وی مدیران سابق این وزراتخانه را سرمایه‌های این مجموعه و نظام عنوان و بر استفاده از تجربیات و مشاوره آنها در دوره جدید تاکید کرد.

در پایان این جلسه وزیر ارتباطات از مرتضی براری رئیس سابق سازمان فضایی کشور و حمیدرضا رضوانی‌پور رئیس سابق مرکز بازرسی وزارت ارتباطات تقدیر کرد.

زارع پور همچنین احکام حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی کشور، علی بحرینی رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات، امیر محمدزاده لاجوردی، نماینده ویژه وزیر در حوزه امنیت فاوا و محمد مهدی نژاد نوری مشاور وزیر در تعامل با نیروهای مسلح را ابلاغ کرد.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *