از کووید تا پساکووید

مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –

 

مزایا و دلایل برون­سپاری توسعه نرم ­افزار به شرکت­های متخصص فناوری

سعید میرشاهی- این امر، امکان­پذیر است زیرا شرکت­ها، به تنهایی، فاقد منابع لازم (زمان، پول، مهندسان) و صلاحیت برای انجام فعالیت هستند. شرکت‌های توسعه نرم‌افزار، در این زمینه تخصص دارند و اغلب، خدمات زیادی مانند بهبود سیستم موجود یا ایجاد یک سیستم جدید پایه، با نظرات مشتری ارائه می‌کنند.

  • چرا برون­سپاری؟

برون­سپاری به شرکت­ها اجازه می­دهد تا به منابعی مانند اطلاعات، فناوری و مهارت­هایی دسترسی داشته باشند که در غیر این صورت با استفاده از خدمات برون­سپاری­شده در سازمان، در دسترس نبودند. برون­سپاری نرم­افزار در سال 2022، با ظهور روندهای جدید برون­سپاری نرم­افزار به گسترش خود ادامه خواهد داد. هانا اشنایدر، رئیس بازاریابی FortySeven، هشت روند را برجسته کرده که در سال 2022 بر این بخش، تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین تقاضای جهانی برای مهندسان بااستعداد در حال افزایش است.

در سال 2022، احتمالا تقاضا برای مهارت­های مهندسی بیشتر افزایش می­یابد. تنها در ایالات­ متحده، حدود یک میلیون شغل فنی تکمیل نشده است. از آنجایی که در حال حاضر، کسب­وکارهای برون­سپاری، دارای تعداد زیادی از مهندسان و در پی یافتن بهترین مهندسان ماهر هستند، در موقعیت خوبی قرار دارند. از سوی دیگر، شرکت‌هایی که فاقد صلاحیت و توانایی فنی هستند، با مشکل افزایش عرضه مهندس یا برون‌سپاری موضوع به FortySeven IT برای برآوردن تقاضا مواجه هستند. به دلیل شیوع همه‌گیری کووید 19، تقاضای زیادی برای مهندسان وجود دارد. انتظار می­رود این بیماری همه­گیر در سال 2022 بهبود یابد که این امر، تقاضا برای مهندسان نرم­افزار سفارشی را بیش از پیش، افزایش می­دهد.

  • افزایش تقاضا برای خدمات مبتنی بر فناوری ابری

محبوبیت سرویس­های مبتنی بر فناوری کلود یا ابری، در طول سال­ها افزایش یافته و انتظار می­رود این روند، ادامه یابد. مزایای مختلف خدمات مبتنی بر ابری، مانند مقیاس‌پذیری، سرعت، امنیت و قیمت ارزان‌تر، روند برون‌سپاری نرم‌افزار را هدایت می‌کند. بنابراین بسیاری از کسب‌وکارهایی که توسعه نرم‌افزار برون‌سپاری را آغاز کرده‌اند، از آنجایی که ارزش خدمات نرم‌افزاری مبتنی بر ابر را تشخیص می‌دهند، به این سمت حرکت می­کنند. با افزایش محبوبیت سرویس‌های مبتنی بر ابر، کسب‌وکارهای بیشتری استراتژی توسعه ابری را اتخاذ می­کنند. شرکت‌های توسعه نرم‌افزار سفارشی می‌توانند به جای سخت‌افزار داخلی، نرم‌افزار را در فضای ابری توسعه و استقرار دهند که به مدیریت و نگهداری سیستم کمتری نیاز دارد. این امر در درازمدت، باعث صرفه جویی در هزینه می­شود و به یک توسعه­دهنده نرم­افزار سفارشی اجازه می­دهد بهره­وری بیشتری داشته باشد. با مهاجرت شرکت‌های توسعه نرم‌افزار به فضای ابری، فناوری‌های توسعه نرم‌افزار بومی ابری مانند ذخیره‌سازی اشیا، ثبت کانتینرها و پایگاه‌های داده رایج‌تر علم آمار و آنالیز، تقاضای بالایی دارند.

 

 

پیش‌بینی می‌شود این روند در پنج سال آینده ادامه یابد زیرا شرکت‌های توسعه نرم‌افزار تخصصی با تمرکز بر داده‌های بزرگ و تجزیه و تحلیل شروع به ظهور کرده‌اند. از آنجایی که تعداد بیشتری از کسب­وکارها، فرآیندهای توسعه خود را برون­سپاری می­کنند، به دنبال شرکت­های برون­سپاری نرم­افزاری می­گردند که در این زمینه تخصص دارند تا به آنها در یادگیری هرچه سریع­تر کمک کنند. این امر، ممکن است در افزایش اشتغال علم داده در شرکت‌های نرم‌افزاری برون‌سپاری نیز دیده شود که به معنای افزایش تقاضا برای این خدمات است.

  • تقاضای رو به رشد برای DevOps و متدولوژی­های چابک

اکنون کسب­وکارها، بیشتر از دواپس (DevOps) و توسعه نرم‌افزار چابک در عملیات خود استفاده می‌کنند که این امر، مستلزم حرکت سریع با تیم‌های کوچکی است که برای تکمیل وظایف همکاری نزدیک دارند. این موضوع، به تقویت همکاری و ارتباط بین تیم‌ها کمک می‌کند و به آژانس نرم‌افزاری سفارشی اجازه می‌دهد، سریع‌تر واکنش نشان دهد و با فرایند توسعه خود سازگارتر باشد. همچنین زمان لازم برای به‌روزرسانی نرم‌افزار را کاهش داده و به سازمان‌ها کمک می‌کند پروژه‌های کوچک‌تر را سریع‌تر اجرا کنند.

گفتنی است دواپس، چرخه عمر توسعه عملیات قابل اعتماد است. این فرایند، شامل ادغام توسعه و چندین فعالیت پس از توسعه مانند امنیت و کنترل، تضمین کیفیت (آزمایش) و استقرار عملیات است. با همکاری مشترک، می­توان یک جریان کار مداوم و در نتیجه، استقرار سریع با بازخورد مداوم مشتری را تحقق بخشید.

  • برون­سپاری پروژه­های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

در حالی که تقاضا برای هوش مصنوعی افزایش یافته اما همه مشاغل، ابزار یا دانش لازم برای توسعه نرم­افزار را به تنهایی ندارند. در نتیجه، کسب­وکارها به طور فزاینده­ای تلاش می­کنند پروژه­ها و خدمات هوش مصنوعی را برون­سپاری کنند. این  امر، شامل کمک گرفتن از شرکت­های توسعه نرم­افزار سفارشی برون­سپاری شده، برای ایجاد و ادغام هوش مصنوعی در محصولات­شان است. علاوه بر این، بسیاری از سازمان‌ها، ابتکارات یادگیری ماشین خود را برون­سپاری می‌کنند زیرا خواستار درک عمیق حوزه موضوعی هستند که معمولا در یک سازمان، در دسترس نیست.

تاکید بیشتر بر امنیت بخش برون­سپاری نرم­افزار سفارشی، همزمان با اهمیت امنیت سایبری گسترش یافته است. طبق گزارش IBM، میانگین قیمت مصالحه امنیت سایبری، 4.24 میلیون دلار است. با خطرات جدیدی که هر روز در حال توسعه هستند، تضمین امنیت داده­ها و اطلاعات بسیار مهم­تر از همیشه است. در نتیجه، انتخاب یک شریک برون­سپاری با شایستگی و توانایی ارائه خدمات امنیتی مناسب برای شرکت بسیار مهم است.

در این رابطه، گواهینامه ISO27001 یک مسیر عالی است که نشان می­دهد یک شرکت توسعه نرم­افزار یا برنامه تلفن همراه، دارای تخصص و تجربه لازم، برای اتخاذ موثرترین رویه­های امنیتی است. به جای تمرکز بر قیمت، باید بر روی مهارت تمرکز کنید. همزمان با کاهش پرسنل، برون­سپاری نرم­افزار با صرفه­جویی در هزینه­ها و دسترسی به کارگران بسیار آموزش­دیده همراه شده است. با این حال، با توجه به افزایش استعدادها در بسیاری از نقاط جهان، سازمان­ها هنگام انتخاب شریک برون­سپاری نرم­افزار به دنبال چیزی فراتر از قیمت پایین هستند. شرکت­ها به دنبال مجموعه­ای جامع از خدمات هستند که شامل تخصص صنعت، دانش فنی، مهارت­های توسعه نرم­افزار، مهارت­های امنیتی و حضور قوی در رسانه­های اجتماعی است. این عناصر به توانایی شرکت برون­سپاری نرم­افزار برای متمایز کردن خود از رقبا کمک می­کند.

اگر شرکت­ها همه عناصر را در اختیار نداشته باشند، نمی­توانند با رقبای اصلی خود بجنگند، بنابراین انتخاب یک شریک نرم­افزاری تنها بر اساس قیمت، دیگر گزینه مناسبی نیست. کسب­وکارها به دنبال شرکای برون­سپاری نرم­افزار با مهارت­ها و تخصص­های مختلف هستند. آنها به دنبال شرکایی با مجموعه­ای متنوع از استعدادهای تکنولوژیکی خواهند بود. مشاوره، طراحی، برنامه­نویسی، آزمایش و پشتیبانی استقرار، همگی توسط یک شرکت توسعه نرم­افزار سفارشی برون­سپاری، ارائه می­شود. این، یک فرصت عالی برای کار با شرکتی است که بیش از یک کار را انجام می­دهد و تخصص و تجربه ارائه خدمت به انتهای یک پروژه را دارد.

در نتیجه، همان­طور که کسب­وکارها، مسیرهایی را برای صرفه­جویی در هزینه­ها و بهبود کارآیی جست­وجو می­کنند، برون­سپاری نرم­افزار، محبوبیت بیشتری پیدا می­کند. شرکت‌های توسعه‌ که قصد شکوفایی در بازار توسعه نرم‌افزار را دارند، به شریکی مانند متخصصان نرم‌افزار  FortySevenنیاز دارند تا در هر سطحی از فرایند، به آنها کمک کند.

 

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin