لزوم ایجاد نظام مهندسی در حوزه فناوری اطلاعات

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، نقشه راه تعامل میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در یک نشست مشترک مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در این نشست که به میزبانی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر) برگزار شد، رسته توسعه نرم افزار این سازمان خواستار تسریع فرآیند بررسی و صدور گواهی‌های افتا و اختصاص بودجه حمایتی برای اعمال تغییرات امنیتی در نرم‌افزارهای تولید شده از محل وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات شد.

محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این نشست با استماع بازخوردها و چالش‌های موجود در حوزه نرم افزار، از احتمال بازنگری اسناد و فرآیندهای تعریف شده با هدف کاهش زمان، تسهیل و تسریع در صدور گواهی افتا خبر داد و افزود: در حال حاضر امکان استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاه‌ها و بازار ارائه دهندگان خدمات امنیت در جهت ارتقای سطح امنیتی نرم‌افزارهای زیرساختی وجود دارد.

وی افزود: سازمان فناوری اطاعات ایران درصدد است، امکان تسهیل به منظور تأمین امنیت خدماتی که بخش خصوصی به دولت ارائه می‌دهد را فراهم سازد.

رئیس سازمان فناری اطلاعات درباره تدوین راهکارهایی برای تأمین و حفظ نیروی انسانی متخصص در سطح شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات که توسط نمایندگان بخش خصوصی در این جلسه مطرح شد، نیز بر لزوم برقراری تعامل با هدف برنامه‌ریزی صحیح به منظور حفظ نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد.

معاون وزیر ارتباطات بیان داشت: شناسایی مشاغل تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه آموزش‌های لازم به صورت متناسب، یک نیاز جدی است که در این خصوص می‌توان به ایجاد و راه‌اندازی رشته سلامت الکترونیک در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۹۰ اشاره کرد.

وی بر لزوم ایجاد نظام مهندسی حوزه فناوری اطلاعات، نظیر آنچه که در حوزه ساختمان ایجاد شده است اشاره کرد و عدم وجود این نظام را یکی از نقایص موجود در زیرساخت‌های توسعه در این بخش دانست.

به گفته خوانساری، با این نظام می‌توان رده‌های شغلی را به طور مشخص احصاء کرد و به تعیین و تحلیل وضعیت میزان نیروی انسانی متخصص این حوزه پرداخت.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin