پرسش از وزیر ارتباطات به صحن علنی مجلس رفت

  • توسط نویسنده
  • ۱ سال پیش
  • ۰

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری برگزار شد، گفت: امروز نمایندگان در دو حوزه ملی و منطقه‌ای وزیر ارتباطات را مورد سوال قرار دادند که اعم سوالات ملی مربوط به شبکه ملی اطلاعات، سرعت اینترنت و پلتفرم‌ها بود و وزیر درخصوص میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات بنا به تکلیفی -که شورای عالی فضای مجازی از آن‌ها خواسته بود- توضیحاتی ارائه داد که براساس این توضیحات عقب ماندگی در این حوزه چندان نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: سوالات منطقه‌ای نیز بیشتر در حوزه دسترسی روستاها به اینترنت بود که آقای زارع‌پور قول دادند؛ به طور میانگین امسال 50 درصد از روستاهای باقی مانده بالای 20 خانوار به اینترنت متصل می‌شوند و 50 درصد روستاهای باقی مانده نیز تا انتهای شهریورماه 1402 به اینترنت متصل خواهند شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان در جریان سوال از وزیر از پاسخ‌های وی قانع نشدند و سوالات آن‌ها به صحن علنی جهت بررسی بیشتر ارجاع شد و البته تعداد دیگری نیز از توضیحات وزیر قانع شدند.

توضیحات وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۷ هزار روستا فاقد ارتباطات بودند، گفت: تا پایان شهریور سال آینده همه روستاهای بیش از ۲۰ خانوار کشور به شبکه پایدار پرسرعت متصل می‌شوند،
به گزارش ملت، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن، گفت: در نشست امروز کمیسیون پاسخگوی سوالات نمایندگان بودم که بیشتر این سوالات درباره وضعیت اینترنت در روستاها بود.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم بیش از 7 هزار روستا فاقد ارتباطات بودند یا ارتباطات آن‌ها بی‌کیفیت بود که طی یک سال گذشته مشکل ارتباطی 2200 روستا رفع شده و دسترسی آن‌ها به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات برقرار شده است.

عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه تا پایان شهریور سال آینده همه روستاهای بیش از 20 خانوار کشور به شبکه پایدار پرسرعت متصل می‌شوند، ادامه داد: پس از تحقق این مهم، به سراغ بهبود کیفیت اینترنت روستاهایی که پیش از این راه‌اندازی شده‌اند یا جمعیتشان افزایش یافته یا روستاهای مقاصد گردشگری و روستاهای کمتر از 20 خانوار می‌رویم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *