دیوان محاسبات: حسابرسی دستگاه‌ها آنلاین می‌شود

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – مشاور رییس کل دیوان محاسبات کشور گفت: کار حسابرسی دستگاه های مختلف اجرایی و دولتی از ابتدای تیرماه امسال با اتصال به شبکه دیوان محاسبات، به صورت برخط(آنلاین) انجام می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا میرشمسی در آیین معارفه مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان همدان، افزود: این اقدام با هدف استفاده از فناوری های جدید و تسریع در انجام حسابرسی انجام می شود و برهمین اساس زمینه اتصال شبکه دیوان محاسبات به تمامی دستگاه ها برای دریافت اطلاعات لحظه ای انجام و این عملیات از ابتدای تیرماه اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: به روز شدن حسابرسی پرونده های مربوط به دستگاه های اجرایی، انجام کار بررسی هزینه ها و تفریغ در کوتاهترین زمان ممکن از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح در دیوان محاسبات کل کشور است.

وی با بیان اینکه اقدامات و فعالیت های دیوان محاسبات مبتنی بر ۲ رویکرد فناورانه و مردم پایه است. تصریح کرد: دستگاه های اجرایی در کنار دیوان محاسبات قرار دارند بنابراین باید نوع ارتباط و تعامل آنها با این مجموعه متقابل و در راستای حفظ سلامت دستگاه و پیشگیری از بروز فساد باشد.

میرشمسی با اشاره به رویکرد مردمی دیوان محاسبات، گفت: در همین ارتباط سامانه ۱۹۸ نیز آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی در خصوص بروز تخلف و یا مفسده دستگاه های اجرایی است که پس از دریافت گزارش، موضوع بررسی، راستی آزمایی و برای اقدام مقتضی پیگیری خواهد شد.

مشاور رییس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه تعامل و ارتباط دستگاه ها با دیوان باید پیش از صرف بودجه با هدف ارتقای سطح سلامت دستگاه باشد، تاکید کرد: همکاری دستگاه های مختلف با دیوان محاسبات نباید موجب تزاحم و ایجاد مشکل شود چراکه رویکرد دیوان تسهیل فرایند خدمت رسانی با هدف پیشگیری از بروز تخلف و فساد مالی است.

به گفته وی، دیوان محاسبات ناظر بر نحوه صرف هزینه بودجه ملت است و برهمین اساس نظارت بر هزینه کرد و همچنین نحوه مصرف بودجه به صورت جدی در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی با تاکید بر اهمیت بحث نظارت و نحوه و چگونگی اعمال آن، افزود: رویکرد دیوان محاسبات در نظارت، تمرکز بر موضوعات اصلی و اساسی جامعه است چرا که بروز برخی مسائل موجب کاهش سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی می شود.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin