دستیار معاون علمی و فناوری نهاد ریاست‌جمهوری؛

شرایط رمزارز در دولت جدید مطلوب‌تر شد

  • توسط نویسنده
  • ۲ سال پیش
  • ۰

علیرضا دلیری، دستیار معاون علمی و فناوری نهاد ریاست‌جمهوری در نشست مشترک انجمن بلاکچین و رمزارز ایران و انجمن سازندگان و تأمین‌کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد با اشاره بر اقدامات معاونت علمی در حوزه رمزارز اظهار داشت: شش سال پیش زمانی که بحث رمز ارزها در ایران برجسته شد، واکنش‌های تندی را درپی داشت؛ اما من با توجه به مطالعات و تجربه کشورهای دیگر در این خصوص تأکید داشتم که اگر کشور در این مسیر با دنیا همراه نشود از پیشرفت در فناوری بازمی‌مانیم .

به گزارش آی‌سی‌تی‌نیوز، وی ادامه داد: در همین راستا طی مکاتباتی که با رئیس‌جمهور انجام شد؛ بحث ماینینگ مطرح و تلاش‌های مداوم در این بخش منجر به رسمیت شناختن ماینینگ به‌عنوان یک صنعت در کشور شد که بعدازآن مباحثی در خصوص سرنوشت رمز ارز حاصل از ماین به وجود آمد که هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

دستیار معاون علمی و فناوری نهاد ریاست‌جمهوری  عنوان کرد: البته تلاش‌ها در این خصوص موجب شد ماینینگ در دولت جدید با شرایط مطلوب‌تری دوباره مصوب شود و امیدواریم بتوانیم در مرحله بعد بحث اکچنج ها، نقل و انتقالات و معاملات را نیز تعیین و تکلیف کنیم و در این خصوص کارگروهی در بانک مرکزی تشکیل‌شده و مباحث در حال پیگیری است.

دلیری اظهار داشت: نکته اساسی این است که در این بخش با دو مسئله بستر بلاک چین و رمز ارزها مواجه هستیم و بیشتر تمرکزها تاکنون به حوزه رمزارزها معطوف شده درصورتی‌که اولویت اول بلاک چین است زیرا کاربردهای متنوعی دارد و می‌توان با بهره‌گیری از آن بسیاری از خدمات در کشور از این بستر و به‌صورت بین‌المللی عرضه کرد و این مورد باید خیلی زود تعیین تکلیف شود.

وی یادآور شد: باگذشت چندین سال از ظهور این فناوری در کشور هنوز نتوانسته‌ایم پیشرفت عمده‌ای در این بخش داشته باشیم که دلیل این امر بیشتر به فضای فکری حاکم در کشور بازمی‌گردد که خیلی به‌روز نیست و در مقابل، سرعت تکنولوژی بسیار بالاست.

دلیری افزود: این وضعیت به ما هشدار می‌دهد اگر در مقام تصمیم‌گیری هستیم، باید همراه با فناوری‌های روز دنیا حرکت کنیم؛ چون اگر نتوانیم بلاک چین را به رسمیت بشناسیم، ارتباط ما با دنیا در فضای خدماتی و مالی قطع خواهد شد.

دلیری تأکید کرد که معاونت علمی ریاست جمهوری آمادگی کامل برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های بخش خصوصی در حوزه تکنولوژی؛ به‌خصوص حوزه بلاک چین را دارد و از فعالان این بخش دعوت می‌شود تا تعامل بیشتری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری داشته باشند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *