پایان دوران تعارف با وزیر ارتباطات

  • توسط نویسنده
  • ۱ سال پیش
  • ۰

در واقع وزیر ارتباطات کار نهضت توسعه شبکه فیبرنوری کشور را با دارندگان کمتر از 10 درصد از سهم بازار اینترنت کشور آغاز کرد و عدم حضور مدیران همراه‌اول، ایرانسل و مخابرات، در همان جلسه مورد پرسش رسانه‌ها قرار گرفت که زارع‌پور هم در پاسخ گفت: «ما امروز انحصار را شکستیم و منتظر کسی نمی‌مانیم. اپراتورهایی که تا کنون پای‌کار نیامده‌اند مختار هستند و ما با دیگر اپراتورها کار را پیش می‌بریم و کار مردم را لنگ کسی نمی‌گذاریم.»

توضیحاتی که فارغ از پیام عدم همسویی بازیگران اصلی ارتباطات کشور با وزیر ارتباطات، چندان قانع‌کننده نبود و تحقق این هدف‌گذاری بزرگ را زیر سوال می‌برد.

کمااینکه در طول یکسال گذشته نیز بر خلاف نهضت مذکور، آمارهای سایت جهانی اسپیدتست و آخرین آمار سازمان رگولاتوری ایران، نشان از کاهش رتبه جهانی سرعت اینترنت ثابت و تعداد مشترکان اینترنت ثابت ایران دارد.

20 مهرماه اما رگولاتوری اعلام کرد ایرانسل نیز تفاهم‌نامه توسعه فیبرنوری را امضا کرد.

با این حال اما خبری از ورود مخابرات و همراه اول که نزدیک به 60درصد بازار اینترنت کشور را در اختیار دارند نبود.

18 آبان‌ماه اما یکی از معاونان شرکت مخابرات ایران در مصاحبه‌ای تند و کم‌سابقه، تعارفات مرسوم را کنار گذاشت و وزیر ارتباطات و برنامه جهادی‌اش را به باد انتقاد گرفت تا اختلافاتی که پشت پرده بود رسما علنی شود.

اگرچه شرکت مخابرات، همان روز با انتشار متنی اعلام کرد، متن مصاحبه ناقص منتشر شده است و شیطنت رسانه‌ای رخ داده است. (لیکن این شرکت خود راسا متن کامل مصاحبه مذکور را منتشر نکرد تا مشخص شود دقیقا کدام قسمت‌ها ناقص و شیطنت رسانه‌ای بوده است.)

با این وجود سازمان رگولاتوری که تنها چند روز از تغییر یا برکناری رییس آن می‌گذشت، به نمایندگی از وزارت ارتباطات جوابیه‌ای به مخابراتی‌ها داد و با طعنه، خواستار استخدام مدیران متخصص در این شرکت شد.

لیکن این تک و پاتک‌های رسانه‌ای، چیزی از اصل ابهام در سرنوشت برنامه جهادی وزیر ارتباطات کم نمی‌کند و بزرگترین اپراتور غالب در ارتباطات کشور، همچنان بزرگترین اپراتور غایب در برنامه توسعه فیبرنوری است. (منبع:فناوران)

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *