فعالیت ۸ هزار نفر به عنوان همیاران پلیس فتا

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – رئیس پلیس سایبری کشور از فعالیت مستمر ۸ هزار نفر در طرح همیاران پلیس فتا خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح ارتقا فرهنگ مردم در فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، همیاران پلیس فتا در توسعه و تحکیم نظم و امنیت در فضای مجازی نقش یک شهروند، یک پلیس را ایفا می‌کنند، پلیس با بهره مندی از مشارکت و همکاری‌های مردم در راستای ایفای مهم‌ترین رسالت خود که تأمین امنیت اعضای جامعه است گام بر می‌دارد.

طرح «همیاران پلیس فتا» به صورت تمرکزی از اواخر سال ۹۲ اجرا شد و جذب و به کارگیری این افراد از ابتدای سال ۹۳ صورت گرفت و تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه تمایل خود را برای همکاری اعلام کردند، در واقع هدف پلیس سایبری کشور از اجرای این طرح تحقق رویکرد «پلیس جامعه محور» است.

در همین راستا همیاران پلیس فتا در قسمت‌های طراحی و پیاده سازی ایده‌های نو، رصد و پایش فضای مجازی، ارائه راهکارهای پیشگیرانه، ارسال آخرین یافته‌های تحقیقات و تألیف مقاله کشف خلاء های قانونی جرایم رایانه‌ای، اقدامات رسانه‌ای و تولید محتوای آموزشی از قبیل ساخت فیلم، موشن گرافیک و بوشور می‌توانند با این پلیس همکاری داشته باشند.

 

ثبت نام ۲۰ هزار نفر در طرح همیاران پلیس فتا

سردار وحید مجید در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جدیدترین اطلاعات و آمار مربوط به طرح همیاران پلیس فتا گفت: در این طرح بالغ بر ۲۰ هزار نفر اعلام آمادگی کردند که همیار پلیس سایبری کشور باشند البته از این تعداد، تنها ۸۰۰۰ نفر فعال هستند و همکاری مستمر با پلیس فتا دارند.

وی ادامه داد: با توجه به قابلیت‌هایی که افراد در حوزه‌های حقوقی، سایبری و …، دارند در ارتباط با موضوع‌های مختلف همیار پلیس فتا هستند.

رئیس پلیس فتا ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همیاران پلیس فتا در چه حوزه‌ای بیشترین کمک را به پلیس سایبری کشور دارند؟ گفت: در رصد فضای مجازی و جرایم مربوط به حوزه حقوقی، این افراد بیشترین کمک را به پلیس سایبر دارند.

سردار مجید افزود: پلیس سایبر از حالت فیزیکی خارج شده و سعی دارد با کمک مردم فضای امنی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه همیاران پلیس فتا چه مشخصاتی باید داشته باشند؟ گفت: مهم‌ترین نکته آن است که هر همیار باید در یک حوزه تخصص داشته باشد. به عنوان مثال یک خبرنگار می‌تواند اعلام همیاری کند و در حوزه‌های اجتماعی و مسائل پیشگیری از جرم، طرح، برنامه و ایده به پلیس فتا بدهد.

رئیس پلیس فتا ناجا اظهار کرد: ارتقای فرهنگ مردم مهم‌ترین خواسته ما در این طرح است و سعی داریم با دریافت نقطه نظرات همیاران در حوزه‌های فنی، خلاءها را ببینیم، نقطه نظرات را بشنویم و به یک تصمیم واحد برسیم.

سردار مجید در پایان گفت: همیاران می‌توانند در مقام مشورتی به پلیس فتا برخی از موارد را بازگو کنند. به طور مثال ممکن است رفتاری یا فردی در فضای مجازی موجب رنجش مردم شود و آنها را اذیت کند. همیاران می‌توانند این موضوع را به پلیس فتا گزارش دهند.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin