تکلیف وزارت ارتباطات برای تسریع در پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – محمدحسن انتظاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت از میزان پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات و رویکرد شورای عالی فضای مجازی برای این پروژه ملی اظهار داشت: موضوع شبکه ملی اطلاعات در جلسه روز سه شنبه هفته گذشته (۲۴ خردادماه ۱۴۰۱) شورای عالی فضای مجازی، به طور مفصل مورد بحث و اظهارنظر اعضای حقیقی و حقوقی این شورا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی بر این موضوع تاکید دارد که وزارت ارتباطات گزارش‌های پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را به صورت منظم تری به شورا ارائه دهد، ادامه داد: در این راستا به وزارت ارتباطات تکلیف شده که روند پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات را تسریع کند.

انتظاری با اشاره به تاکیداتی که بر لزوم بهبود وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی و ترافیکی شبکه ملی اطلاعات از سوی شورای عالی فضای مجازی مطرح شد، گفت: وزارت ارتباطات در این جلسه گزارشی از میزان پیشرفت این شبکه آماده کرده بود اما با توجه به طولانی شدن بحث و اظهارنظر اعضای شورای عالی فضای مجازی، زمان به ارائه این گزارش نرسید. بر این اساس این‌طور استنباط می‌شود که در جلسه آینده این شورا، وزارت ارتباطات گزارش مفصلی را در خصوص شبکه ملی اطلاعات ارائه دهد و مرکز ملی فضای مجازی نیز ارزیابی خود را از وضعیت پیشرفت این پروژه اعلام کند.

وی افزود: سرعت بخشی به روند پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات از جمله مطالبات شورای عالی فضای مجازی از وزارت ارتباطات به عنوان مجری این پروژه است که اجرای آن باعث می‌شود مدیریت فضای مجازی در کشور، شکل ملی به خود بگیرد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با روی کار آمدن دولت جدید، جلسات شورای عالی به صورت فعال برگزار می‌شود و شخص رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا، بر اهمیت موضوع شبکه ملی اطلاعات واقف است، خاطرنشان کرد: دکتر رئیسی بر ضرورت پیشبرد هر چه سریع‌تر اهداف شبکه ملی اطلاعات تأکید دارد و از وزیر ارتباطات خواست در هر جلسه گزارش پیشرفت اقدامات مربوط به شبکه ملی اطلاعات را به شورای عالی فضای مجازی ارائه کند.

وی گفت: در جلسات شورای عالی فضای مجازی موضوعات به طور جدی تری دنبال می‌شود و با توجه به اهمیت موضوع، رئیس شورا منعی برای اظهارنظر تمامی اعضا در خصوص مباحث مطرح شده ندارد و زمان بیشتری به موضوعات اختصاص می‌یابد. این مساله نشان می‌دهد که رئیس جمهور اهمیت ویژه ای برای موضوعات مرتبط با فضای مجازی قائل هستند.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin