کلافگی شهروندان ارومیه از قطعی مکرر اینترنت

  • توسط نویسنده
  • ۳ سال پیش
  • ۰

عصر ارتباط – در بسیاری از مناطق شهر ارومیه، قطعی مکرر و ضعیف بودن سرعت اینترنت موجب کلافگی شهروندان شده است که بارها گلایه خود را در این زمینه مطرح کرده‌اند ولی این مشکل همچنان ادامه دارد.
سرویس اجتماعی باریش نیوز، از بدو شیوع ویروس کرونا، قرنطینه و محدودیت‌هایی که در کلانشهر ارومیه حاکم است، شهروندان با کندی سرعت اینترنت و گاهی اختلال و قطعی لحظه‌ای مواجه هستند، وضعیتی که منجر به نگرانی و انتقاد کاربران شده است.

چند روز گذشته مردم مناطق مختلف ارومیه با مشکلات متعددی در حوزه اینترنت خانگی و همچنین همراه مواجه بودند که شامل کاهش شدید سرعت و حتی قطعی اینترنت بود که دسترسی برخی از کاربران را با مشکلات جدی رو به رو کرد.

این روزها تمایل مردم برای استفاده بیشتر از فضای مجازی، نیاز آن‌ها را به اینترنت بیش از گذشته کرده که این مسئله با توجه به شیوع کرونا و ضرورت تردد کمتر، بیش از قبل شده است.

اکثریت شهروندان اظهار می‌کنند با اینکه بسته اینترنت همراه خریداری کرده‌اند اما بهره‌ای از آن نمی‌توانند ببرند و در این شرایط می‌بایست مسئولان زیر ساخت لازم را فراهم کنند.

از طرفی هم با توجه به پیام‌های دریافتی برخی از خانواده‌ها بیان می‌کنند با هزار زحمت در گوشه‌ای از خانه و یا در حیاط پیدا می‌کنیم که آنتن‌دهی مطلوبی داشته باشد تا فرزندانشان بتواند امتحان خود را در فضای مجازی و شبکه شاد بدهند ولی ناگهان وسط امتحان اینترنت قطع می‌شود و باید پاسخگوی معلم باشیم که فرزند ما در کلاس‌های آنلاین مشارکت نداردو بارها هم موضوع را عنوان کرده و پیگیری کرده‌ایم اما کسی پاسخ درستی نمی‌دهد.

شرایط فعلی شیوع کرونا که بحران‌هایی را برای افراد محتمل می‌کند، هشداری برای مسئولان ذیربط می‌باشد که باید به فکر زیرساخت‌های لازم برای فعالیت های مجازی باشند که مهم ترین آن‌ها اینترنت پرسرعت و بی‌دغدغه است.

در آخر شاید برخی از مسئولان و متولیان امر هنوز باور ندارد که این روزها دسترسی به اینترنت و فضای مجازی سالم نه به عنوان یک سرگرمی بلکه برای رفع نیازهای ضروری غیر قابل اجتناب است و در این زمینه باید بیش از گذشته بکوشند.

منبع: آی‌سی‌تی نیوز


  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *