گام بعدی اتصال با گوشی موبایل است

رونمایی از نسخه سیار اینترنت ماهواره‌ای

  • توسط نویسنده
  • ۱۱ ماه پیش
  • ۰

رزنیکا  رادمهر – استارلینک سیار را می‌توان در حین حرکت استفاده کرد و اینترنت پرسرعت را از طریق صورت فلکی عظیم ماهواره‌های اسپیس‌ایکس (SpaceX) به کاربران ارائه داد.

اسپیس‌ایکس سرویس جدیدی برای اینترنت استارلینک، مبتنی بر فضای خود راه‌اندازی کرده که به مشتریان اجازه می‌دهد در حین حرکت، تقریبا از هر نقطه‌ کره زمین به یکدیگر متصل شوند.

استارلینک سیار (Starlink Mobility) از گیرنده‌ای استفاده می‌کند که میدان دید وسیعی دارد و GPS بهبودیافته برای اتصال به صورت فلکیSpaceX ، متشکل از بیش از 4000 ماهواره در مدار پایین زمین در اختیار دارد.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس با انتشار توییتی اعلام کرد این فناوری تقریبا در همه‌جای زمین از جمله وسط اقیانوس‌ها و بیابان‌ها کار می‌کند.

بنا بر اعلام اسپیس ایکس، اولین مشتریانی که استارلینک سیار را امتحان کردند، ناوگان اتوبوس‌های مدرسه در آریزونا هستند که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد متصل بمانند و تکالیف خود را حین رفت‌وآمد به مدرسه تکمیل کنند.

این سرویس جدید برای مشاغلِ در حرکت و موارد استفاده در بخش عمومی از جمله حمل‌ونقل، اتوبوس، شاتل و واکنش اضطراری، ایده‌آل است.

هزینه ماهانه مشترکان استارلینک سیار، 250 دلار است و به منظور هزینه سخت‌افزاری، باید 2500 دلار برای یک‌بار هزینه کنند.

آنها در ساعات اوج مصرف، از اولویت شبکه نسبت به سایر کاربران برخوردارند؛ به این معنا که امدادگران اضطراری باید از قطع اتصال به اینترنت جلوگیری کنند.

در ‌سایت اسپیس‌‌ایکس ذکر شده که استارلینک سیار، پوشش 100 درصدی را در کشور شما و کشورهایی که سرویس  استارلینک در آنجا در دسترس است، ارایه می‌دهد. همچنین می‌توان با اتصال در اکثر اقیانوس‌ها و دریاها از آن استفاده کرد. ضمن اینکه برای استفاده در حین حرکت، در دسترس است.

بشقاب ماهواره‌ای استارلینک که نسخه نسل بعدی، سخت‌افزار استاندارد آن است، برای نصب دائمی روی وسیله نقلیه مشتری طراحی شده و سرعت دانلود یکسان تا 220 مگابیت در ثانیه ارایه می‌دهد.

اسپیس‌ایکس سال گذشته، چهار سال پس از پرتاب اولین دسته از ماهواره‌ها به فضا، به پوشش جهانی شبکه اینترنتی استارلینک خود دست یافت. با وجود این، برخی کشورها مانند چین و ایران، از فعالیت استارلینک در کشور جلوگیری کرده‌اند.

اسپیس‌ایکس امیدوار است اتصال سرویس ماهواره‌ای به تلفن همراه را نیز راه‌اندازی کند؛ سرویسی که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به سخت افزار اضافی، به مجموعه اینترنتی آن متصل شوند.

با این حال، برخی ارایه‌دهندگان خدمات نگران هستند که این سرویس با خدمات بی‌سیم موجود تداخل پیدا کند. همچنین شرکت مخابرات آمریکا (AT&T) از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) خواست تا پیشنهاد اسپیس‌ایکس و T-Mobile  را رد کند. این شرکت ادعا کرد این پیشنهاد، خدمات زمینی را «به خطر می‌اندازد یا مانع ارایه این خدمات می‌شود.»

انتظار می‌رود تست ماهواره به سرویس تلفن همراه، اواخر امسال آغاز شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *