چشمگیرترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –

 

 

چشمگیرترین، جذاب­ترین و هیجان­انگیزترین لپ­تاپ­های ۲۰۲۲ کدامند؟

آسیه فروردین- این نام‌های بزرگ در حوزه فناوری به معرفی محصولات جدید، هم مجازی و هم حضوری، ادامه داده‌اند و CE2022 به­ویژه در مورد لپ‌تاپ‌ها، هیجان‌انگیز بوده است.

نه تنها شرکت‌هایی مانند Intel، AMD  و Nvidia اجزای تلفن همراه کاملا جدید با ظرفیت‌های قوی تولید کردند که می‌تواند لپ‌تاپ‌های آینده را تقویت کند، بلکه سازندگان لپ‌تاپ‌هایی مانند Dell،Asus  و Lenovo برخی از دستگاه‌های آینده خود را با تعدادی ویژگی شگفت‌انگیز به نمایش می‌گذارند. اینها شما را وادار می‌کند تا لحظه‌ای وقت بگذارید و شوکه شوید! به نظر می­رسد سال 2022، سال هیجان­انگیزی برای لپ­تاپ­ها باشد. در زیر، برخی از بهترین لپ­تاپ­هایی که چشم­ها را به سوی خود جلب کرده و در نمایشگاه CES2022 گردآوری شده، آمده است. این لیست، شامل برخی از دستگاه­های نوآورانه است که به آینده اشاره دارد.

  • Lenovo ThinkBook Plus Gen 3

لنوو ThinkBook Plus Gen 3 قدرتمند است. این لپ­تاپ در حال حاضر، یک موفقیت ویژه و خلاق به نظر می­­رسد و یک صفحه نمایش با نسبت تصویر فوق عریض 21:10 را ارائه می­دهد. شما می­توانید آن را یک لپ‌تاپ طویل بنامید اما می‌توانید مطمئن باشید فضای کاری اضافی در اختیار شما قرار می‌دهد. نمایشگرهای فوق عریض در رایانه­های شخصی رومیزی کاملا خارق­العاده هستند؛ خصوصا زمانی که کاربر، نیازمند باز کردن چندین برنامه به طور همزمان است. بنابراین دیدن همان ویژگی فوق عریض در لپ­تاپ بسیار جالب است. علاوه بر این صفحه عریض، یک صفحه نمایش ثانویه 8 اینچی در کنار صفحه کلید قرار دارد که می­تواند عملکردهای یک تبلت طراحی با قلم را ارائه دهد. این، همان لپ‌تاپی است که خلاقان دیجیتال را هدف قرار می‌دهد و با سخت‌افزاری عالی تکمیل شده است. این مدل لنوو، با قیمت 1399 دلار در بازار به فروش می­رسد.

  • Alienware X14

سال‌ها پیش وقتی نام یک لپ‌تاپ بازی را می‌شنیدید، چیزی که نشان می‌داد یک لپ‌تاپ بزرگ، حجیم و البته زشت بود. این روزها، دستگاه­های شیک، در حال ظهور هستند و Alienware X14 جدیدترین نمونه است. با این حال، در نمایشگاه CES2022، لپ­تاپAlienware X14  اولین باری است که ماموریت دل برای ساخت یک لپ‌تاپ گیمینگ رده بالا و قابل حمل بوده است. این لپ­تاپ، برندی است که برای توسعه دستگاه­های بازی لوکس شناخته شده و Alienware X14 این سنت را تکرار می­کند. زبان طراحی نمادین Alienware اکنون به یک لپ‌تاپ باریک و سبک اضافه شده است. این لپ­تاپ ساخته­شده با پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3060، شاید قوی‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ که در ماه‌های آینده می‌توانید پیدا کنید، نباشد اما قطعا این لپ‌تاپ هنوز هم این ظرفیت را دارد که بازی‌های مدرن را روی صفحه نمایش ۱۴ اینچی ۱۴۴ هرتزی فول اچ­دی خود انجام دهد.

برای کاربرانی که به دنبال یک لپ‌تاپ بازی شیک برای انجام جدیدترین بازی‌های در حال حرکت هستند، Alienware X14  می‌تواند در لیست علاقه‌مندی‌های شما باشد. هنوز مشخص نیستAlienware X14  چه زمانی در دسترس خواهد بود اما احتمال اینکه در چند ماه آینده در قفسه‌های فروشگاه‌ها نمایش داده شود، بسیار زیاد است و بعید به نظر می‌رسد آن­قدر گران باشد. با توجه به اینکه با RTX 3060 به اوج می­رسد، احتمالا نباید انتظار داشته باشید که Cyberpunk 2077 را با کیفیت 4k یا هر چیز دیگر اجرا کند. این لپ­تاپ مجهز به پنل 14 اینچی FHD با فرکانس 144 هرتز خواهد بود. این موضوع، ممکن است بیانگر پیشرفت نباشد اما جفت­سازی عالی برای GPU است. این لپ­تاپ، دارای فضای اضافی در پشت است و یک مزیت جزئی برای فضای اضافی در پشت شاسی از طریق پورت­ها وجود دارد. حتی برای لپ‌تاپ‌هایی به این کوچکی، مجموعه گسترده‌ای از پورت‌ها ارائه می‌شود، با دو پورت Thunderbolt 4، یک پورت USB-Cکه برای شارژ نیز استفاده می‌شود، یک USB-A، یک کارت‌خوان SD، یک جک هدفون  HDMI چیزی است که Dell دارد.

  • Asus ROG Flow Z13

ایسوس با یکی از جالب‌ترین لپ‌تاپ‌های نمایشگاه CES 2022، یعنیAsus ROG Flow Z13  با صفحه‌کلید کاملا جداشدنی عرضه می‌شود. حذف صفحه­کلید به طور خودکار لپ­تاپ شما را به تبلت بازی قدرتمند تبدیل می­کند. تبلت، فوق‌العاده نازک و تنها 12 میلی‌متر است اما متوجه خواهید شد برخی از چشمگیرترین مشخصات، از جمله پردازنده Intel Core i9-12900H و کارت گرافیک Nvidia RTX 3050 Ti را دارد. این، بدان معناست که این لپ­تاپ، نه تنها به راحتی قابل حمل است، بلکه بازی­های مدرن را با کمی تغییر، مدیریت می­کند. صفحه نمایش با وضوح 1080p  و نرخ رفرش 120 هرتز ارائه می­شود و همچنین گزینه­ای برای صفحه نمایش 4K با نرخ تجدید 60 هرتز وجود دارد. همانند Flow X13، لپ­تاپZ13  با محصول گرافیکی خارجی ایسوسXG Mobile، که اکنون می‌تواند تا RTX 3080 یا AMD Radeon RX 6850M XT جدید معرفی‌شده را در خود جای دهد، جفت شود. هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این محصول ایسوس منتشر نشده، اما چون می توان آن را با XG Mobile جفت کرد، قیمت فوق­العاده­ای خواهد داشت. این لپ­تاپ، مطمئنا یکی از هیجان­انگیزترین دستگاه های بازی است که در سال 2022 عرضه می­شود. بسیاری از دیگر بیانیه­های اعلامی ایسوس در قالب به‌روزرسانی‌های محصولات موجود ROG Strix و Zephyrus هستند، با پیکربندی‌هایی که اکنون شامل پردازنده‌های هسته دوازدهم اینتل، سری Ryzen 6000 AMD، آخرین پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ Nvidia GeForce RTX 3070 و 3080 Ti می‌شوند.

  • Asus Zenbook 17 Fold OLED

یکی دیگر از محصولات ایسوس که در CES2022 توجه ها را به خود جلب می کند، لپ تاپ خلاقانه­ای است که Asus Zenbook    17 Fold OLED  نام دارد. همان­طور که از نام آن پیداست، این لپ تاپ یکی از لیست های تاشو است.و به راحتی می­توانید یک تبلت بزرگ 17.3 اینچی داشته باشید، آن را به شکل L تا کنید و از آن در حالت لپ­تاپ با صفحه نمایش 12.5 اینچی استفاده نمایید، در حالی که نیمه­پایینی آن به عنوان صفحه کلید روی صفحه نمایش عمل می­کند. این لپ­تاپ، دارای وضوح تصویر 1920 در 1280 است و با مشخصات صدای بسیار چشمگیر، با تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل، اتصال Thunderbolt 4 و بلندگوهای Harmon Kardon  عرضه می‌شود. با این حال، این فناوری صفحه نمایش است که واقعا فوق­العاده چشمگیر است و پنل OLED تاییدشده توسط Pantone است. نه تنها OLED است که کیفیت تصویر عالی را ارائه می­دهد، بلکه خصوصا در مورد کنتراست، صفحه نمایش نیز دارای اعتبار پنتون است، از Dolby Vision پشتیبانی می کند و 100 درصد طیف رنگی DCIP3 را ارائه می­دهد. در سال 2022 به احتمال زیاد، لپ‌تاپ‌های صفحه‌نمایش تاشو بیشتری عرضه می‌شود، اما به نظر می‌رسد لپ‌تاپ Zenbook 17 Fold OLED  ایسوس می‌تواند بهترین شانس موفقیت را داشته باشد زیرا همه باکس‌ها را بارها و بارها علامت می‌زند. طبق گفته ایسوس، این لولا برای 30 هزار چرخه آزمایش شده است. بنابراین امید می­رود Asus Zenbook 17 Fold OLED مستعد آسیب دیدن صفحه نمایش در امتداد تاشو نباشد، همان­چیزی که برخی از گوشی­های هوشمند تاشو اولیه را آزار می­دهد.

  • XMG Neo 15 with XMG Oasis

خنک نگه داشتن اجزای قدرتمند بازی همچنان برای اکثر سازندگان لپ‌تاپ‌های بازی مشکل است. برخلاف رایانه‌های شخصی رومیزی، لپ‌تاپ‌ها، فضای محدودی برای جریان هوا و گزینه‌های خنک‌کننده دارند و این امر، باعث شده بسیاری از لپ‌تاپ‌های بازی، عملکرد ضعیف‌تر داشته باشند، زیرا آنها بسیار داغ هستند یا به‌طور باورنکردنی سروصدا می‌کنند. لپ تاپ گیمینگ XMG Neo 15  راه­حلی برای این مشکل در قالب خنک­کننده مایع خارجی XMG Oasis ارائه می­دهد. این لپ‌تاپ با راه‌حل خنک‌کننده موجود لپ‌تاپ عرضه می‌شود که دما را تحت کنترل نگه می‌دارد و به گفته XMG، استفاده از Oasis دمای پردازنده و پردازنده گرافیکی XMG Neo 15  را تا 68F/20C  کاهش می‌دهد. در این زمینه، XMG Oasis به طور جداگانه فروخته می­­شود و همچنین با    XMG Neo 15  ترکیب می­شود که دارای RTX 3080 Ti، نسل دوازدهم اینتل Core i7 و 64 گیگابایت رم DDR5 است. همه اینها، شیوه منحصربه­فردی برای دریافت حداکثر توان ممکن را ارائه می­دهد.

  • Razer Blade 14

در حالی که لپ‌تاپ‌های 13 و 15 اینچی ممکن است محبوب‌تر باشند، لپ‌تاپ‌های 14 اینچی عالی در CES2022 مشاهده شد که با ارائه فضای صفحه نمایش بیشتر نسبت به مدل­های کوچکتر 13 اینچی و قابل­حمل­تر از دستگاه های 15 اینچی، بیانگر رسانه­های شاد هستند. در این زمینهRazer Blade 14  با مدل 14 اینچی با پردازنده‌های سری  Ryzen6000 AMD(Blade 15 و Blade 17 فقط اینتل هستند) نمونه کاملی از این مورد است و می‌توان با حداکثر پردازنده گرافیکی لپ­تاپ Nvidia RTX 3080 Ti آن را نصب کرد. بنابراین، نه تنها کوچک و قابل حمل است، بلکه همانند یک بازی جانور نیز خواهد بود.

 

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin