درخواست کمک فرماندهی سایبری آمریکا از بخش خصوصی

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – به گزارش سایبربان؛ دیو فردریک (Dave Frederick)، مدیر اجرایی فرماندهی سایبری آمریکا، روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت:

فرماندهی سایبری ایالات‌متحده از شرکت‌های فناوری می‌خواهد اطلاعات امنیت سایبری بیشتری را به اشتراک بگذارند تا این سازمان بتواند قابلیت‌های دفاعی خود را بهبود بخشد.

فردریک گفت، فرماندهی سایبری مرتباً اطلاعاتی را که در طول عملیات‌های به‌اصطلاح «شکار به جلو» و مأموریت‌های سایبری دفاعی جمع‌آوری می‌کند، به اشتراک می‌گذارد؛ اما نیاز دارد که شرکت‌های خصوصی بیشتری حوادث سایبری را به‌طور کامل گزارش کنند تا فرماندهی سایبری آمریکا بتواند از این حوادث درس بگیرد.

فردریک در وبینار صنعتی شرکت امنیت سایبری بیلینگتون (Billington CyberSecurity) گفت: 27 عملیات شکار به جلو که فرماندهی سایبری در دو سال گذشته انجام داده است به کشورهای شریک این قدرت را داده که به‌سرعت سیستم‌های دفاعی شبکه‌های خود را تقویت کنند و به فرماندهی سایبری بینش‌های بی‌نظیری در مورد بدافزارهای دشمن دهد و سپس این بینش‌ها را به آمریکا آوردیم. این بینش‌ها نه‌تنها در شکل‌گیری راهبرد دفاع سایبری پنتاگون مؤثر هستند، بلکه با بخش خصوصی نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند.

وی ادامه داد: ما نشانه‌های هک شدن، نمونه‌های جدید بدافزاری را که از عملیات‌های شکار به جلو کشف می‌کنیم، با جامعه امنیت سایبری گسترده‌تری به اشتراک می‌گذاریم و آن‌ها می‌توانند آن بدافزار را شناسایی کنند و اساساً عملیات‌های دشمن را که بخش غیرنظامی ایالات‌متحده را هدف قرار می‌دهند، مختل کنند. تقریباً مانند دادن پادزهر به یک ویروس است، بنابراین این واقعاً یک مدل عالی است.

فردریک گفت که مأموریت‌های شکار به جلو در سال 2018 به‌عنوان بخشی از وظایف فرماندهی سایبری برای افزایش امنیت انتخابات آغاز شد و از آن زمان تاکنون گسترش یافته است. تاکنون، فرماندهی سایبری 50 شبکه مختلف در 16 کشور ازجمله استونی، مونته‌نگرو و اوکراین را با این عملیات‌ها پوشش داده است.

فردریک همچنین افزود: فرماندهی سایبری آمریکا به کمک بخش خصوصی به‌ویژه در زمینه ارتقای فناوری مورد استفاده برای مأموریت‌ها و دفاع جمعی نیاز دارد. فرماندهی سایبری امنیت، مدیریت و دفاع از سیستم‌های کامپیوتری وزارت دفاع آمریکا را بر عهده دارد. سیستم‌هایی که 4 میلیون نقطه پایانی آن تا سال 2022 آن را به یکی از بزرگ‌ترین‌های جهان تبدیل کرده است.

این مقام نظامی در ادامه توضیح داد: معماری‌های جنگ سایبری مشترک ما مجموعه‌ای بسیار پیچیده از سیستم‌ها هستند. این ساختار گروهی از برنامه‌ها هستند که قابلیت پلتفرم داده‌های بزرگ، سلاح‌ها و ابزارهای تهاجمی، ابزارها و حسگرهای دفاعی و فرماندهی و کنترل را در اختیار ما قرار می‌دهند.

فردریک ضمن تأکید بر اینکه شرکت‌های بیشتری در بخش‌های خصوصی باید حوادث سایبری را گزارش کنند گفت: برای حمایت از محیط آموزشی فرماندهی سایبری آمریکا حمایت و همکاری بخش خصوصی نیز موردنیاز است. تقریباً تمام شبکه‌های ایالات‌متحده که از اهمیت حیاتی برخوردارند، متعلق به بخش خصوصی است و به دست این بخش اداره می‌شود و کاری که ما باید آن را بهتر انجام دهیم، هشدار اولیه است.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر بتوانیم نکاتی را از شرکت‌هایی که توسط عوامل مخرب سایبری مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند دریافت کنیم، این موضوع از دیدگاه وزارت دفاع به ما کمک می‌کند تا آماده شویم و بفهمیم که برای پاسخ دادن به این حملات چه کاری باید انجام دهیم.

این مقام ارشد در انتها خاطرنشان کرد: فرماندهی سایبری آمریکا اکنون بر این تمرکز دارد که چگونه باید هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را در مأموریت‌های خود به کار برد. این حوزه‌ای است که در آینده از این فرماندهی تأکید بیشتری روی آن خواهید دید.

 


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin