فضای ابری، شفاف و آفتابی می شود؟!

گوگل درایو، فایل های نقض کننده خط مشی جدید گوگل را مسدود می کند

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط –

گوگل­ درایو، فایل­های نقض­ کننده خط­ مشی جدید گوگل را مسدود می­کند

رزنیکا رادمهر-

خط‌مشی‌های جدید شرایط خدمات گوگل نشان می‌دهد فایل‌هایی که به عنوان نقض‌کننده لحاظ می‌شوند، توسط مالک آنها پرچم‌گذاری شده و به‌طور خودکار از اشتراک‌گذاری با سایر کاربران محدود می‌شوند. این امر، بدان معنی است که فقط مالکان می­توانند به آنها دسترسی داشته باشند و برای سایرین مسدود خواهد شد. گوگل معتقد است این تغییر، کمک زیادی به اطمینان از اینکه صاحبان فایل از وضعیت فایل‌های خود مطلع می‌شوند، می­کند و همچنین از سایر کاربران در برابر محتوای توهین‌آمیز محافظت می­نماید. به گفته گوگل، این تغییر، به خاطر عمل به خط‌مشی این شرکت و تلاش برای ارائه محافظت در برابر سوءاستفاده از خدمات، ارائه شده است. فایل‌هایی که به‌عنوان نامناسب طبقه‌بندی می‌شوند، محتوای مجرمان سایبری مانند بدافزار، سخنان مشوق تنفر، اسناد جنسی صریح و فایل‌هایی که می‌توانند برای کودکان خطرناک باشند، شامل می­شوند.

گوگل معتقد است این امر کمک می کند تا صاحبان محتوای گوگل­درایو، کاملا از وضعیت محتوای خود آگاه شوند. همچنین این اقدام به اطمینان از محافظت کاربران در برابر محتوای توهین­آمیز کمک می­کند. گوگل می­گوید به محض دریافت اعلان‌های نقض احتمالی خط‌مشی این شرکت در سیستم ابری خود، محتوای این فایل توسط کارشناسان شرکت بررسی می‌شود. در پایان، همان­طور که در سند خط­مشی بیان شده، اقدامات انجام­شده ممکن است محدود کردن دسترسی به محتوا، حذف محتوا، محدود کردن یا پایان دادن به دسترسی کاربر به محصولات را شامل شود.

گوگل بدین­ وسیله به کاربران توصیه کرده هنگام استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری گوگل­ درایو، از هرگونه تخلف اجتناب کنند. در سند سیاست­ها و خط­ مشی­های گوگل آمده است: «ما باید سوءاستفاده­هایی را که توانایی ما را برای ارائه این خدمات، تهدید می­کند، مهار کنیم. ما از همه درخواست می­کنیم از سیاست­های ما پیروی و به ما در دستیابی به این هدف کمک کنند.»

از آنجایی که گوگل، معیارهای شناسایی محتوایی را که نامناسب تلقی می­شود، به وضوح، توضیح نداده، کارشناسان از اینکه چگونه شرایط خدمات جدید یا خط­مشی برنامه، بدون دلیل موجه، می­تواند به کاربران آسیب برساند، ترس زیادی دارند. جلوگیری از انتشار مطالب غیرقانونی در گوگل­درایو، اعم از مطالب غیرقانونی یا موارد بسیار بدتر مانند تصاویر سوء­استفاده جنسی از کودکان، ایده خوبی است اما در مورد برخی از معیارها، به وضوح بیشتر نیاز دارد. با این حال، گوگل برای آن دسته از کاربرانی که عدم دسترسی به فایل­های خود را غیرمنصفانه می­دانند، سیستم بررسی نیز ارائه کرده است. به گفته این شرکت، گوگل­درایو، در حالی که همیشه به حریم خصوصی احترام می‌گذارد، به طور مداوم برای محافظت از امنیت و ایمنی کاربران و جامعه کار می­کند؛ همانند جی­میل که برای مدت طولانی، کاربران را از حملات فیشینگ و بدافزار ایمن نگه داشته است. لحاظ کردن این محافظت‌ها برای گوگل­درایو، به منظور اطمینان از ایمن ماندن درایو، تا حد امکان برای همه کاربران، بسیار مهم است.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin