فناوری رانندگی پیشرفته در مقیاس تجاری

سفر کامیون‌ تمام خودکار در جاده بدون دخالت انسان

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –

 

سفر کامیون‌ تمام­ خودکار در جاده بدون دخالت انسان

رزنیکا رادمهر- این سفر، با فناوری توسعه‌یافته توسط TuSimple، یک شرکت مستقر در سن­دیگو، امکان‌پذیر شد که فناوری رانندگی کاملا مستقل تجاری (SAE Level 4) را برای کامیون‌های سنگین با مسافت طولانی توسعه می‌دهد. این شرکت، هنگام اعلام این سفر 80 مایلی اعلام کرد این، اولین سفر موفقیت­ آمیز تمام ­خودکار یک وسیله نقلیه کلاس 8، در جاده­های عمومی باز، بدون دخالت انسانی است.

این سفر که در شب اتفاق افتاد، اوایل این ماه در یک کارخانه راه­آهن در توسان، با تایید و نظارت وزارت حمل­ونقل و اجرای قانون آریزونا آغاز شد و در مرکز توزیع در فینیکس با هیجان علاقه­مندان به صنعت فناوری­های خودکار پایان یافت. برای موفقیت­آمیز بودن این سفر، حدود پنج مایل جلوتر و نیز حدود نیم مایل عقب­تر، یک وسیله نقلیه دیگر در پشت کامیون اتوماتیک، برای مداخله در صورت لزوم مانند برخورد با موانع پیش­بینی­نشده حضور داشتند.

طبق اعلام TuSimple، حرکت کامیون با توجه به تغییرات خطوط بزرگراه، علائم راهنمایی و رانندگی، در داخل و خارج از رمپ، نیمه موفقیت­آمیز بوده، در حالی که به طور طبیعی با سایر رانندگان در تعامل بوده است. مدیرعاملTuSimple  با ابراز خرسندی درباره این سفر کاملا مستقل گفت: این آزمایش، آنچه را که معتقدیم موقعیت منحصربه­فرد ما، در خط مقدم حمل­ونقل خودران است، تقویت می­کند و فناوری رانندگی پیشرفته را در مقیاس تجاری ارائه می­دهد.

بر اساس اظهارات مسوولان این شرکت، رانندگان، تقریبا 40 درصد تمام هزینه‌های عملیاتی حمل­ونقل را تشکیل می‌دهند و راننده مجازی با هزینه بسیار کمتری قابل استفاده است. بر اساس تخمین­های انجام­شده، این فناوری، حدود 10 درصد در هزینه‌های مربوط به سوخت در مقایسه با انسان صرفه‌جویی می‌کند. کامیون­های TuSimple که در سال 2015 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در سن دیگو در کالیفرنیا قرار دارد، وظیفه ارتقای ایمنی و کارآیی صنعت حمل­ونقل را از طریق حل مهم­ترین چالش­های این صنعت، با ایجاد ظرفیت قابل اعتماد و کم­هزینه برعهده دارد، در حالی که یک استاندارد جدید برای ایمنی و بهره­وری سوخت تنظیم می­کند.

این شرکت از طریق توسعه سیستم رانندگی خودکار پیشرو در صنعت، کامیون‌های خودران هدفمند با شرکت‌های OEM Navistar وTRATON  و نیز ایجاد شبکه حمل­ونقل خودکار TuSimple (AFN)، به عنوان شریک انتخابی معتبر محسوب می­شود. این شرکت، با توجه به موفقیت تست جاده­ای خودران جدید خود، خاطرنشان کرد 70 کامیون خودران در سراسر جهان دارد و دو میلیون مایل، آزمایش جاده را تکمیل کرده است.

 

 

 

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin