دور زدن تحریم‌ ایران با فروشگاه‌های رمزنگاری دبی

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – آسیه فروردین – ظاهرا سرمایه‌گذاران روسی و ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها به فروشگاه‌های رمزنگاری دبی مراجعه می‌کنند. در این زمینه، NFTهای CryptoPunks پس از مشارکت شرکت تیفانی (Tiffany & Co)، شاهد فروش 2.3 میلیون دلاری بودند.
اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) اعلام کرد قوانین جدیدی برای کمک به مبارزه با تبلیغات گمراه‌کننده را نهایی کرده است. این تبلیغات، سرمایه‌گذاری در محصولات با ریسک بالا را تشویق می‌کند.
با قوانین جدید، شرکت‌هایی که بازاریابی را تایید و صادر می‌کنند، باید از تخصص لازم برخوردار باشند. همچنین شرکت‌هایی که درخصوص برخی سرمایه‌گذاری‌ها با ریسک بالاتر، بازاریابی می‌کنند، باید بررسی‌های بیشتری برای اطمینان از مطابقت مشتریان و سرمایه‌گذاری‌های آنها انجام دهند.

دبی و جذب سرمایه‌گذاران تحریم‌شده

طبق گزارش‌ها، با توجه به قوانین جدید، کریپتو یا رمزارز در دبی، مشتریانی را جذب کرده که با تجارت دارایی‌های دیجیتال در کشورهای خود مشکل دارند.
بلومبرگ می‌نویسد: ساختار فرابورس (OTC) در دبی، به مشتریانی از روسیه، ایران و سایر مکان‌های تحت تحریم‌ غرب اجازه می‌دهد رمزارز را از خانه بخرند و به صورت نقدی، در دبی بفروشند.
این گزارش خاطرنشان می‌کند هیچ تحریم بین‌المللی علیه روسیه وجود ندارد و امارات، مجازاتی در این مورد اعمال نکرده است. فروشگاه‌های دبی مجازند رمزارزها را به این روش مدیریت کنند.
به گزارش Seeking Alpha استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در ماه جولای، 574.9 میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند که 14 درصد کاهش نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد. این در حالی است که افزایش هزینه‌های برق و رقابت بیشتر، این صنعت را تهدید می‌کرد.
بنا بر این گزارش، برخی ماینرها نیز فروش دکل‌های بیت‌کوین‌شان را آغاز کرده‌اند.
بلومبرگ نیز گزارش داد برخی درخصوص موفقیت میکرواستراتژی اخیر بیت‌کوین تردید دارند.
طبق این گزارش، در حال حاضر 51 درصدِ سهام شرکت در بازه‌های کوتاه، فروخته می‌شود. به ازای هر داده S3 Partners، ارزش واقعی آنها، 1.35 میلیارد دلار است. سهام شرکت به عنوان راهی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین عمل می‌کند، اما بیش از 75 درصد ارزش آن از بالاترین قیمت در فوریه 2021 کمتر شده است.
همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد کره‌شمالی از دیگران سرقت می‌کند تا از راه دور در شرکت‌های رمزنگاری با هدف کمک به دولت، از طریق تلاش‌های غیرقانونی در زمینه جمع‌آوری پول فعالیت کند.
طبق گزارش بلومبرگ، به نقل از محققان امنیت سایبری، کلاهبرداران از جزییات سایت‌هایی مانند لینکدین استفاده می‌کنند و آنها را به‌طور غیرقانونی برای رزومه‌های جعلی کپی می‌کنند. این امر کمک می‌کند با هدف جمع‌آوری پول برای برنامه‌های توسعه تسلیحات دولتی با شرکت‌های رمزنگاری ایالات متحده همکاری کنند

استارت‌آپ‌های بلاک‌چین و رشد فروش

طبق سایر گزارش‌ها، قیمت کف برای رمز غیرقابل تعویض CryptoPunks (NFT) (در روز گذشته)، به ازای هر داده CoinGecko به میزان 10 درصد افزایش یافته است. گزارش CoinDesk نشان می‌دهد این علاقه، به احتمال زیاد ناشی از همکاری اخیر بین Tiffany & Co به عنوان برند جواهرات سطح بالا و Chain به عنوان یک استارت‌آپ بلاک‌چین است. این امر، به صاحبان پانک (Punk)، این امکان را می دهد تا از 5 آگوست، سه گردن‌بند به قیمت 30 ETH یا 50 هزار دلار خریداری کنند.
پس از اعلام همکاری Tiffany & Co در 31 ژوئیه، CryptoPunks شاهد جهش 2.3 میلیون دلاری در فروش بود. سرانجام، Binance.US در پست وبلاگ شرکت اعلام کرد پس از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار، آن سکه را یک اوراق بهادار نامید، توکن AMP خود را از فهرست حذف خواهد کرد.
طبق گزارش Binance.US، این شرکت در یک «صنعت به سرعت در حال توسعه» قرار دارد و باید به تحولات بازار و مسایل نظارتی آن پاسخ دهد. همچنینSEC ، 9 دارایی دیجیتال را فهرست کرد که به گفته خود، اوراق بهادار هستند. در این خصوص، Binance.US اعلام کرد AMP را «بدون احتیاط فراوان» از فهرست خارج می‌کند.

پرداخت‌های هوشمند در خرده‌فروشی‌های اروپا

از آن زمان، تجربه خرده‌فروشی بدون صندوق‌دار مورد توجه قرار گرفته است زیرا گزینه‌های سلف‌سرویس به طور فزاینده‌ای در حال گسترش به سایر بخش‌های خرده‌فروشی هستند.
فناوری‌های پرداخت مرتبط با سوخت و نیز کیوسک‌های سفارش فست‌فود با صفحه لمسی، اکنون یک منظره رایج در سراسر قاره اروپا است که با کاهش پرسنل و صف‌های کوتاه‌تر، تقویت شده است.
در این میان تعدادی از شرکت‌ها برای ارتقای سطح خود و بهبود تجربه پرداخت، راه‌حل‌های پیشرفته با هوش مصنوعی را توسعه داده‌اند که نشان می‌دهد آینده خرده‌فروشی در فروشگاه‌ها چگونه خواهد بود. کیوسک‌های صندوق فناوری «Just Walk Out» آمازون، در این زمینه پیشتاز بوده‌اند. این شرکت، فناوری بدون صندوق را در فروشگاه‌های آمازون Fresh در آمریکا و بریتانیا عرضه کرده است.
خواربارفروشی‌های هوشمند آمازون از شبکه‌ای از حسگرها و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا دقیقا اقلامی که افراد در زمان واقعی، اضافه یا از سبد حذف می‌کنند، پیگیری کنند. وقتی خریداران آماده خروج هستند، به ‌جای اینکه مجبور باشند به صورت فیزیکی با صندوق‌دار چک کنند یا از کیوسک سلف‌سرویس استفاده کنند، حساب‌های متصل‌شان، به‌ طور خودکار شارژ می‌شود.
پرداخت هوشمند در بزرگ‌ترین زنجیره خواربارفروشی اروپا، بزرگ‌ترین خرده‌فروش مواد غذایی اروپا یعنی کارفور نیز وارد بازی خرید با کمک هوش مصنوعی شده است.
این شرکت چندملیتی فرانسوی، سیستم پرداخت هوشمند را راه‌اندازی کرده که از سیستم مشابهی از دوربین‌ها و اسکنرها برای نظارت بر آنچه خریداران از قفسه‌ها برداشته‌اند، استفاده می‌کند.
اولین فروشگاه مفهومی Carrefour “Flash 10/10″، سال گذشته پس از اجرای آزمایشی این فناوری در Carrefour City+ در مرکز خرید امارات در پاریس افتتاح شد.
تفاوت Carrefour’s Flash 10/10 با سایر راه‌حل‌های پرداخت مبتنی بر هوش مصنوعی این است که هیچ مانعی در ورودی فروشگاه وجود ندارد و مشتریان برای این کار، نیازی به ایجاد حساب کاربری یا پیکربندی قبلی حساب با یک کارت متصل یا حساب بانکی ندارند.
در این روش افرادی که به صورت ناشناس برای خرید وارد می‌شوند، به عنوان یک آواتار مجازی ردیابی شده و خرید از فروشگاه Flash 10/10 بدون حساب کارفور، کار را برای همه خریداران آسان می‌کند.
البته کارفور به ‌جای حذف کامل کیوسک‌های پرداخت مانند فناوری Just Walk Out آمازون، پایانه‌های خود را با گزینه‌های پرداخت سنتی در قالب ساده‌تر حفظ کرده است. به جای اینکه مشتریان مجبور باشند کالاها را جداگانه اسکن کنند، کیوسک از قبل می‌داند چه چیزی را برداشته‌اند و به مشتری اجازه می‌دهد قبل از خروج به سادگی با کارت، کیف پول موبایل یا پول نقد، بهای کالا را پرداخت کند.
در ماه ژوئن، اعلام شد Rewe، دومین زنجیره خرده‌فروشی بزرگ مواد غذایی در آلمان و Trigo، شرکت کامپیوتری مستقر در اسراییل، دومین فروشگاه مواد غذایی هیبریدی خودران را با تجربه‌ بدون پرداخت پول در برلین و در مرکز شهر کلن راه‌اندازی کردند.
علاوه بر این، اوایل سال جاری، گروه zabka، غول فروشگاه‌های رفاهی در لهستان اعلام کرد افتتاح زنجیره‌ای متشکل از 25 فروشگاه مستقل را با استفاده از فناوری بصری کامپیوتری، بدون تماس و مبتنی بر هوش مصنوعی تکمیل کرده است.
همچنین سایر سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای اروپایی مانند Tesco،Sainsbury’s وAldi ، همگی در حال اجرای آزمایشی نسخه‌ای از فناوری خرید بدون تماس، مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. این امر، نشانه تجارت بدون تماس، بدون اصطکاک و مستقل درباره آینده خرده‌فروشی برای خریداران اروپایی است.

فناوری جدید برای دور زدن بازار POS

در همین حال هزینه‌های قابل‌توجهی برای خرید سخت‌افزار دیجیتال موردنیاز به منظور استفاده از این فناوری وجود دارد اما استارت‌آپ آلمانی با عنوان Nomitri روی یک راه‌حل میانی بسیار ارزان‌تر، بین هنجارهای فعلی اروپا و آینده خرید و تسویه حساب کاملا خودکار، حساب باز می‌کند.
این شرکت مستقر در برلین که با هدف اختلال در بازار نقطه فروش خرده‌فروشی ایجاد شده، به خرده‌فروشان فیزیکی، یک راه‌حل پرداخت کم‌هزینه ارایه می‌کند. بر این اساس، خریداران می‌توانند بدون نیاز به نصب چندین دوربین یا سنسور، آن را روی تلفن همراه‌شان دانلود کنند. هدف سیستم تسویه‌حساب کم‌هزینه، مختل کردن بازار POS خرده‌فروشی است.
بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «ما درک می‌کنیم خرده‌فروشان، پولی برای سرمایه‌گذاری اولیه روی این زیرساخت‌ها ندارند. همچنین این روش، زمان و پیچیدگی از نظر فناوری اطلاعات، برای راه‌اندازی موارد مختلف ندارد.»
از آنجا که این استارت‌آپ، فناوری هوش مصنوعی خود را بر اساس یک راه‌حل نرم‌افزاری سازگار با موبایل قرار می‌دهد، تنها کاری که خرده‌فروشان باید انجام دهند، این است که پایه‌های گوشی هوشمند را به سبد خریدشان وصل کنند تا مشتریان به راحتی اقلام را با دستگاه‌های تلفن همراه‌ خود اسکن کنند.


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin