مخالفت آمازون با طرح مقابله با نقدهای جعلی کالاها

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – به نظر می رسد آمازون خواهان عقب نشینی دولت از برنامه هایی است که وب سایت ها را مجبور به مقابله با نقدهای جعلی کالاها می کند. در همین راستا نسبت به تصویب قانونی هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، این درحالی است که دولت انگلیس سعی دارد با رتبه بندی های جعلی و پولی مقابله کند. این خرده فروشی آنلاین اعلام کرد وزرای انگلیس باید هنگام تصویب قوانین اینچنینی که سایت ها را مسئول نقدهای جعلی انتشار یافته می کند، احتیاط کنند.

آمازون از مدت ها قبل با موجی از فروشندگان دست و پنجه نرم می کند که سعی دارند سیستم های بررسی آن را دستکاری کنند و به همین دلیل ناظران رقابت در نقاط مختلف دنیا مشغول بررسی این موضوع هستند.

شرکت فناوری آمریکایی در واکنش به یک توصیه دولتی اعلام کرد از پیشنهادات برای غیرقانونی اعلام کردن نقدهای جعلی و پولی پشتیبانی می کند و خواستار دخالت هدفمند در این فرایند است. این در حالی است که آمازون درباره الزامات یک جانبه بدون در نظر گرفتن شرایط مختلف هشدار داد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: هنگام اتخاذ گام هایی برای مقابله با بررسی های جعلی باید احتیاط لحاظ شود تا دیدگاه های مشتری بیش از اندازه سانسور نشوند. آزادی مشتریان برای بیان دیدگاه شان خوب یا بد باید حفظ شود.

حال آنکه ماه گذشته وزرای انگلیس اعلام کردند پرداخت وجه از سوی کسب و کارها به افراد برای نوشتن نقدهای جعلی را غیرقانونی اعلام خواهند کرد و در همین راستا سایت ها باید گام هایی برای کنترل نقدهای انتشار یافته انجام دهند.

بررسیهای تازه نشان می دهد که آمازون خواستار عقب نشینی برنامه های دولت برای مقابله با نقدهای جعلی است.

دولت انگلیس همچنان مشغول مشاوره و بررسی برای تغییر قوانین حمایت از مشتریان است تا نقدهای جعلی را نیز مشمول آن کند و به سازمان رقابت و بازارهای این کشور قدرتی برای اجرای قانون اعطا کند.

رشد سریع آمازون و تلاش خرده فروشان طرف ثالث برای رقابت در نتایج جستجوی این سایت، سبب گسترش کسب و کار نقدهای جعلی شده است. هرچند این شرکت از دلال های تامین کننده نقد جعلی شکایت کرده و دستوراتی از دولت برای پایان دادن به فعالیت آنها انجام داده، اما حامیان حقوق مصرف کننده معتقدند برخی دسته بندی های محصولات همچنان مملو از نقد های جعلی هستند.

در این میان سازمان رقابت و بازارهای انگلیس نیز مشغول تحقیق درباره آمازون و فیس بوک است زیرا ادعا می شود آنها اقدامات کافی برای مقابله با این روند انجام نمی دهند.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin