خروجی سفر وزیر ارتباطات به کره جنوبی: مذاکره

  • توسط نویسنده
  • ۱ سال پیش
  • ۰

رئیس مرکز همکاری‌های تخصصی و مطالعات راهبردی بین‌المللی وزارت ارتباطات با تشریح همکاریهای ارتباطی با دو کشور کره جنوبی و روسیه، چشم انداز روابط آتی را مثبت ارزیابی کرد.

بهزاد احمدی در خصوص دستاوردهای کنفرانس وزرای ارتباطات و دیجیتال کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) اظهار کرد: این سفر برای شرکت در اولین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اسکاپ به میزبانی کره جنوبی بود؛ در وهله نخست دستور کار بین‌المللی داشت و به موضوعاتی چون دیجیتالی کردن اقتصاد و طرح مهمی چون شاهراه اطلاعاتی آسیا-اقیانوسیه می‌پرداخت و در وهله دوم جنبه دوجانبه داشته و ملاقات‌هایی با وزرای همتا در کشورهای کره جنوبی، تایلند و فیلیپین را در بر می‌گرفت.

رئیس مرکز همکاری‌های تخصصی و مطالعات راهبردی بین‌المللی وزارت ارتباطات درباره دستاوردهای این سفر برای جمهوری اسلامی ایران گفت: آورده اصلی این سفر در سطح سازمان‌های بین‌المللی، مشارکت گسترده و مؤثر ایران در برنامه‌های توسعه‌ای اسکاپ برای منطقه آسیا و اقیانوسیه است که با توجه به نگاه به شرق جمهوری اسلامی ایران، این موضوع هم از نظر دیپلماسی اقتصادی و هم از منظر فناورانه حائز اهمیت است.

وی افزود: در سطح دوجانبه نیز مذاکرات خوبی برای توسعه روابط در بخش‌های مختلف به ویژه ترانزیت داده، توسعه بازار برای شرکت‌های خصوصی ایرانی و نیز امکان همکاری‌های فضایی انجام شد.

در موضوع پیام رسان بیشتر مذاکرات پیرامون تبادل تجربه و معرفی ظرفیت شرکت‌های ایرانی به سایر کشورها بود، همچنین نحوه رشد و ارتقا پلتفرم‌های ملی کشور کره جنوبی نظیر Kakao و Naver نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مرکز همکاری‌های تخصصی و مطالعات راهبردی بین‌المللی وزارت ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا این کنفرانس و به دنبال آن نشست‌های انجام شده منجر به عقد تفاهمنامه‌ای شده است یا خیر، تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای در این سفر امضا نشد اما مذاکرات خوبی با کشورهای مذکور برای تأسیس کارگروه ویژه پیگیری روابط و تمهید سفرهای رسمی که قطعاً می‌تواند به امضای یادداشت تفاهم و همچنین قراردادهای بخش خصوصی بیانجامد، انجام شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *