آسیا بدترین قاره جهان است

نبرد 3.7 میلیارد نفر با محدودسازیVPN ها

  • توسط نویسنده
  • ۱۰ ماه پیش
  • ۰

مدت‌هاست وی‌پی‌ان‌ها (VPNها) در بین کاربران اینترنت محبوب شده‌اند، زیرا به طور بالقوه به آنها اجازه می‌دهد محدودیت‌های اعمال‌شده توسط دولت‌ها را دور بزنند.

به گزارش عصر ارتباط سایت دیجیتال اینفورمیشن نوشت، از سوی دیگر اما بسیاری از دولت‌های ملی سعی کرده‌اند برای دسترسی به اینترنت  محدودیت‌هایی اعمال کنند که آزادی شهروندان را کمتر کند.

این امر، VPNها را به ابزاری مفید برای اطمینان از اینکه افراد از اطلاعات ضروری محروم نمی‌شوند، تبدیل می‌کند. با وجود این واقعیت، حدود 14 کشور دنیا در تلاشند تا دسترسی به  VPNها را به طور کامل محدود کنند.

چین، پاکستان، هند، ایران، عراق، مصر، ترکیه، امارات، روسیه، بلاروس، تانزانیا، عمان و میانمار در این فهرست قرار دارند. اوگاندا تنها کشوری است که تا کنون این محدودیت‌ها را حذف کرده و به کاربران اینترنت اجازه می‌دهد با لحاظ کردن همه موارد، بار دیگر از VPN استفاده کنند.

این داده‌ها از طریق موسسه سرف‌شارک (Surfshark) که اخیرا مطالعه‌ای درباره استفاده از VPN در بین کاربران اینترنت در کشورهای مختلف انجام داده، منتشر شده است.

با توجه به موارد ذکرشده، باید توجه داشت که محدودیت‌های VPN همچنان بر حدود 3.7 میلیارد نفر در سراسر جهان تاثیر می‌گذارد. این میزان، تقریبا 47.3 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

با توجه به اینکه 10 کشور از 14 کشوری که در حال حاضر استفاده از VPN را ممنوع می‌کنند، در آسیا واقع شده‌اند، جمعیت این قاره پهناور نیز تحت‌تاثیر قرار گرفته است.

تخمین زده می‌شود دولت‌ها مانع استفاده حدود 71.6 درصد مردم ساکن در آسیا از وی‌پی‌ان‌ها شده‌اند. اگرچه بیشتر کاربران، راه‌هایی برای دور زدن محدودیت‌ها پیدا کرده و از VPNها استفاده می‌کنند.

نکته مهم این است که چندین کشور دیگر به طور بالقوه می‌توانند دسترسی به اینترنت را محدود کنند.

موسسه Surfshark نام این کشورها را تنها به دلیل نداشتن داده‌های قطعی در فهرست خود قرار نداده است. به عنوان مثال، کره‌شمالی محدودیت‌های زیادی برای استفاده از اینترنت اعمال می‌کند؛ به طوری که به ندرت، وب‌سایتی برای کاربران اینترنت در این کشور شرق آسیا در دسترس است. با این حال، هیچ مدرک روشنی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از VPN به طور خاص محدود شده است.

عربستان سعودی، تایلند، اندونزی، قزاقستان و ترکمنستان، تنها برخی از کشورهایی هستند که ممکن است از استفاده از VPN جلوگیری کنند اما شواهد در بهترین حالت، غیرقابل قطعی هستند.

این واقعیت که همه این کشورها در آسیا حضور دارند، ممکن است نشان دهد تنها اقلیت کوچکی از مردم در این قاره، یعنی کسانی که در ژاپن، کره جنوبی و تعداد انگشت‌شماری از کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، می‌توانند آزادانه از VPN استفاده کنند. این وضعیت، نگران‌کننده است، زیرا بیانگر وضعیت وخیم آزادی اینترنت در آسیاست که بسیار بدتر از بقیه جهان است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *