ایران در رتبه پنجم است

10 کشور دنیا از نظر جرایم سایبری

  • توسط نویسنده
  • ۱ سال پیش
  • ۰

Bscholarly (یک وبلاگ دانشگاهی و حقوقی) در گزارش کوتاهی به بررسی مسائل امنیت سایبری منحصر به فرد در 10 کشور برتر دنیا از نظر وقوع مسایل و مشکلات سایبری پرداخته است. حوزه‌های این جرایم نیز از دزدی و کلاهبرداری گرفته تا سرقت هویت، پولشویی، سرقت مالکیت معنوی، آدم ربایی، قاچاق جنسی، جاسوسی و غیره متغیر است.

به گزارش عصر ارتباط بر اساس این فهرست ایران نیز در رده پنجم کشورهای جرم‌خیز سایبری محسوب می‌شود.

چین – این کشور در صدر فهرست کشورهایی با بالاترین میزان جرایم سایبری و در جایگاه سوم فهرست کشورهایی که بیشترین نقض اطلاعات را در جهان دارند، قرار دارد. در سال 2021، چین تنها 5000 مورد قمار آنلاین از مجموع 65000 پرونده مربوط به جرایم سایبری را ثبت کرد. اهداف اصلی معمولاً صنایع دفاعی، ارتباطات و فناوری هستند.

روسیه – در سال 2021 بیش از 500هزار جنایت را ثبت کرده است که با کمک فضای اینترنت و دستگاه های مخابراتی پرورش یافته و انجام شده است.

هند – در سال 2021 بیش از 52 هزار مورد جرایم سایبری را ثبت کرده است. جرایم سایبری در هند اساساً توسط قانون اطلاعات و فناوری سال 2000 تعریف شده است.

برزیل – این کشور در شش ماهه اول سال 2020 بیش از 320 هزار حادثه سایبری را ثبت کرده است. این کشور در کشورهای هدف جرایم سایبری رتبه پنجم را دارد که بیشتر سوژه‌های هدف در حوزه تامین مالی و بانکی است.

ایران – در این گزارش کوتاه بدون استناد به هیچ آمار و اطلاعات خاصی صرفا به یک اظهار نظر اکتفا شده است. بنا بر ادعای متیو جی. اولسن، دستیار دادستان کل از بخش امنیت ملی وزارت دادگستری آمریکا، «ایران پناهگاه امنی شده است که در آن مجرمان سایبری که برای منافع شخصی اقدام می‌کنند و متهمانی مانند آنها می‌توانند قربانیان، از جمله تأمین‌کنندگان زیرساخت‌های حیاتی را هک و اخاذی کنند». در حال حاضر ایران دارای امکانات، فناوری و نیروی انسانی در این حوزه است.

نیجریه – این کشور سالانه بیش از 0.8 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به دلیل کلاهبرداری اینترنتی از دست می دهد. بر اساس رتبه بندی  FBI، نیجریه در رتبه شانزدهم قربانیان جرایم سایبری در جهان قرار دارد.

آلمان – در سال 2019 بیش از 300هزار مورد جرایم سایبری را ثبت و رسیدگی کرده است. سال بعد، سوابق افزایش 8 درصدی در وقوع جرایم سایبری را نشان داد و آلمان سالانه 0.7 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به دلیل کلاهبرداری سایبری از دست می‌دهد.

ویتنام – بر اساس گزارش مرکز امنیت ملی ویتنام، این کشور تنها در ژانویه 2022 بیش از 1300 حمله را گزارش کرده است که نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

لهستان – نظرسنجی 2020 لهستان نشان می‌دهد که 29 درصد از کسب‌وکارها قربانی یک حمله سایبری شده‌اند.

آمریکا – ایالات متحده کشوری است که بالاترین نرخ نقض اطلاعات را در جهان ثبت می‌کند و در نیمه اول سال 2022، بیش از 50 میلیون شهروند آمریکایی تحت تأثیر جرایم سایبری قرار گرفتند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *