بیت کوین به بالاترین ارزش رسید تا سرمایه بازار ارزهای رمز نگاری شده با اپل برابری کند

ضد حمله به سبک بانک انگلیس

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – ارزش اتریوم درحالی از ارزش شرکتهای شناخته شده بالاتر رفت که شاید آینده روشنی در انتظار ارزهای دیجیتال نباشد!

در معاملات هفته گذشته، بازار ارزهای مجازی تقریبا سراسر سبزپوش بود و اتریوم توانست مقاومت ۳هزار دلار را بشکند.

در حالی که ابتدای هفته بازار ارزهای مجازی تقریبا قرمز بود اما تا پایان روز دوشنبه شاهد رشد قیمت این دارایی‌های دیجیتال در بازار جهانی بودیم. بر همین اساس قیمت بیت‌کوین ۲.۳درصد رشد کرد و به حدود ۵۸هزار دلار رسید. قیمت نسبت به ابتدای ماه میلادی ۹.۹درصد رشد داشته و با احتساب رشد هفته گذشته ارزش بازار آن حالا به ۱.۰۸تریلیون دلار رسیده است. همچنین ۶۹۳هزار بیت‌كوین در بازار جهانی با ارزش مجموع ۴۰میلیارد دلار جابه‌جا شده است. تعداد بیت‌كوین‌های استخراج شده در جهان هم به ۱۸میلیون و ۶۹۷هزار و ۸۸۱ عدد رسیده است.

نکته حائز اهمیت بازار در معاملات هفته گذشته این بود که اتریوم به عنوان دومین ارز مجازی در بازار جهانی از نظر ارزش بازار توانست مقاومت ۳هزار دلار را بشکند و با ۸درصد رشد، هم اکنون با قیمت حدود ۳۱۰۰دلار در حال معامله است. به‌طور کلی قیمت این ارز دیجیتال طی یک هفته گذشته ۲۵درصد رشد داشته است.

باینسانس‌کوین و داج‌کوین هم هر کدام به ترتیب حدود ۴.۵درصد افزایش قیمت داشتند و ۶۳۶ دلار و ۳۸ سنت در هر توکن معامله شدند. در معاملات هفته گذشته ارزش کل بازار ارزهای مجازی در جهان ۲.۹۲درصد رشد کرده و به ۲.۲۷تریلیون دلار رسیده است.

اما اتریوم در حالی مقاومت 3هزار دلار را شکست که ویتالیک بوترین، جوان‌ترین میلیاردر خودساخته جهان لقب گرفت. ویتالیک بوترین که در سال ۱۹۹۴ در شهر مسکو متولد شد، خیلی زود به مبحث ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شد و در سال ۲۰۱۲ مجله بیت‌کوین را راه‌اندازی کرد.

بوترین در سال ۲۰۱۵ پروژه اتریوم را استارت زد که اکنون به دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان تبدیل شده است. پروژه بلاک‌چین توسط او و گاوین وود، جوزف لوبین و چند فرد دیگر روی پلتفرم بلاک‌چین غیر متمرکز آغاز شد. در سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی بزرگ اتریوم تحت عنوان اتریوم ۲ آغاز شد که از اهداف اصلی آن افزایش سرعت انتقال در شبکه و کاهش هزینه‌های تراکنش است. منتقدان اتریوم همواره از هزینه بالای تراکنش‌های بستر اتریوم شکایت داشته‌اند.

بوترین تاکنون کمک‌های زیادی به توسعه فناوری بلاک‌چین داشته است که از جمله آنها می توان به اهدای مبلغ ۷۶۳هزار و ۹۷۰ دلار به مرکز تحقیقات اطلاعات ماشین و هوش مصنوعی اشاره کرد.

بوترین پس از کودکی به همراه خانواده‌اش به کانادا مهاجرت کرد و اکنون تابعیت این کشور را دارد. با این حال در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت که برای توسعه پروژه اتریوم راهی سنگاپور شود و در حال حاضر نیز در همین کشور اقامت دارد.

پس از عبور قیمت هر واحد اتریوم از ۳۲۰۰ دلار، او به جوان‌ترین میلیاردر دنیای ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد. بوترین ۳۳۱هزار و ۵۲۱ اتریوم دارد که ارزش آنها چیزی حدود یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار خواهد بود.

به دنبال رشد ۳۷درصدی ارزش اتریوم در یک هفته اخیر، این ارز دیجیتال به ارزش بازار ۴۳۵میلیارد دلاری رسیده که آن را به شرکتی با ارزش‌تر از نستله، دیزنی یا بنک آو آمریکا تبدیل می‌کند. ارزش اتریوم از ابتدای سال جاری میلادی تقریبا سه برابر افزایش یافته است.

اما خبرهای خوبی از آینده ارزهای دیجیتال به گوش نمی‌رسد و بانک انگلیس گفت: سرمایه‌گذاران در ارز رمزنگاری شده آماده باشند تا تمام پول خود را از دست بدهند.

به گفته اندرو بیلی، ريیس بانک انگلیس (BOE)، ارزهای دیجیتال، ارزش ذاتی ندارند. او هشدار داد افرادی که در ارز رمزنگاری شده سرمایه‌گذاری می‌کنند باید آماده از دست دادن کل پول خود باشند. با وجود تردید او به این ارزها، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد افزایش ارزش ارزهای رمزنگاری شده مورد سوال قرار گرفت و گفت: آنها هیچ ارزش ذاتی ندارند. این به آن معنا نیست که بگوییم مردم برای آنها ارزش قائل نیستند، زیرا آنها می‌توانند ارزش خارجی داشته باشند. اما آنها هیچ ارزش ذاتی ندارند. او افزود: اگر خیلی صریح بگویم، فقط اگر بخواهید تمام پول خود را از دست بدهید آنها را خریداری کنید.

اظهارات بیلی به دنبال هشدار مشابه سازمان رفتار مالی انگلیس (FCA) است که در ژانویه اعلام کرد: سرمایه‌گذاری در دارایی‌های رمزنگاری شده یا سرمایه‌ها و وام‌های مرتبط با آنها، به‌طور کلی شامل ریسک بسیار بالایی با پول سرمایه‌گذاران است. این ناظر خدمات مالی افزود: اگر مصرف‌کنندگان این گونه سرمایه‌گذاری کنند، باید آماده باشند تا تمام پول خود را از دست بدهند.

ماه گذشته، بانک انگلیس گفت که برای بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC با خزانه‌داری انگلیس همکاری خواهد کرد. فرصت‌ها و خطرات پوند دیجیتال بالقوه بررسی خواهد شد.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *