خسارت سنگین صرافی رمزارز از محدودیت اینترنت

  • توسط نویسنده
  • ۱ سال پیش
  • ۱

به گزارش خبرگزاری موج، علی پاک باخته گان زنجانی با بیان اینکه اتفاق ناگواری که بارها در کشورمان شاهدش بودیم اختلالات و قطعی های مکرر اینترنت و قطع دسترسی به اینترنت بین الملل بوده گفت: در  هفته های اخیر اینترنت بین المللی برای کاربران ایرانی قطع شده و این در حالی است که بسیاری از کسب و کارها در بستر اینترنت فعالیت می کنند و طبق آخرین آمارها حدود ١٢ میلیون نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم در بازار رمزارزها در ایران  فعال هستند و به نحوی از این بازار ، کسب درآمد می کنند.

وی افزود: اینترنت، بستر اصلی بیت کوین و هر ارز دیجیتال دیگری است. این اینترنت است که بیت کوین را به ارز دیجیتال تبدیل و امکان استخراج و معامله آن را فراهم کرده است. بنابراین، قطعی آن نیز ممکن است ضررهای جبران ناپذیری برای کاربران در پی داشته باشد.

وی ادامه داد :البته در زمان های  قطعی  اینترنت،  استفاده مردم از بیت کوین کاملاً متوقف نمی شود زیرا جایگزین های دیگری البته در ابعاد بسیار محدودتر، در برخی از کشورها وجود دارد که کاربران همچنان می توانند برای انجام معاملات بیت کوین درصورت نبود اینترنت از آن ها استفاده کنند. این تمهیدات برای قطعی های کوتاه مدت در برخی کشورها برنامه ریزی شده اند ولی نکته مهم آن است که  فعالیت گسترده کاربران رمزارزها همواره مستلزم وجود اینترنت جهانی و بین المللی است.

مدیرعامل خانه بلاک چین ایران اظهار کرد: بخش عمده ای از فناوری های جدید مثل بلاک چین و رمزارزها با وجود استفاده از فناوری های غیر متمرکز،وابستگی زیادی به اینترنت دارد. کاربرانی که دارائیهاى دیجیتال دارند و یا معامله گر روزانه هستند ، در انتقال ، خرید و فروش و کلیه کارهای روزانه دچار آسیب های زیادی شده اند و  ادامه قطعی اینترنت و  محدودیت های اینترنتی علاوه بر ایجاد اختلال در ارتباطات مجازی، ضرر چشمگیری به کسب وکارهای نوپا  ، صرافی های ارز دیجیتال و استارتاپ های مختلف اینترنتی وارد می کند که ممکن است بعضی از آنها جبران ناپذیر باشند.

وی با تاکید بر اینکه چاره ای نیست و  باید در شرایط بحرانی و محدودیت هایی که مواجه می شویم بتوانیم بهترین مدیریت را داشته باشیم اظهار کرد:در صورت قطعی اینترنت نیازی به نگرانی بابت بسته شدن حساب کاربری  و راکد شدن نیست و می توان با صرافی های معتبر خارجی  که از کاربران ایرانی پشتیبانی می کنند، کار کرد.

پاک باخته گان زنجانی ادامه داد:  به عنوان مثال اگر صرافی مورد نظر شما خارجی است،با استفاده از VPS خارجی تلاش کنید تمامی پوزیشن های باز خود را ببندید. استفاده از مارجین و فیوچرز در این زمان حساس بسیار خطرناک و منجر به نابودی دارایی شما خواهد شد. سعی کنید به علت تغییر IP درصورت امکان، وارد حساب خود نشوید وگرنه امکان مسدودی حساب شما بالا می رود.

پاک باخته گان زنجانی افزود:  اگر کیف پول مورد نظر شما آنلاین است، با استفاده از VPS خارجی تلاش کنید تمامی دارایی خود را به یک کیف پول ارز دیجیتال غیر حضانتی مثل تراست والت ، لجر یا ترزور منتقل کنید.

وی با بیان اینکه خسارت ناشی از قطعی اینترنت در ایران را چیزی بیش از یک میلیون دلار برای هر ساعت برآورد می کنند. همچنین اکثر سایت هایی که در خارج کشور بودند با کندی شدید برای کاربران داخل ایران همراه بودند گفت: از مهمترین سایت هایی که نیاز کاربران ارز دیجیتال است سایت تریدینگ ویو ، کوین تلگراف ، کوین دسک و کوین مارکت کپ است که در حال حاضر با اختلالات شدیدی همراه است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

1 نظر در حال حاضر

  1. قطع دسترسی به اینترنت بین‌المللی فاجعه بار ه… در وهله نخست مهاجرت استارتاپ ها ارز دیجیتال کارها فارکس کارها..و تمام کسانی که کارشون با اینترنت هست . بعضاً مغزهایی به ارزش فروش نفت!…و نیز در نگاه خردتر آسیب به کسب و کارهای داخلی که زیاد هم هستن…و در وهله دوم این یک خود تحریمی محسوب میشود…و در وهله سوم یک ترور در سطح ملی برای ابتدایی ترین حقوق انسانی در قرن حاضر…و فراموش نمی‌کنیم آقای رییسی در انتخابات خودش گفت من از اینستاگرام استفاده میکنم و قطع نخواهد شد!اگر اینترنت داخلی بشه گمون نکنم کسی بسته خاصی بخره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *