رییس امور جهانی «متا» مدعی شد:

استفاده ده‌ها میلیون ایرانی از اینستاگرام

  • توسط نویسنده
  • ۱ سال پیش
  • ۰

نیک کِلِگ، رییس امور جهانی متا گفت: «اینستاگرام توسط ایرانیان برای روشنگری درباره اعتراضات و واکنش به آن، به طور گسترده، استفاده شده است.»

به گزارش عصر ارتباط رییس امور جهانی متا درباره نقش اینستاگرام در اعتراضات مدعی شد: ده‌ها میلیون نفر در ایران، علی‌رغم تلاش‌های دولت برای مسدود کردن این سرویس به دلیل اعتراضات چند ماهه، هنوز از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

مردم ایران تصاویر اینستاگرامیِ اعتراضات را با رسانه‌های بین‌المللی به اشتراک گذاشتند، زیرا بسیاری از آنها نمی‌توانستند به طور مستقیم از ایران گزارش دهند.

کلگ خاطرنشان کرد که اعتراضات ناشی از مرگ مهسا امینی، منجر به محدودیت آزادی بیان، آزادی تجمع و آزادی استفاده از اینترنت و برنامه‌هایی مانند اینستاگرام شده است.

وی افزود: با وجود تلاش‌ها برای مسدود کردن اینستاگرام، شاهدیم ده‌ها میلیون نفر، هنوز راه‌هایی برای دسترسی به آن پیدا می‌کنند.

ناتانیل گلیچر، رییس سیاست امنیتی متا نیز معتقد است تاکتیک‌های دسترسی به سرویس‌های شبکه اجتماعی تصویرمحور، شامل استفاده از نرم‌افزار شبکه خصوصی مجازی (VPN) است که فعالیت‌های آنلاین را رمزگذاری و پنهان می‌کند.

گلیچر افزود: مردم ایران همچنین از نسخه «سبک» اپلیکیشن اینستاگرام که سال گذشته در ایران منتشر شد، استفاده می‌کنند. این نسخه برای مکان‌هایی طراحی شده که پهنای باند اینترنت آن، ناچیز است.

گلیچر مدعی شد: «این یک واقعیت تاسف‌آور است که وقتی دولت‌ها می‌خواهند از دسترسی شهروندانش به مباحث عمومی جلوگیری کنند، ابزارهای زیادی در اختیار دارند که می‌توانند برای انجام آن، از این ابزارها استفاده کنند اما شاهدیم که تلاش‌های ایران، آن‌طور که دولت می‌خواهد، موثر نیست.»

طبق گزارش متا، از زمان درگذشت مهسا امینی، هشتگ‌های مربوط به اعتراضات ایران، بیش از 160 میلیون بار در اینستاگرام استفاده شده است و متا سیاست‌هایی را برای حذف پست‌هایی که فعالان و روزنامه‌نگاران را «اخراج» می‌کنند، اعمال کرده است.

ایران در واکنش به اقدامات مشابه کشورهای غربی، در هفته‌های اخیر، 36 فرد و نهاد اتحادیه اروپا و بریتانیا را در پاسخ به اقدامات‌شان در زمینه اعتراضات این کشور تحریم کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *