تشییع و خاکسپاری باشکوه دو شهید گمنام در بانک ملی ایران

  • توسط خبرنگار
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط -به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد رضا فرزین در این مراسم معنوی گفت: حضور این دو شهید تفحص شده در شرق بصره و ام الرصاص که در عملیات های رمضان و کربلای 4 به شهادت رسیدند، عطر ایثار و شهادت را در بانک ملی ایران منتشر کرده است.
وی افزود: امروز بانک ملی ایران به خود می بالد که میزبان دو شهید بزرگوار 17 و 23 ساله ایام دفاع مقدس است. این شهیدان، مایه افتخار آحاد مردم و الهام بخش آنها در راه درخشان انقلاب اسلامی هستند.
وی با پاسداشت مقام والای 300 شهید دلاور نظام بانکی در ایام دفاع مقدس و عرصه سلامت و 60 شهید بانک ملی ایران، گفت: این شهیدان با فداکردن جان خود، روشنی بخش راه خدمت و ایثار و دفاع از ولایت هستند.
فرزین تاکید کرد: وجود بیش از 14 هزار جانباز و ایثارگر در بانک ملی ایران، پشتوانه بزرگی برای این بانک است.
مدیر عامل بانک ملی ایران اظهار کرد: وجود شهدای گمنام علاوه بر ایجاد فضای معنوی، محرک انگیزه کار و تلاش در آحاد کارکنان این بانک در راه تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی است.
وی ادامه داد: تردیدی نیست که بدون حرکت جهادی شهدا، ایثارگران و جانبازان در طول تاریخ این کشور و به ویژه پس از انقلاب اسلامی ایران، امروز نامی از ایران و ایرانی باقی نمانده بود.
محمد رضا فرزین در پایان تاکید کرد: در شرایط دشوار تحریم و جنگ اقتصادی که دشمن سعی در آسیب رساندن به معاش مردم دارد، نام و یاد شهدا می تواند الهام بخش همه برای عبور از مشکلات باشد.

شهیدان گمنام، شمع فروزانی در بانک ملی ایران هستند
سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید نیز در این مراسم گفت: عظمت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهیدان والا مقامی است که با بذل جان خود، راه روشن عزت و سربلندی را به روی میهن اسلامی گشودند.
وی افزود: پیکر پاک این شهیدان که پس از سال ها مظلومیت، تفحص شد و در آغوش بانک ملی ایران آرام گرفت، عطر ایمان و معنویت را در این محیط پراکنده کرده است.
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: حضور این شهیدان از این پس، یک شمع فروزان در بانک ملی ایران خواهد بود.
وی ادامه داد: امیدوارم این بانک که تا کنون در مسیر خدمت به مردم همواره پر تلاش و موفق بوده است با حضور این شهیدان قوی تر و محکم تر از گذشته به راه خود ادامه دهد.

تمسک کارکنان بانک ملی ایران به شهیدان والا مقام
اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز در این مراسم با روایت ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس در دو عملیات رمضان و کربلای 4 گفت: این شهیدان تشنه لب که امروز مهمان بانک ملی ایران شده اند، پیام آور ایثار، استقامت و شهادت هستند.
وی افزود: این شهیدان بزرگوار با اقتدا به اربابشان اباعبدالله الحسین(ع) جان شیرین را برای اعتلای انقلاب اسلامی فدا کردند.
کریمی تاکید کرد: جا دارد تا کارکنان بانک ملی ایران با تمسک به راه این شهیدان، مهمان نوازی کنند و یاد و خاطره آنها را همواره زنده نگاه دارند.

بانک ملی ایران، نخستین میزبان شهیدان گمنام در نظام بانکی
همچنین محسن شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران در این مراسم گفت: بانک ملی ایران، در نظام بانکی کشور، نخستین بانکی است که میزبان پیکرهای مطهر دو شهید گمنام است.
وی افزود: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران پشتوانه های انقلاب هستند و باید قدردان منزلت آنها باشیم.
در این مراسم معنوی نجمه مهری نیستانی دختر شهید بزرگوار مصطفی مهری نیستانی و از کارکنان بانک ملی ایران نیز طی سخنانی شورانگیز و عاطفی خطاب به شهیدان، بر حال و هوای معنوی این مراسم افزود.
پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام پس از نوحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) تشییع و در محوطه ادارات مرکزی بانک به خاک سپرده شد.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin