تا پایان دولت سیزدهم تمام مدارس شهری کشور با فیبرنوری به اینترنت پرسرعت متصل می شوند

  • توسط نویسنده
  • ۱۱ ماه پیش
  • ۰
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم نامه اتصال مدارس شهری کشور به شبکه ملی اطلاعات که در مدرسه شهید حسین همدانی فاز ۸ پردیس برگزار شد، با اشاره به اینکه این پروژه برای آینده همین بچه های حاضر در این جلسه است، گفت: این زیرساخت پرسرعت و با کیفیت قرار است بوسیله کسانی که زمانی پشت همین میزها بودند در ۳ سال انجام شود.
وی با اشاره به اینکه اتوبان های آینده همین شبکه های فیبرنوری هستند، افزود: این پروژه در قالب طرح کلان شبکه ملی اطلاعات انجام و تمام خدمات و سرویس ها در این شبکه ارائه می شود.
وزیر ارتباطات به پروژه  فیبرنوری منازل و کسب و کارها نیز اشاره ای کرد و گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد این پروژه که شامل ۸ تا ۱۰ میلیون خانوار تا پایان سال جاری تحت پوشش قرار می گیرند.
زارع پور با اشاره به اینکه این پروژه برای راه اندازی نسل ۵ و توسعه نسل ۴ و ۴،۵ لازم است، گفت: برای ارائه سرویس های با کیفیت در شبکه ثابت و ارتقای شبکه همراه، به شبکه فیبرنوری نیاز داریم.
وی درباره اتصال روستا ها به اینترنت پرسرعت نیز افزود: تاکنون ۴ هزار روستا در دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت متصل شده است و در سال جاری نیز بقیه ۳ هزار باقی مانده روستاهای بالای بیست خانوار نیز به شبکه متصل می شود.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه همزمان با این پروژه شبکه داخل شهری و بین استانی نیز ارتقا می یابد، گفت: تجهیزات مربوط به ارتقای این شبکه صددرصد داخلی است و حتی به کشورهای مختلف نیز صادر می شود و تجهیزات پروژه فیبر نوری که زمانی صددرصد خارجی بود هم اکنون با ۴۰ درصد ظرفیت داخلی در حال انجام است که تلاش می کنیم صددرصد این تجهیزات داخلی شود.
وی با اشاره به اتصال مدارس به شبکه فیبرنوری، افزود: زیرساخت راه اندازی مدرسه هوشمند اینترنت پرسرعت است که توسط فیبرنوری به مدارس می رسد.
زارع پور از اتصال ۱۰ تا ۱۵ درصدی مدارس تا شهریور ماه سال جاری خبر داد و تاکید کرد: تا پایان سال جاری ۳۵ درصد و تا پایان دولت نیز همه مدارس شهری کشور به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبرنوری متصل می شوند.
وی وزارت آموزش و پرورش را یکی از دستگاه های فعال در اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اعلام کرد و افزود: تاکنون ۵۰ درصد و ۳ هزار خدمات دولتی در این پنجره ارائه می شود که امیدوارم وزارت آموزش و پرورش بقیه خدمات خود را نیز در ابن پنجره ارائه کند.
وزیر ارتباطات اعلام کرد که در روز جهانی ارتباطات عملیاتی اجرایی در ۱۰۰ شهر کشور آغاز و در ۱۰ شهر نیز سرویس فیبرنوری ارائه می شود.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه پیشرفت پروژه به صورت برخط، افزود: شاید برای نخستین بار باشد که برای یک پروژه ملی، داشبوردی برای در معرض قضاوت مردم قرار گرفتن راه اندازی شده که مردم پیشرفت کار را به صورت آنلاین و برخط ببینند.
رضا مراد صحرایی سرپرست آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به اقدام وزارت ارتباطات برای اتصال مدارس، گفت: شروع اتصال مدارس کشور به فیبرنوری پیامی است برای بقیه مسوولان که نشان می دهد می خواهیم کار را از مبدا درست کنیم.
وی با اشاره به اینکه آینده را همین بچه ها می سازند، افزود: این آینده سازان باید به ابزارهای مورد نیاز مجهز شوند که با این پروژه در حال رخ دادن است.
صحرایی به کار جهادی برای انجام این پروژه اشاره کرد و گفت: این کار نشان داد که می شود با کار جهادی فاصله بین رویا و حقیقت را کم کرد.
وی انجام این پروژه را مصداق بارز عدالت عنوان کرد و افزود: از طریق این بستر می توانیم فناوری های نوین را در مدارس داشته باشیم و با رفع شکاف دیجیتال زمینه گسترش آموزش و عدالت آموزشی ایجاد می شود.
سرپرست آموزش و پرورش با اشاره به اتصال همه مدارس به شبکه فیبرنوری، تاکید کرد که دیگر همه شهرها پایتخت ایران هستند و فاصله ای بین پایتخت و شهرهای دیگر نیست که این ره آورد از اصول انقلاب اسلامی است.
وی به دیگر مسولان و مدیران کشور تاکید کرد که مانند وزارت ارتباطات کارهای خود را از مدرسه، با مدرسه و در مدرسه آغاز کنند.
بر اساس این گزارش در پایان این مراسم تفاهم نامه اتصال مدارس شهری کشور به شبکه ملی اطلاعات به امضای وزیر ارتباطات و سرپرست آموزش و پرورش رسید و مدرسه شهید حسین همدانی محل برگزاری مراسم نیز با فیبرنوری به شبکه ملی اطلاعات متصل شد و سرعت نزدیک به ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه در این اتصال تست شد.

امیرلاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این مراسم گزارشی از روند پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTx ) ارائه کرد و گفت: در شهرستان پردیس به دلیل وجود پارک علم و فناوری و مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات و پوشش کامل روستاهای پردیس به اینترنت پرسرعت وضعیت ممتازی از نظر ارتباطات دارد و برای اجرای پروژه فیبرنوری رقابت بسیاری در اپراتورها وجود داشت.
وی با اعلام اینکه فازهای مختلف پردیس به سه اپراتور واگذار شد، افزود: تاکنون با 97 کیلومتر حفاری و 113 کیلومتر فیبرگذاری حدود 40 درصد این شهر تحت پوشش قرار گرفته و به سرعت در حال انجام است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *