هشدار جدی اتاق بازرگانی دیجیتال به سنا و کنگره:

آمریکا بازنده مسابقه تسلیحاتی بلاک‌چین است

  • توسط نویسنده
  • ۱۱ ماه پیش
  • ۰

رزنیکا رادمهر – طبق اعلام اتاق بازرگانی دیجیتال، ایجاد «کمیسیون سولاریوم دارایی دیجیتال و فناوری بلاک‌چین» برای تدوین قانون ارزهای دیجیتال ضروری است.

در همین رابطه یک گروه حامی بلاک‌چین از کنگره ایالات متحده خواسته تا چارچوب قانونی برای دارایی‌های دیجیتال یا در زمینه خطر عقب ماندن از سایر کشورها در این حوزه تصویب کند. این گروه توسط شرکت‌هایی مانند Goldman Sachs، Citi Group،Circle  و Fidelity پشتیبانی می‌شود.

اتاق بازرگانی دیجیتال ایالات متحده، طی نامه‌ای در 19 ماه مه، از مجالس کنگره و سنا خواست ایجاد یک برنامه جامع برای تنظیم ارزهای دیجیتال را در اولویت نخست قرار دهند.

این گروه از کنگره خواست «کمیسیون سولاریوم دارایی دیجیتال و فناوری بلاک‌چین» را برای ارایه «یک رویکرد استراتژیک ملی به دارایی‌های دیجیتال و فناوری بلاک‌چین» در ایالات متحده راه‌اندازی کند.

این گروه هشدار داد اگر کاری در این زمینه انجام نشود، «کشورهای متخاصم» به تلاش‌های خود در منطقه ادامه می‌دهند و این امر، «رهبری ایالات متحده و اولویت دلار را به خطر می‌اندازد.»

چین با ایجاد یک شبکه خدمات مبتنی بر بلاک‌چین (BSN) با هدف جهانی «ادغام توسعه و تجارت جهانی و پر کردن خلاء ایجادشده توسط ایالات متحده» به عنوان نمونه‌ای از چنین رفتارهای متضاد مورد توجه قرار گرفته است.

در این هشدار به تعداد فزاینده کشورهایی که به جای دلار، به طور مستقیم به یوان مبادله می‌کنند، نیز اشاره شده است. عربستان سعودی، روسیه، فرانسه، برزیل و هند، برخی از این کشورها هستند.

در همین راستا، این گروه درباره ارز دیجیتال آینده‌نگر BRICS و همچنین پیشرفت‌های دیگر از جمله ارزهای دیجیتالی با پشتوانه طلا توسط روسیه و ایران هشدار داد.

در ادامه این هشدار آمده است: فقدان چارچوب قانونی، «مانع توانایی برای رهبری نوآوری و بهره‌برداری از انقلاب نوآورانه» شده و به طور جدی مانع پیشرفت داخلی و واگذاری منافع به کشورهای خارجی با هزینه سرمایه‌گذاران و مبتکران آمریکایی می‌شود.

نام کمیسیون پیشنهادی، اشاره به پروژه سولاریوم است که آیزنهاور، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم و شروع جنگ سرد، برای مبارزه با تهدید گسترش شوروی راه‌اندازی کرد.

کمیسیون سولاریوم فضای سایبری در سال 2019 برای تدوین برنامه استراتژیک به منظور مبارزه با تهدیدات سایبری تاسیس شد.

اتاق بازرگانی دیجیتال نیز یک سازمان حمایتی آمریکایی است که در سال 2014 ایجاد شده و از فناوری‌های پیشرفته بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند.

در 19 می، این گروه از سناتور تام ایمر، در زمینه ارائه قانون شفاف‌سازی اوراق بهادار که قصد دارد شفاف‌سازی نظارتی بسیار موردنیاز را در اختیار صنایع بلاک‌چین و دارایی‌های کریپتو ایالات متحده قرار دهد، حمایت کرد.

در عین حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار مطمئن است این حوزه جدید مالی دیجیتال و فناوری زیربنایی، همچنان تابع قوانین فعلی هستند که دهه‌ها پیش وضع شده‌اند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *