گام‌های وزارت ارتباطات برای شبکه ملی اطلاعات

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح کرد:
گام‌های وزارت ارتباطات برای شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع رؤسای روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات، شرکت‌های تابعه و خبرنگاران، رسانه‌ها را چشم بیدار و ناظر جامعه عنوان کرد و گفت: برای تبیین برنامه‌های وزارت ارتباطات به همکاری رسانه‌ها نیاز داریم.
به گزارش مرکز روابط عمومی ‌و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه که به مناسبت هفته ارتباطات با حضور جمعی از خبرنگاران حوزه ICT برگزار شد، با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات در این دوره برنامه‌های بزرگی دارد، تاکید کرد: برای تبیین و ترویج این برنامه‌ها و اهمیت آنها برای مردم، نیاز به همکاری اصحاب رسانه داریم.
وی با اشاره به ماموریت‌های مهم وزارت ارتباطات و تاثیر آن در زندگی ۸۵ میلیون ایرانی، افزود: در سال‌های گذشته کمتر به توسعه فناوری اطلاعات پرداخته شده است و ما برنامه داریم با توسعه و تحول دیجیتال و ایجاد سرویس‌ها و خدمات جدید، کیفیت زندگی مردم را ارتقا دهیم.
زارع‌پور با اشاره به اینکه برای اقدامات بزرگ نیاز به تبیین مضاعف برنامه‌ها داریم، گفت: دستاورد‌های کشور برای امید آفرینی باید به درستی تبیین شود، البته این به معنای ندیدن مشکلات و ایرادات نیست، چرا که ما رسانه‌ها را به عنوان چشم بیدار و ناظر جامعه می‌دانیم.
زارع‌پور به اقدامات و برنامه‌های مهم وزارت ارتباطات در دوره جدید اشاره کرد و افزود: اجرای شبکه ملی اطلاعات و طرح رساندن فیبرنوری به درب منازل و کسب و کارها از آرزوهای چندین ساله مسوولین این حوزه بوده و از مهم‌ترین پروژه‌های این دوره وزارت ارتباطات است.
وزیر ارتباطات به عدم استقبال مردم از پورت‌های آماده شده این شبکه تاکنون اشاره کرد و گفت: این موضوع و مزیت‌های این شبکه نیاز به تبیین دارد و تولیدکنندگان محتوا و ارائه‌کنندگان سرویس‌ها و خدمات نیز باید حضوری فعال در این عرصه داشته
باشند.
وی پنجره واحد خدمات دولت و پنجره ملی خدمات را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: پنجره ملی خدمات توسط وزارت ارتباطات راه‌اندازی شده و تاکنون نیز 10 دستگاه به آن متصل شده‌اند و احراز هویت آنلاین نیز در این سامانه ایجاد شده است.
زارع‌پور با اشاره به اینکه بر اساس قانون بودجه سال جاری، تمام دستگاه‌ها باید تا شهریور ماه پنجره واحد خدمات خود را راه‌اندازی و حداقل یک سوم از خدمات خود را از این طریق و به صورت کاملا غیرحضوری و برخط ارائه کنند، گفت: این مسئله باید تبدیل به مطالبه عمومی‌ شود و رسانه‌ها از دستگاه‌هایی که خدمات خود را در این پنجره ارائه نکردند در این مورد مطالبه و پیگیری کنند.
وی شفافیت، حذف امضا‌های طلایی، مردمی‌ شدن دولت و تسهیل کار مردم را از مزیت‌های پنجره واحد خدمات دولت هوشمند عنوان کرد.
وزیر ارتباطات برنامه‌های فضایی را یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه در سال جاری عنوان کرد و گفت: برنامه‌های متعددی برای توسعه ماهواره‌ها و ماهواره‌برهای بومی‌ و نیز توسعه خدمات فضا پایه برای سال جاری تدارک دیده شده است که به مرور اعلام می‌شود.
بر اساس این گزارش، مهدی سالم رییس مرکز روابط عمومی‌و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرا شده این مرکز ارائه کرد و در ادامه نیز روسای روابط عمومی‌سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه نیز نکاتی را درباره حوزه فعالیت خود مطرح کردند.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin