اینترنت در صدر شکایات حوزه ارتباطات است

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – تعداد شکایت‌های مردم از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظرف مدت هفت سال به بیش از ۷۰۲ هزار شکایت رسیده است.

به گزارش ایرنا، اواخر سال ۹۷ سامانه‌ای برای نظارت بر شکایت‌های مردم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت عنوان «پاسخگویی به شکایات ICT» راه‌اندازی شد.

این سامانه جهت پاسخگویی به شکایت‌های مشترکین با هدف بهره‌مندی از نظرات آن‌ها برای ارتقای بهبود کیفیت ارایه خدمات، نظارت موثرتر بر عملکرد ارایه ‌دهندگان خدمات، سرعت دادن به رفع اشکالات شبکه‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی راه‌اندازی شده است.

در سامانه جدید امکان ثبت شکایت‌ها براساس موقعیت جغرافیایی مکان، نوع سرویس‌های متداول و به تفکیک ارایه‌دهندگان خدمات وجود دارد.

در این سامانه که آمار شکایات به صورت آنلاین در دسترس مردم قرار دارد تا کنون ۷۰۲ هزار و ۲۱۶ شکایت به ثبت رسیده است. از این تعداد ۶۸۵ هزار و ۸۱۰ (۹۷ درصد) شکایت خاتمه یافته و بقیه در حال رسیدگی هستند. این آمار نشان می‌دهد که به طور تقریبی روزانه حدود ۵۰ شکایت در این سامانه ثبت شده است.

از ابتدای امسال تعداد ۲۰ هزار و ۱۵۳ شکایت به ثبت رسیده و ۱۴ هزار و ۹۲ (۷۰ درصد) شکایت خاتمه یافته است.

آماری که در این داشبورد به روز می‌شود حکایت از این دارد که در یک ماه گذشته، بیش از ۱۵ هزار شکایت در حوزه ارتباطات به ثبت رسیده که بیش از ۹ هزار (۶۲ درصد) شکایت بررسی شده و خاتمه یافته است.

از ابتدای راه‌اندازی این سامانه تا کنون، ۳۵۱ هزار و ۲۱۷ شکایت در خصوص مشکلات اینترنت به ثبت رسیده و به بیش از ۳۴۳ هزار شکایت در این حوزه رسیدگی شده است.

در ۲ ماه گذشته از سال ۱۴۰۱، بیش از هفت هزار شکایت به ثابت رسیده که از این تعداد به پنج هزار و ۲۹۹ شکایت رسیدگی شده است. تعداد شکایات در یک ماه گذشته پنج هزار و ۳۱۴ شکایت است که به ۶۸ درصد (۳ هزار و ۶۳۸) آن رسیدگی شده است.

تلفن ثابت در رتبه دوم شکایات مردمی

بیشترین شکایت پس از اینترنت مربوط به تلفن ثابت است. بر اساس آخرین آمار تعداد ۱۶۵ هزار و ۷۴۲ شکایت در حوزه تلفن ثابت، ۱۴۸ هزار و ۶۲۰ شکایت در حوزه تلفن همراه، یک هزار و ۳۶۱ شکایت در حوزه ارزش افزوده، ۲۰ هزار و ۹۱ شکایت در حوزه خدمات پستی، هشت هزار و ۷۱۵ شکایت در حوزه دفاتر پیشخوان دولت و ۶ هزار و ۴۷۰ شکایت در حوزه مشکلات مربوط به تشعشعات دکل‌های مخابراتی در این سامانه به ثبت رسیده است.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin